Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Komerční sděleníVideo Představme si, že mám webový projekt (magazín, e-shop, cokoliv jiného), který jsem založil sám a už nestíhám a potřebuji k sobě člověka, který mi pomůže. Jak to mám řešit? Poradí Ondřej Preuss z Dostupného advokáta.
Právo nabízí několik možností. V prvé řadě je to klasický pracovněprávní vztah. Jeho nevýhoda je neflexibilita. Obě strany jsou jim vázané. Zaměstnanec může sice vypovědět pracovní smlouvu bez udání důvodu, ale musí dodržet dvouměsíční výpovědní lhůtu. Zaměstnavatel může pracovní smlouvu ukončit jen z předem jasných důvodů např. pokud se stěhuje, nebo pokud zaměstnanec porušuje své povinnosti.
Alternativou tak může být smlouva o externí spolupráci. Zde si všechna práva a povinnosti modelují odběratel a dodavatel sami. „Zaměstnanec“ pracuje na živnostenské oprávnění a vlastně je nezávislým podnikatelem. Vztah je flexibilní a lze ho velmi dobře s pomocí odborníka namodelovat ke spokojenosti všech stran. Apriori však nemá „zaměstnanec“ nic jistého, žádné benefity, žádnou ochranu před výpovědí.
Takovým vztahem se však nesmí zastírat klasická pracovní smlouva, pak by šlo o tzv. „švarcsystém“, tedy krácení daní.
Inzerce | Chci tu být také
Kromě výše uvedeného lze užít i agenturní zaměstnávání, dohodou o pracovní činnosti či třeba dohodu o provedení práce. Zejména pokud se jedná o nárazovou činnost.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.