Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Komerční sděleníVideo Podnikání na internetu se ničím zásadním nevymyká běžnému podnikání. Zjednodušeně můžeme říci, že podnikatelem je každý, kdo soustavně vyvíjí výdělečnou činnost a dává při tom všanc své jméno, svou odpovědnost.
K podnikání je potřeba pořádat o živnost, anebo za tím účelem založit obchodní společnost. Dále je nezbytné se přihlásit k dani z příjmů a případně i k dalším daním a odvodům. Neradno je zapomínat i na registraci u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Kromě povinných registrací doporučujeme obstarat si i ochrannou známku, která bude právně symbolizovat celý internetový business.
Tím to však nekončí. K realizaci podnikatelské vize je potřeba objednat web, prostory či produkty. Jaké smlouvy doporučujeme uzavřít? Často se začíná s dohodou o mlčenlivosti. Tzv. NDA. se uzavírá za účelem prvotního zpřístupnění dat a informací, aby se vyloučilo jejich zneužití.
Při přípravě webu je důležité se chránit zejména před vadným a neřádným plněním např. ve smlouvě o dílo. Nezřídka se pak zapomíná na jasnou licenční smlouvu např. ke grafickému řešení či k jiným doplňkům. Pozor dávejte také na tzv. „vendor lock“, tedy situaci, kdy se zavazujete vše vázat třeba na konkrétní software a jste tak do budoucna odkázáni jen na jednoho dodavatele.
Série videí s právními radami pro internetové podnikatele je natočena společně s Dostupným advokátem.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.