Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Základní znalosti potřebné pro investování jsou na jedné straně vcelku jednoduché, ale ve své podstatě nikdy nekončící proces, který vás bude provázet celý váš investorský život. Jde totiž o to, že začít investovat může prakticky každý. Bez jakýchkoliv znalostí a vědomostí. Stačí si zřídit brokerský účet u nějakého zprostředkovatele, mít počítač a můžete začít. Koupení akcie není žádná raketová věda. Stačí několikrát kliknout a je to. Funguje to prakticky stejně jako příkaz v internetovém bankovnictví. Snadno, rychle a efektivně. Další práce s akcií je ale už otázkou zkušeností, vědomostí a plánu.
První kroky pro získání potřebných informací by určitě měly směřovat na stránky pražské burzy. Tady se dozvíte celou řadu důležitých informací, systém fungování burzy a možnosti, které na pražské burze máte.
Jde také o to, porozumět nejrůznějším výrazům a běžně používané terminologii. K tomu jsou vhodné zpravodajské servery, které informují a komentují dění na burze. Právě takové servery také obvykle nabízejí brokerský účet, který si u nich můžete otevřít. Samozřejmě nejde o klasické zpravodajské mainstreamové servery, ale o servery bank a investičních společností, které na svých stránkách zveřejňují zprávy z burzy a komentují je.
Pro své registrované klienty v systému pak dodávají další informace a třeba i investiční doporučení.
Inzerce | Chci tu být také
Základní informace o investování obecně se točí okolo takzvaného investičního trojúhelníku. Jde totiž vždy o to, skloubit dohromady tři víceméně protichůdné vlastnosti aktiva, do kterého chcete investovat. Jde o výnos, likviditu a riziko.
Ideálním investičním nástrojem by samozřejmě bylo aktivum, které by mělo velký výnos, malé riziko a bylo okamžitě přeměnitelné na peníze (vysoká likvidita). Tyto vlastnosti jdou však spíše proti sobě. Především výnos je přímo úměrný velikosti rizika. Likvidita pak stojí nepatrně vedle těchto dvou základních vlastností, ale při řešení svého investičního portfolia ji musí každý investor zohlednit.
Není totiž možné mít všechny své peníze například na termínovaném vkladu s nízkou likviditou, jelikož peníze můžete vybrat až v nějakém datu v budoucnosti. A aktuálně tak nemáte vlastně vůbec nic. Proto i likvidita hraje důležitou roli při rozhodování. Akcie obchodované na burze jsou relativně likvidní aktivum, jelikož je můžete kdykoliv prodat a dostat své peníze zpět.
Znalosti jsou alfou a omegou celého systému investování. Musíte vědět, do čeho chcete investovat, jakým způsobem a kdy. Pokud se bavíme o akciích, je potřeba mít informace o dané společnosti, o jejích plánech a podobně, i když všechny tyto informace už jsou promítnuty v současné ceně akcie. Je dobré ale vědět, o jakou jde společnost a zda třeba vyplácí dividendu a kdy. I to jsou zcela zásadní informace, po kterých je třeba se pídit.
U znalostí ohledně akcie to samozřejmě nekončí. Stežejním pilířem celého systému daného brokera je také to, aby člověk věděl, jaké pokyny zadávat, jak pracovat s inteligentními pokyny, když není u počítače, a jak nastavit hlídání akcií v období, kdy není možné se připojit.
Dnešní moderní doba a propracované technologie dávají každému z nás šanci investovat na burze pohodlně a nechat užitečné automatické nástroje vyhodnocovat naši zvolenou strategii a podle toho obchodovat. Prvotní ale vždy musí být znalost svých přání a připravená strategie, pomocí níž se k daným cílům dostanete.
Žádné znalosti ani knihy vám však nedají kuráž a sílu při skutečném investování. První nákup první akcie bude určitě nevšední zážitek, který si budete navždy pamatovat. Ale určitě byste neměli prvním nákupem utratit své celoživotní úspory. Vždy mějte dostatečnou rezervu a na jeden obchod využívejte třeba jenom 1/10 nebo 1/20 zůstatku na svém účtu. Budete sice vydělávat pomaleji, ale pomaleji také prodělávat.
Investování do akcií není krátkodobá záležitost, ale běh na dlouhou trať. Neměli byste tak všechno sázet na jednu kartu, ale postupně se do obchodování dostávat a obzvláště z počátku investovat spíše konzervativněji a za menší peníze.
Otestujte svou strategii, otestujte své emoce a vyzkoušejte si, jaké to skutečně je. A až potom začněte investovat rizikově a aktivně, ale pořád v duchu své strategii. To je totiž jediná správná cesta, jak se nedostat hned na začátku své investorské kariéry do problémů, které vás pak mohou trápit ještě řadu let a od investování vás spíše odradí než aby vás motivovaly.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Vystudoval jsem Podnikovou ekonomiku a management. Zajímám se o internetové podnikání, investování a finanční trhy.
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |