Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Elektrometal.cz, Kovoslužba Praha, Obchůdeček.eu… Ano, to jsou skutečně názvy online obchodů, které prodávají elektro zboží. Napadlo by vás koupit u Kovoslužby Praha ledničku? Mě tedy ne – očekával bych spíš firmu na válcování plechů. Jak vymyslet název e-shopu, který za něco stojí?
Jestliže je založení životaschopného e-shopu válka, vymyšlením skvělého obchodního jména vyhrajete jednu ze zlomových bitev. Stal by se Google nejnavštěvovanější stránkou, kdyby se jmenoval „Hledač věcí“? Byl by Twitter natolik úspěšný, pokud by vyšel do světa s názvem „Krátké zprávy“?
Podívejme se třeba na Heuréku. Když vybírám ženě parfém k výročí, tak mě samozřejmě zaujme cena. Jenže jak člověk přejíždí očima jednotlivé e-shopy, neuniknou mu dost šílené názvy obchodů. Tím pádem se do hry dostávají další faktory ovlivňující nákupní rozhodování.
Možná to je pouze profesionální deformací, ale parfém bych např. v Jedenklik.cz zkrátka nekoupil.
Inzerce | Chci tu být také
To znamená, že dobře padnoucí název e-shopu dělá na potencionální zákazníky prvotní dojem o vaší značce – definuje vaši identitu.
Jaký by měl název e-shop v každém případě být?
V české e-commerci je více jak 35 tisíc e-shopů = 35 tisíc názvů. Neskutečné číslo. Teď si představte, že každý nový e-shop se s tímto číslem musí vypořádat. Vypadá to skoro beznadějně, ale prostor k originalitě tu stále je.
Vždycky.
Krásně je to vidět na dvou případech z jedné kategorie – týká se to zřejmě dvou nejsilnějších prodejců parfémů, Elnino a Notino.
Konkurence je zde velice „silná“: Parfemy, Megaparfemy, Profiparfemy, Prodejparfemu, Parfum, Parfumstar… Takhle bychom mohli pokračovat dál a s podobným názvem bychom našli dejme tomu 30 e-shopů.
Jak se mám v e-shopech vyznat? Vždyť jsou si názvy podobné jako vejce vejci.
Elnino. Cítíte ten náboj, originalitu a sílu? Dobře. Když slyšíte poprvé o e-shopu Elnino, nespojíte si ho s parfémy. Jakmile to ale zjistíte, vryje se vám Elnino do paměti takovým způsobem, že ho z hlavy nedostanete. Brand jako blázen. Geniální.
Nedávno to pochopil i Parfums, který expanduje. Jakou šanci asi má v zahraničí s názvem Parfums?
Krok k přejmenování na Notino je proto logickým a skvělým krokem, který výrazně posílí značku.
Teď k obchodu ElektroMetal eShop. Koupili byste tady televizi? Mě by netrklo, že se jedná o e-shop s elektronikou. I kdyby jo, stejně bych k němu hned od začátku přistupoval s nedůvěrou. Proč takový komplikovaný název?
Sice nejsem odborník přes elektro, ale jedno vím jistě. Radši bych nakoupil třeba v Electro Worldu – jednoduché, snadno zapamatovatelné a vystihující. Když se to jmenuje „svět elektra“, tak tam asi budou mít moře elektroniky…
Mít krátký a jednoduchý název je skvělé hned z několika důvodů: Nakupující si ho snadno zapamatují, lehce vysloví jeho jméno, takže ho při doporučení známým nezkomolí, a i do celkové vizuální identity lépe zapadne.
Při uvažování nad názvem e-shopu vás napadne určitě více než jedna varianta. Žádnou z nich hned z kraje nezatracujte. Nejdříve si zkontrolujte, jestli najdete vhodnou a volnou doménu.
Pokud zplodíte vskutku jedinečný název, neměl by to být problém. Jenže vše je možné a nikdy nevíte, koho napadne podobná myšlenka. Ono vymyslet super název e-shopu a pak ho „zabít“ doménou s jiným jménem není úplně to pravé ořechové.
Nevíte si rady s výběrem? Možná vás popostrčí 3 rychlé tipy:
Zkuste brainstorming. Stoprocentně na vás vypadnou ingredience, ze kterých sestavíte skvělé menu. Kombinací dvou až tří „obyčejných“ slov může vzniknout perfektní název.
Např. Prázdná Miska. Dvě obyčejná slova, která dohromady tvoří pěkný název.
No a co, že dotyčné slovo neexistuje? Novotvary Google, Skype, Alza také nic neznamenají a uchytily se. Hrajte si s písmenky, vymýšlejte slova, přesmýkejte.
I když umí být Alza hodně otravná, má to vychytané:
Máte nějakou přezdívku nebo zajímavé jméno? Jak se jmenuje vaše kočka? Inspirace je všude kolem vás, jenom se jí nebát.
Martin Kasa si se jméno e-shopu poradil také bravurně:
Název obchodu je podstatnou součástí identity – neberte jeho výběr na lehkou váhu. Buďte víc Elnino a Prázdná Miska než Kovoslužby Praha. V konečném účtování na tom vyděláte.
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Václav bydlí schovaný na dědině, kde má absolutní klid na psaní textů pro klienty i svůj blog. Když ho přestane bavit dřepění za počítačem, rozběhne se do kraje. Nejlepší copywriterské nápady se totiž rodí na čerstvém vzduchu.
Před 3 měsíce
Před 5 měsíců
Před 2 roky
Před 2 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |