Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Affiliate program tvoří 15% podíl na obratu e-shopu Kasa.cz. Je v něm zapojeno téměř 500 partnerů a přináší meziroční růst v návštěvnosti o 50 %. Jak affiliate program v Kasa.cz tvoří, jsem si povídal s Petrem Metelou, který má program na starosti.
Petře, jak dlouho Kasa.cz tvoří vlastní affiliate program?
Kasa.cz má svůj affiliate program od roku 2011. Tento program funguje pomocí affiliate sítě Commission Junction, což je jedna z největších affiliate sítí vůbec.
Prozradíte, co vám za tu dobu přinesl?
Affiliate program Kasa.cz nám přináší každoroční růst tohoto zdroje, jak z pohledu návštěvnosti, tak z pohledu obratu a vytvořil si tak pevnou pozici mezi důležitými zdroji našeho e-shopu.
Můžete být konkrétnější? Třeba, jakou návštěvnosti a zvýšení obratu vám přináší?
Přináší nám meziroční růst v návštěvnosti o 70 % a u obratu je nárust o 50 %.
Inzerce | Chci tu být také
Jak důležitý kanál to tedy v celém marketingu Kasy je?
Představuje jeden z hlavních zdrojů a dle dosavadního průběhu předpokládám, že bude i nadále posilovat.
Dokážete jej srovnat s jinými kanály?
Bylo by hloupé tento zdroj podceňovat, protože si za svoji dobu si získal silné postavení mezi ostatními zdroji a jedná se o jeden z nejvýkonnějších a nejefektivnějších zdrojů vůbec. Je to také především dáno našimi partnery, kteří se snaží sami pracovat na efektivitě, která se samozřejmě odráží i v našich výsledcích.
Ty výsledky a ta důležitost zní rozhodně zajímavě. Jak se program v průběhu času z hlediska své výkonnosti vyvíjel?
Za uplynulých pět let měl program každoročně rostoucí tendenci. Největší skok nastal po roce svého života, poté program rostl rovnoměrně.
Kolik lidí se na tvorbě programu podílí?
Programu se věnuji sám, případně se obracím na zástupce společnosti VIVnetworks.com, která je oficiálním zastoupením sítě Commission Junction pro ČR.
Pracujete jenom na affiliate programu?
Ne, věnuji se i jiným zdrojům.
Což zní tak, že vám affiliate program přináší velmi dobré výsledky s minimem nákladů…
Dá se říct, že také velmi záleží na kvalitní síti, do které se zapojíte. Ulehčí vám to spoustu práce a můžete se na ně kdykoli obrátit. Co se týká nákladů, tak to je samozřejmě na Vás jak si je nastavíte ve svých podmínkách.
Jak oslovujete nové partnery?
Nové partnery oslovujeme přímo z naší strany nebo v kooperaci se společností VIVnetworks.com, která má přehled o partnerech zaregistrovaných v síti CJ.com.
Jak je oslovujete z vaší strany?
Potencionální partnery hledáme na internetu a vybíráme takové weby a blogy, které jsou pro nás svým obsahem zajímavé nebo zastoupení takového obsahu máme v menší míře. Provozovatelům zašleme informace o affiliate spolupráci, jak to samotné funguje, jak je možné se do programu zapojit a co jim to přinese.
Co jsou podle vás nejdůležitější důvody, proč by se někdo měl stát vaším partnerem? Přeci jen, affiliate programů je dnes už hodně…
Silnou stránku našeho affiliate programu jsou:
Kasa nabízí široký sortiment zboží. Jaké zboží partnerům vydělává nejvíc?
S ohledem na široký sortiment zboží, které Kasa.cz nabízí, je nejsilnější kategorie Velké spotřebiče, dále jsou to Malé spotřebiče, Mobily, PC, Dílna, Zahrada, Domácnost, Chovatelské potřeby.
A které naopak fungují hůře?
Parfémy, hodinky, sport, outdoor, hračky
Můžete přiblížit, v jakých měsíčních obratech se pohybují vaši největší partneři?
Měsíční obrat našich největších partnerů se pohybuje kolem 1 mil. Kč.
Co je podle vás odlišuje od těch menších?
Větší snaha o správné zacílení na potenciálního zákazníka. Trefit se správně do potřeb našich zákazníků (co je aktuální trend, co vyhledávají atd.). Tvorba kvalitního obsahu webu a tím pádem lepší pozice ve vyhledávačích. Zkrátka, úspěch nepřichází okamžitě a je potřeba se postupně učit na vlastních chybách a nezanevřít na základě prvního neúspěchu.
Za jak dlouho aktivní spolupráce s Kasou dosáhli vaši největší partneři 1 mil. Kč měsíčně?
Největší partneři těchto obratů dosáhli již na konci prvního roku aktivní spolupráce.
Jak konkrétně tito partneři vydělávají? Jde mi o to, zda např. staví webové stránky na míru propagaci vašich produktů, nebo zda na to jdou jinak…
Jsou to různé varianty. Někteří se zabývají komunikací našich akčních nabídek, jiní se zabývají tvorbou vlastních obsahů, recenzí, testů.
Vy jste zmínil správné zacílení na potenciálního zákazníka. Můžete prosím rozebrat, jak se do jejich potřeb trefit přesněji?
