Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Blog si firmy zakládají jako nástroj pro budování vztahu se svými zákazníky, prostor pro vzdělávání komunity i jako prostředek k dokazování své kvalifikovanosti a informování o novinkách. Jednotlivci jsou na tom podobně, někteří svůj blog ale provozují čistě proto, že je to baví. Jak na něm lze vydělat?
Blogování se na našem webu věnujeme poměrně často. Je to pro vás populární téma. Blog jako nástroj je na jednu stranu přeceňovaným marketingovým nástrojem (založme si blog, určitě nás všichni budou číst!), na druhou ale i velmi podceňovaným (založit si ho je snadné, má ho každý, nefunguje to). Krásou tvorby vlastního blogu je možnost propojit spoustu činností v jednu – můžete podpořit svou obchodní značku, dělit se o své know-how a třeba se dostat i do velkých médií.
Řada autorů neumí svůj blog vůbec zpeněžit. Firmy jej často používají jako podporu svých dalších aktivit, u jednotlivců to tak ale vůbec nemusí být. Pojďme se tedy podívat, jak můžete na vlastním blogu vydělat více peněz.
Snem každého vývojáře je pozitivní recenze na blogu nějakého blogera. Ti totiž dokážou snadno rozšířit povědomí o jejich aplikaci mezi širší publikum. Není také tajemstvím, že fanoušci blogu svému blogerovi věří, a proto jsou jeho rady a doporučení přijímány s větší důvěrou.
Inzerce | Chci tu být také
Toho můžete využít i v rámci monetizace blogu. Sepište recenzi inzerentovy aplikace či okomentujte jeho služby. Dejte si ovšem pozor na to, abyste neklamali své čtenáře. Je velký risk jim lhát a chválit něco, co se vám ve skutečnosti vůbec nelíbí. V sázce je vaše jméno, proto označte tyto recenze jako komerční, přiznejte barvu a snažte se i přesto čtenářům přinést zajímavé informace. Ze zkušenosti vím, že i označené články lidé rádi čtou, pokud se z nich dozví něco nového a přínosného.
Oblíbeným způsobem monetizace je v poslední době i vytváření vlastních produktů. Může jít o cokoliv – e-book, audio nahrávku, video nebo třeba vlastní kurz. Mezi ty nejpopulárnější formy patří rozhodně e-book, kterých ale vzniká velké kvantum, a to často i na úkor kvality. Jak vytvářet obsah efektivně si můžete přečíst v tomto našem článku.
Bloger Petr Jeník v roce 2013 přišel se zajímavou myšlenkou. Umožnil svým čtenářům nakupovat odkazy pod články. Každý tak mohl prostřednictvím jednoduchého formuláře zakoupit odkaz pod konkrétním článkem a zaplatit přes PayPal. Myšlenka se velice líbila, Petr má pod články prodané odkazy dodnes a programátor Jan Paluska dokonce vyvinul plugin EasyAd, který tento způsob monetizace snadno umožní i dalším blogerům.
Prodej odkazů pod články má několik výhod. Reklama nezasahuje do obsahu, neruší čtenáře a nevyvolává v nich nevoli. Inzerenti navíc mohou odkaz zakoupit přímo pod článkem, takže nemusíte zdlouhavě nic řešit. Nevýhodou však zůstává, že čeští inzerenti nejsou na podobný způsob monetizace zvyklí, takže jej ani neočekávají a nevyhledávají. Přesto to můžete zkusit a vymyslet i způsob, jak jejich pozornost přitáhnout.
Vyšší dívčí je vlastní placený obsah. Ten totiž nemusí být doménou jen velkých médií, ale i úzce zaměřených blogerů. Příkladem je Michal Majgot, který na svém blogu o affiliate nabízí za poplatek prémiové články, nebo populární novinář Miroslav Motejlek.
„Když se podíváte kolem sebe, tak zjistíte, že prostory pro obdobný projekt jsou nekonečné, záleží na invenci a tahu na branku každého z vás,“ odpověděl Motejlek v našem rozhovoru na otázku, co by doporučil těm, kteří chtějí vybudovat také úspěšný projekt jako Motejlek.com.
Problémem inzerce na webových stránkách je obecně to, že ji čtenáři nemají rádi. U blogů to platí dvojnásob. Dejte si tedy pozor na to, kolik reklamních sdělení čtenářům předkládáte a v jaké formě. Pokuste se najít způsob, jak jim reklamu sdělovat pohodlně, nebudit v nich negativní emoce a snažit se jim i prostřednictvím inzerce přinést nějakou přidanou hodnotu – zajímavé články, relevantní informace, užitečné nástroje atd.
Nezapomínejte na to, že nejlepší reklama je ta, která jako reklama vůbec nevypadá. To ocení nejen čtenáři, ale i inzerenti.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |