Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V posledních letech je toho doslova plný internet. Tu si můžete stáhnout e-book se zázračnými tipy, jak rychle zhubnout, a tamhle zase e-book o tom, jak zvýšit návštěvnost webu nebo rovnou jak vydělat hodně peněz. Obsah zadarmo je fenomén a jak je tomu v Čechách zvykem, děláme ho hodně, ale možná bez rozmyslu.
Přiznám se, že mám všech těch e-booků plné zuby. Měl jsem zprvu radost, když jsem narazil na několik bezplatných kousků se zajímavým tématem. Očekával jsem od nich kvalitní obsah, spoustu přínosných rad a postřehů, ale místo toho jsem se dočkal jen povrchního balastu, co mi vůbec nic nedal.
Vždy jsem si při čtení takového e-booku v duchu říkal, proč mi ho autor nabídl? Proč mě jej nechal přečíst a proč mi předal něco, co spíš než jeho kvalifikovanost a profesionalitu dokazuje neschopnost a amatérství? A také mě zajímalo, jak to udělat lépe…
„Obsah zadarmo může být otevřenými dveřmi do vašeho podnikání. Přiláká totiž daleko více lidí, kteří by se k vám jinak vůbec nedostali,“ říká copywriter Otto Bohuš, který sám vytvořil bezplatnou trilogii Pište jako copywriter. Jeho e-booky mu přinesly asi desetkrát více zakázek, než kolik jich měl dříve. Dohromady si je stáhlo přes 4 600 lidí.
Inzerce | Chci tu být také
Sdílení obsahu zadarmo může vaše podnikání ovlivnit mnoha způsoby:
Odběratelé vašeho bezplatného obsahu budou dále zvědaví a budou ho chtít více. Díky tomu se mohou stát vašimi followery na sociálních sítích, odběrateli vašeho newsletteru či čtenáři vašeho blogu. A samozřejmě – později i vašimi zákazníky.
Ačkoliv se na internetu v posledních letech objevila spousta e-booků ke stažení, nepřinesly snad kromě záplavy bezcenného obsahu nic moc nového. Obsah totiž můžete sdílet mnoha způsoby. „Nejsou zde žádné limity. Může to být opravdu cokoliv, třeba audio nahrávky, video, tištěný materiál, webinář, online kurz či nabídka letu horkovzdušným balónem,” dodává Bohuš.
On se pro formu e-booku rozhodl proto, že je mezi lidmi velmi oblíbená, dá se snadno stáhnout a konzumovat. Přemýšlel i o videu, které je snad ještě populárnější, ale nákladově by se dostal někam zcela jinam, proto upřednostnil e-book, který později vydal i jako audioknihu.
Ať už zvolíte jakoukoliv formu, měli byste v ní vydat to nejlepší z vás. „Odběratel musí být nadšený a musí najít nějakou přidanou hodnotu. Nedávejte tam téměř žádné prodejní informace, ale to nejlepší know-how,” radí Otto Bohuš s tím, že samozřejmě nemáme všechno rozvádět až do detailu, ale zato v kostce, přehledně a strukturovaně.
Způsob, jakým tento obsah nabídnete, se může lišit. V módě je stáhnutí obsahu výměnou za e-mail. Někteří dokonce vyžadují sdílení na sociálních sítích nebo registraci do nějakého programu. Podle Bohuše se dobrý obsah prodává sám, i když je zadarmo. Pokud ne a nikdo o něj nemá zájem, stala se někde chyba. Třeba už při jeho přípravě.
„Já svoje e-booky psal s těmi nejlepšími úmysly. Chtěl jsem lidem poskytnout cenné rady, jak přistupovat k tvorbě textů na webových stránkách. Chtěl jsem se zkrátka blýsknout, a tak jsem si dal záležet,“ vzpomíná copywriter a dodává, že hodně peněz investoval i do grafické podoby e-booků – a to proto, aby se odlišil a jeho práce vypadala lákavě.
Svou pozornost přenesl přímo na čtenáře, a proto dnes jeho e-booky slaví takový úspěch. „Cítím to na všech frontách. Najednou jsem vnímán jako větší autorita pro copywriting, lidé to sdílejí dál mezi sebou, dávají doporučení a já dostávám stále více pozvánek na různá vystoupení,“ popisuje benefity, které mu vlastní e-booky přinesly.
Podle něj ale nestačí svůj e-book či jiný obsah sdílet pouze v rámci webových stránek: „Dejte si na něj odkaz do e-mailového podpisu, udělejte pořádnou kampaň, rozešlete newsletter, na Facebooku si vytvořte call-to-action tlačítko, hledejte různé seznamy e-booků a snažte se, abyste byli skutečně vidět. Pokud jste si ale dali opravdu záležet a váš obsah je kvalitní, jeho odběratelé odvedou velký kus práce za vás,“ doplňuje Bohuš.
[poll id=“4″]
Pokud se chystáte napsat vlastní e-book, pokuste se vyvarovat častých chyb, které u některých e-booků můžeme vidět.
Stahujete si bezplatné e-booky, na které na internetu narazíte? Pokud ano, co vám na nich vadilo nejvíce a čím jste byli naopak mile překvapeni?
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 3 roky