Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Několik let mne fascinovala jedna věc. Na internetu jsem velmi často narážel na negativní komentáře a někdy až vulgární kritiku. Když jsem zapnul televizi, viděl jsem, jak někdo někomu nadává a tvrdě pomlouvá jeho práci. Kritizovaný člověk to ale zvládal s naprostým klidem a ještě dokázal všechno využít ve svůj prospěch. Ale jak?
Mně když dříve začal někdo nadávat anebo se mu nedejbůh nelíbila moje práce, začal jsem rudnout, tikalo mi v oku a netrvalo dlouho, co jsem si na dotyčném vybil snad všechnu zlost, kterou jsem za svůj život nasbíral. Nejhorším na tom všem ale bylo, že jsem tím nic nevyřešil. Dokonce se mi mnohdy ani neulevilo. Kritika zůstala kritikou a dotyčnému jsem jeho názor nerozmluvil, ačkoliv jsem jej mohl nazvat mnoha různými způsoby.
Ono se snadno řekne, abychom brali kritiku s nadhledem. Nemá přeci cenu se z ní nervovat, nemá cenu si kazit náladu. Česká republika je královstvím haterů a jak všichni víme, tuzemský internet je přeplněný pochybnými lidmi, co tráví čas kritizováním cizí práce. Zpočátku nás možná uklidní domněnka, že ti lidé sami nic nedokázali, a proto můžeme být nad věcí. Ale stačí to? Co když ne?
S kritikou je nutné umět pracovat. Předně je potřeba si uvědomit, že kritika není špatná věc. Určitě by nám dělalo dobře, kdybychom slýchali jen pochvaly a krásná slova o tom, jak je naše práce skvělá. Ego by si v tom přímo lahodilo. Problémem ale je, že podobná kritika nás nikam neposune.
Inzerce | Chci tu být také
Jakákoliv negativní kritika se dá proměnit v naše dobro. Při čtení nebo poslouchání negativního hodnocení vaší práce si představte jednoduchou hru, v níž ze začátku prohráváte. Neodpovídejte hned, pokud nemusíte. Vše si v klidu promyslete a už předem si připravte postoj pro podobné situace. Zkuste si rozebrat kritikův komentář a pozorně si přečíst, co vlastně říká a co mu vadí. Pokud je kritika opodstatněná a je možné, že má kritik pravdu, jednoduše poděkujte a zvažte, zdali se jeho slovy neřídit.
Pokud s komentářem nesouhlasíte, uveďte pádné argumenty. Jasně definujte problém, tedy důvod, proč kritikovi nelze vyhovět. Buďte přesvědčiví, ale nelžete. Nemá cenu ze sebe dělat něco, co nejste. Hned na začátku samozřejmě poděkujte. Nic člověka nezarazí víc, než když místo očekávaného pláče či vzteku přijde úsměv a poděkování.
[poll id=“8″]
S klasickou kritikou, která je pro nás přínosná, pracovat nejspíš umíte. Kritik jednoduše vznese námitky proti vaší práci. Řekne vám, proč se mu design vašich webových stránek nelíbí, proč je váš článek špatně napsaný nebo proč není spokojen s vašimi službami. Důležité na tom všem je, že alespoň něco řekne. Nemlčí. Naopak uvede to, co mu vadí. Daleko horší jsou hateři, kteří to neudělají. Prostě napíší, že práce je špatná a více se nestarají. Mnohdy to napíší dost nevybíravým způsobem.
S takovými je těžká práce. Nejlepším způsobem odpovědi na nicneříkající negativní komentář je ticho. Pokud nebudete reagovat, nic nezkazíte. Hater se může vrátit, odpovědět vám a akorát započne flamewar. Začnete se hádat a nic nikam nepovede. Budete přibližně tam, kde jsem byl já ve druhém odstavci.
Pokud ale reagovat chcete nebo musíte, opět buďte slušní. Nesmí na vás být znát, že vás kritika vykolejila či překvapila. Vždy počítejte s tím, že se najde někdo, kdo si bude chtít nahonit ego a někoho urazit. Kritiku však berte stejně, jako kdyby byla přínosná. V klidu si ji přečtěte ještě jednou, nenechte se znervóznit a zamyslete se nad tím, jakým způsobem reagovat, abyste ji využili ve svůj prospěch.
Kritikovi můžete například navrhnout, zdali by nechtěl svou kritiku rozvést. Napište mu, že si velice vážíte jeho názoru a v rámci zvyšování kvality svých služeb uvítáte jakékoliv nové připomínky k vaší práci. Požádejte ho o pár minut, jež by věnoval rychlé analýze vaší práce a napsal, proč s ní není spokojen.
Stejně tak mu můžete nabídnout, aby vymyslel vlastního řešení, pokud je to v rámci kritizovaného projektu možné. Můžete mu nabídnout spolupráci, začlenění do týmu či jen pozvání na přátelskou schůzku. Jedná-li se o projekt, ve kterém by mohl sám přispět svou troškou do mlýna, nabídněte mu za to odměnu a poproste ho, aby zvýšil kvalitu projektu tím, že se sám zapojí. Vždy za kritiku poděkujte!
Celý rozhovor najdete zde.
Je dost možné, že to nevyjde. Dokonce je to pravděpodobné. To vás ale nemusí zajímat. Důležité pro vás je zachovat si klidnou tvář a dobrou pověst navenek. Kdybyste se s ním začali hádat, asi by to před veřejností nevypadalo příliš dobře. Takto naopak dokážete, že jste nad věcí a umíte s lidmi pracovat. V tom nejlepším případě to vyjde a vy získáte nové náměty na zlepšení vašeho projektu, případně nového partnera či spolupracovníka. Já už jich takto získal několik. Z mnoha se stali i mí noví kamarádi. :)
A co je pomyslnou třešničkou na dortu? Zpočátku to pro vás bude jen snaha o přetvářku, postupně si na to ale zvyknete a negativní kritika vám naprosto přestane vadit. Začnete ji brát jako prostředek k sebezlepšování a nikdy vás neurazí. Je to jen o tréninku, takže kritikům zdar, haterům zvlášť!
Jak zvládáte kritiku Vy?
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |