Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Je pro nás navazování kontaktů přirozené, jako např. pro Američany? Máme radost z toho, když nás cizí člověk osloví v metru? Pravděpodobně nikoliv. Většina z nás má smíšené nebo spíše negativní pocity, když je někdo cizí osloví. První otázka, který nás napadne je: „Co ode mě potřebuje?“ Myšlenka, že si člověk s námi chce jen tak popovídat, nás zcela mine. Ptáte se proč? Protože již od malička máme zakořeněno, že se nemáme bavit s cizími lidmi.
Proč je ale tak důležité navazovat nové kontakty? Nabízí se hned několik benefitů. Jednak poznáte nové lidi, nejen ty, se kterými jste právě navázali kontakt, ale i jejich obchodní partnery, klienty, kamarády či kolegy. Máte také jedinečnou možnost vytvářet nové obchodní příležitosti, které by se vám za normálních okolností nenaskytly. Také získáte užitečné informace, díky širokému záběru lidí, se kterými jste se seznámili. Umožní vám to se dozvědět např. informace o vaší konkurenci. Co dělá dobře, v čem má mezery, nebo jaké novinky se chystá uvést na trhu. A samozřejmě vám to také pomůže v osobním rozvoji. Naučíte se komunikovat se všemi typy lidí, od introvertů po extroverty, od arogantních po zakřiknuté, zkrátka s kýmkoliv. A zajisté vám to ušetří energii, čas i peníze, budete-li chtít využít některé ze služeb, které vám kontakt nabízí.
Jak ale nové kontakty správně získat?
Stanovte si, s jakými lidmi se chcete seznámit. Jsou to potenciální zákazníci, obchodní partneři, noví zaměstnanci, odborníci na určitou tématiku nebo jen noví kamarádi? Pokud neznáte konkrétní jména, použijte názvy společností a pozice.
Inzerce | Chci tu být také
Soustřeďte se na budování dobrých a kvalitních vztahů, nikoliv pouze získávání kontaktů do vašeho mailing listu. Cílem je také se zajímat nejdřív a zejména o lidi, pak o business nebo pozice. Lidé poznají, pokud s nimi navazujete kontakt jen z toho důvodu, že jsou pro vás užiteční. Zajímá-li vás pouze pozice např. generální ředitel, nikoliv Adam Novák, generální ředitel. Důvěru pana Nováka si příliš nezískáte.
Seznamte se s lidmi, kteří jsou aktivní v seznamování, navazování nových kontaktů a jejich propojování. Od těchto lidí se můžete nejen lecčemu přiučit, ale i díky nim poznat zajímavé lidi, které oni již dobře znají. Mezi konektory patří např. organizátoři akcí, majitelé/ředitelé různých klubů, zájmových skupin, žurnalisti, lobbisti, nebo headhunteři.
Buďte příjemní na kohokoliv, kdo vás osloví. Přátelský přístup je nezbytný. Pokud je to člověk, se kterým se nechcete bavit, ukončete přátelsky rozhovor po pár minutách s výmluvou, že se musíte také věnovat dalším hostům.
Každý člověk je něčím výjimečný. Všichni si proto zaslouží být bráni s respektem.
Snažte se pochopit, co vám ostatní říkají o sobě, o svém businessu a osobním životě. Věnujte jim veškerou pozornost. Nečekejte pouze na příležitost, kdy budete moci mluvit vy. Pokud nerozumíte, co říká, požádejte o vysvětlení. Ukážete mu, že ho skutečně posloucháte a že vás zajímá, co říká. Následně vám i on dá dostatečný prostor, abyste se představili. A jsem si jistá, že vás bude poslouchat se stejným nadšením, ne-li větším.
Aby váš kontakt měl nějakou váhu, snažte se získat maximální důvěru od ostatních. Máte-li jejich důvěru, přidaná hodnota z kontaktu bude o to větší.
Snažíte-li se být neviditelný když jdete na nějakou akci, moc kontaktů nezískáte, lidé si vás nevšimnou. Máte-li příležitost, dejte o sobě vědět. Jedna vychytávka – položte dotaz na konferenci. Postavit se před celým sálem, říci své jméno, název společnosti nebo čím se zabýváte a vznést dotaz, to je reklama k nezaplacení. Uvidíte, kolik lidí za vámi během přestávky přijde se seznámit.
Nemáte-li smysl pro humor, nepoužívejte ho. Nejste-li extrovert, nesnažte se být výrazný. Lidé vám vaši „novou“ tvář neuvěří a bude to mít negativní dopad na jejich důvěru ve vás. Buďte přirození. Vždyť i jako introvert můžete být skvělými networkery.
Nesnažte se pouze vytěžit maximum pro sebe. Chtějte maximum také pro druhou stranu. Navázání kontaktu a uzavření spolupráce bude o to snazší, pokud ze spolupráce bude mít užitek i druhá strana.
Začněte s navazováním kontaktů teď hned, protože již včera bylo pozdě. Necháte-li to na poslední chvíli, vaše šance, že vám daný člověk pomůže, když něco potřebujete, se razantně zmenšuje.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Lenka Schánová působí jako průvodce světem networkingu. Založila školu networkingu, organizuje netradiční networkingové akce Business & Pleasure Networking nebo poskytuje poradenství týkajícíc se business networkingu. Napsala knihu o networkingu. Aktuální informace o networkingu můžete sledovat na Facebooku nebo Twitteru.
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |