Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Nové webové projekty vznikají „jako houby po dešti“. V drtivé většině je cíl pouze jediný: co nejrychleji vydělat. Drtivá většina nových webů neobsahuje téměř nic, přesto jsou už od počátku nacpané reklamou, často až za hranicí přijatelnosti. Nedělejte další takový projekt, opravdu to nemá smysl.
Základem úspěchu je psát kvalitní obsah pro lidi, který jim přinese užitek nebo zábavu. Web musí být přehledný, funkční a pravidelně aktualizovaný. Bez toho žádné magické SEO ani marketing ničemu nepomohou, na web splácaných PR článků nebo různé pochybné katalogy a MFA weby lidi prostě chodit nebudou. Navíc jsou podobné věci výhradně krmivo pro vyhledávač a zdroj peněz z reklamy, jejich informační hodnota je naprosto nulová.
Netvořte další takový web, raději investujte poněkud více práce a úsilí a vytvořte něco originálního a užitečného. Většinu uživatelů nekvalitní minisite anebo podvodný katalog nacpaný reklamou pouze rozčílí. Finanční efekt takového projektu může být po určitou dobu velmi zajímavý. Potom Googlu a dalším dojde trpělivost, změní algoritmus anebo přijde Panda Farmer a je po legraci.
Pokud něčemu nerozumíte, nedělejte to. Návštevníci webu to většinou rychle poznají. Jestli začínáte, dělejte raději menší projekt, ale pořádně. Zaměřujte se na kvalitu a nikoliv kvantitu. Problémem dnešního internetu jsou tuny balastu, odlište se a nabídněte něco lepšího. Špičkové oborové blogy často nemají ghostwritery a nepublikují denně. Některé dokonce publikují jen 1-2 příspěvky měsíčně, zato ve výjimečné kvalitě. A ono to funguje!
Inzerce | Chci tu být také
Do začátku často nejsou žádné peníze, zkuste si udělat většinu věcí sami. V této fázi je právě důležité problému rozumět, těžko budete psát o něčem, čemu nerozumíte. Už od začátku si rozmyslete možné směry vývoje a pomalu je zavádějte do praxe. Není třeba udělat všechno hned, webový projekt potřebuje několik měsíců, než se trochu rozběhne. V této počáteční fázi je především důležité vytrvat a tvořit, i když výsledky nejsou hned vidět. Raději začněte v menším měřítku a postupně projekt rozšiřujte.
Je mnohem riskantnější strávit měsíce přípravou obsahu a utratit tisíce za složitý systém a grafiku, když potom ve výsledku projekt může zkrachovat.
Obvyklý dnešní postup je hned od začátku prošpikovat web reklamou. Tak to je naprosto špatně! Uživatele to bezmezně rozčiluje a výsledky budou stejně mizivé. Raději pár měsíců počkejte a až se projekt rozběhne, sežeňte si opravdu relevantní reklamu pro vaše publikum, ovšem přiměřeně. Tvoříte obsah pro lidi a reklama je pouze nutný prostředek k monetizaci, netvoříte další PR web ani pseudokatalog nacpaný reklamou. Čtenáři rozumné množství reklamy a občas PR článek snesou, ale nesmí se to přehánět.
Internetový boom je již za námi a doby uživatelské naivity a snadných výdělků jsou pryč. Raději si nedělejte iluze o rychlém zbohatnutí, ani na internetu není nic zadarmo a za úspěšnými projekty často stojí stovky až tisíce hodin práce. Dobře si projekt promyslete, ujasněte si cíle i realizaci a pak teprve něco tvořte. Raději věnujte úsilí kvalitním a specializovaným projektům, kterým dobře rozumíte, než abyste tvořili nicneříkající miniweby zaplněné všeobecnými informacemi. S reklamou postupujte raději pomaleji a v přiměřené míře, návštěvníci jsou na přemíru agresivní reklamy dost hákliví.
Tento článek/rozhovor vyšel před 13 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Nadšený fotograf a cestovatel specializovaný na prodej přes fotobanky. Příležitostný tvůrce webových projektů.
Před 3 dny
Před 5 dny
Před 1 týdnem