Potřeby zákazníka se v čase mění. Je tedy nutné sledovat aktuální trendy. V dnešní době je více možností jak získat informace o tom co lidé momentálně chtějí. Existují aplikace, kde se dá jednoduše zjistit, co lidé vyhledávají a co je zajímá, případně jak velká je kupní síla našeho trhu.
Důležité je vybrat si jen určitou skupinu zákazníků, a to z toho důvodu, abychom byli schopni vytvořit kvalitní a zajímavý obsah webu. Kvalitní obsah je dobrým základem, aby zákazníci přes Váš web nakupovali.
Webů o elektronice, IT, mobilech apod. je už dnes mnoho. Vytvářet další může být hodně riskantní. Pokud bych chtěl být vaším partnerem a vydělat sobě i vám co nejvíce peněz, jak byste mi doporučil, abych na to šel?
Základem je, aby zákazník u partnera získal nějakou přidanou hodnotu. Doporučil bych se zaměřit na kvalitní obsah a na to, co lidé vyhledávají a chtějí vědět. Tím bychom získali návštěvníky webu a některé určitě proměníme v zákazníky e-shopu.
Dále bych si vybral kategorii, která je mi blízká a se kterou se mi bude dobře pracovat i s ohledem na průměrnou cenu položky a výši provize z této kategorie.
Ty weby o elektronice, IT, mobilech apod. ale často také nabízí kvalitní obsah. A zrovna tento obor v affiliate není moc doporučovaný. Proč by se tedy partner měl zaměřit zrovna na tyto obory a ne na nějaký jiný, kde je konkurence menší?
Každý obor je pro affiliate spolupráci vhodný. Některý méně a některý více. V našem programu tvoří elektro největší podíl obratu. Ale na druhou stranu provize z elektro kategorií jsou pro partnery nejnižší.
Výjimku tvoří značky ETA, HYUNDAI, GALLET, ECOVACS, GODDESS, GOGEN a VALERA, kde je provize pro partnery výrazně vyšší. Rádi bychom však rozšířili počet partnerů o neelektro sortiment, jako jsou např. chovatelské potřeby a péče o dítě. V takových případech jsme ochotni nabídnout individuální podmínky s ohledem na kvalitu partnera.
Vidíte nějaké časté chyby affiliate partnerů, kterým by se měli vyhnout?
Moc nevidím, co konkrétně dělají špatně, nicméně si myslím, že je nejčastější chybou, že ztrácí naději příliš brzy a čekají výsledky okamžitě. Dále si myslím, že je chybou bezhlavé bidování vlastních reklam k jejich webu ve vyhledávačích. Zaměřil bych se opravdu nejprve na kvalitní obsah.
Dokáže jim Kasa.cz s přípravou toho kvalitního obsahu nějak pomoci?
Určitě ano. Pokud se na mě partner obrátí dokáži mu poradit s výběrem položek. Dále nabízíme našim partnerům přístup k XML Feedu, kde jsou veškeré informace ke všem položkám vč. obrázku, které na webu Kasa.cz momentálně máme.
Doporučil byste i dalším e-shopům, aby vlastní affiliate program spustili? Ptám se proto, že už nejeden e-shopař mi řekl, že affiliate je pro něj poměrně neefektivní kanál…
Určitě bych to doporučil každému e-shopu. Velmi důležité je zvolit kvalitní affiliate síť, která dokáže inzerentovi hodně pomoci, jak v náboru nových partnerů, tak se samotným nastavením programu a získání cenných rad k celému fungování affiliate systému. Další nesporná výhoda je, že můžete platit provize pouze za konverzi.
Je něco dalšího, co podle vás zvyšuje efektivitu affiliate marketingu pro e-shop?
Partneři vítají rychlou reakci na jejich dotazy a mají rádi osobní přístup. Další pozitivum vidím v individuálních spolupracích s vybranými partnery. Hodně diskutované jsou také poskytnuté slevové kódy, které při správně zvolené výši minimální hodnoty objednávky a samotné slevy, mohou být velmi efektivní.
A zvládáte partnerům ten komfort rychlých reakcí a osobního přístupu nabídnout i vy, když se affiliate programu věnujete jen vy sám, a to vedle něj děláte i jiné věci?
Prozatím to zvládám bez větších problémů. S partnery se snažím vždy domluvit, aby měli pocit komfortu a možnost na koho se obrátit.
Jak vidíte budoucnost affiliate marketingu?
Dle mého názoru dosáhne tato forma spolupráce vrcholu během následujících pěti let a prozatím tady prostor pro další partnery i inzerenty momentálně ještě je. Poté to bude těžší se v této oblasti prosadit. S ohledem na momentální vývoj, získává affiliate marketing čím dál větší oblibu a můžeme počítat s tím, že se stane jedním z neodmyslitelných zdrojů každého e-shopu.
A bude potom i dostatek partnerů, když každý e-shop bude mít vlastní program?
Domnívám se, že partneři budou vždy. Přece jenom je mnohem více obyvatel než množství samotných e-shopů. Navíc jeden partner většinou spolupracuje s více e-shopy najednou. Otázka pak nastává jestli budou kvalitní, ale předpokládám, že ano. Vše jde neustále dopředu, technologie i nástroje. Získání různých informací k určitým činnostem bude také mnohem snadnější než tomu bylo doposud.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 měsíce
Před 5 roky
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |