Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Účastnil jsem se setkání na Vysoké škole Báňské s názvem Apple Juice meeting, kde byl hlavní náplní networking a popis toho, jak funguje v Americe. Hlavní přednášku vedl Aleš Vyka, student VŠB, který před nedávnem jel prezentovat svůj nápad právě do Ameriky.
Celé setkání začalo „tradičně netradičně“. Po příchodu každý dostal papírek s otázkou. Jeden po druhém jsme se představovali a měli jsme na danou otázku odpovědět. Právě odpověď na otázky už při prvním potkání člověka dopomohla k jeho lepšímu poznání. Otázky byly především z oblasti podnikání, nebo typu „coby, kdyby“. Zajímavě pojatý začátek setkání.
Přednášející prezentoval čerstvě nabité zkušenosti a popisoval, co vše se mu přihodilo. Velice zajímavý byl postup přípravy a jeho hodnocení celého setkání s lidmi. Důležitý byl především přístup tamních lidí, kteří jsou více vstřícní a vnímají více faktorů než u nás.
Setkání v Americe probíhalo v místnosti, kde měl každý vyhrazen čas na prezentaci svého projektu nebo nápadu. Během tohoto času měl posluchače, mezi nimiž seděli investoři, lidé z oboru nebo zástupci velkých společností, co nejvíce oslovit. Poté probíhala samotná hlavní činnost networkingu, tedy seznamování a navazování nových vztahů pro budoucí spolupráce.
Inzerce | Chci tu být také
Aleš sestavil ihned po jeho příjezdu z prezentace na hotel několik faktorů, které jsou podle něj klíčem k úspěšné prezentaci projektu v zahraničí:
Příběh – připravit si příběh, kterým dokážete posluchače už od prvních minut oslovit. Aleš se motivoval svými začátky podnikání, kdy začínal s 5.000 Kč v kapse, což také na této prezentaci uvedl. Tímto faktem zaujal posluchače už při prvních minutách.
Popiš daný problém – připravit si popis funkcí daného projektu. Nezacházejte moc do hloubky, snažte se popsat to hlavní, co váš projekt přinese a jaký problém řeší. Snažte se popsat problém co nejjednodušeji a vyhýbejte se zbytečným detailům.
Ukázka řešení – připravte si také ukázku řešení, ať je na první pohled jasné, co váš projekt přinese. Tato část je mnohdy velice složitá, jelikož můžete mít projekt ve fázi konceptu, ale i tak se snažte se co nejvíce připravit.
Nabídky – nabídku na spolupráci, setkání nebo výpomoc byste měli řešit co nejrychleji, tedy ihned po prezentaci nebo po setkání. Aleš popisoval způsob jednání zdejších lidí jako ping-pong, kdy se diskuze plynule přesouvala od jednoho k druhému.
Kdo je kdo – po své prezentaci máte minimální časový prostor na jednání s lidmi, kteří se prezentace účastní. Proto si musíte sami vybrat, s kým se budete bavit, zda vám tento člověk může být prospěšný, nebo nikoli, a kolik času hovoru s ním strávíte. Aleš popisoval, jak „zahodil“ půl hodiny času bavením se slečnou, která tam dělala asistentku nebo podobnou práci. Tento čas mohl lépe využít, kdyby se věnoval někomu, koho daný projekt více zaujal. Sám si stanovil cíl získat deset kontaktů za hodinu, což je šest minut na jeden rozhovor, během kterého by měl získat kontakt a daného člověka zaujmout. Je dobré se na tyto situace předem připravit, jelikož dokážete během hodiny oslovit daleko více lidí, a to právě potřebujete.
Zájem – zjišťujte, zda ten, s kým se bavíte, má opravdu zájem o spolupráci, nebo je to „pouze zvídavý člověk“. Sám říkal, že ztratil hodně času s lidmi, kteří mu jeho projekt chválili, ale ve své podstatě mu nemohli jakkoliv pomoci s rozvojem, což je v dané chvíli opět ztracený čas.
Schůzky – když už jedete prezentovat projekt někam pryč, připravte si i další alternativy a nespoléhejte jen na tu jednu možnost prezentace. Aleš sám říkal, že toho nikdy nestihl více, jak za těch pět dní, které tam strávil. Domluvil si co nejvíce schůzek tak, aby vše řešil v době, kdy je ještě informace a pocit lidí z projektu čerstvý.
Uzavření obchodu nebo spolupráce – snažte se směřovat schůzku k uzavření potřebného obchodu nebo spolupráce, jelikož to je váš cíl. Opět je každý čas velice drahocenný a vy musíte vědět, zda na dané schůzce ztrácíte čas, nebo nikoli.
Identifikuj si kontakty – pokud budete mít vše zdárně za sebou, nezapomeňte si identifikovat kontakty. Popisujte si vizitky, dělejte si poznámky, hlavně nesmíte zapomenout, kdo je kdo a koho máte kontaktovat jako první.
V rámci další komunikace na tomto setkání se řešily i nejlepší praktiky networkingu. Mezi ně patří:
Pokud podnikáte, snažte se navštěvovat co nejvíce možných událostí a získávejte kontakty, zkušenosti a především pokračujte v osobním rozvoji.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |