Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V prvním dílu tohoto miniseriálu jsem vysvětlovala, jak jsme v Kiwi.com nastavili neustálý tok informací. Tak aby každý zaměstnanec věděl, kam firma směřuje, jak se jí to daří, jaká je jeho role atd. V tomto textu se zaměříme především na to, jak dosáhnout, aby členové týmu byli pro svou práci maximálnězapálení.
Pokud se vaše firma dostane do fáze dynamického růstu, budete potřebovat ze svých lidí dostat mnohem víc, než odevzdává někdo, kdo si chodí do práce odsedět „osmičku“. To ale pochopitelně platí obecně pro jakoukoli firmu, která chce být úspěšná, a ne jenom přežívat. Také je jasné, že takové výkony budou lidé podávat jen tehdy, když budou do své práce zapálení.
V určitý moment v začátcích vývoje Kiwi.com jsme takové nadšence potřebovali rychle. Nabírali jsme proto mladé lidi, kteří nebyli zatížení hypotékami a jinými závazky. Neměli sice zkušenosti, ale zároveň byli agilní a nepoznamenaní určitými způsoby přemýšlení, což bylo v prudce růstové fázi důležité.
V pozdějších obdobích firmy to samozřejmě naopak může být brzda. Pak už je dobré, když zaměstnanci dokážou nabídnout určitou expertnost a také zkušenosti z předchozích působišť. Tedy znalost toho, jak lze nějaký problém či úkol řešit různými způsoby. Ale na začátku je důležitější, aby projekt hlavně šlapal, než aby všechno bylo perfektní.
Inzerce | Chci tu být také
Jak dosáhnout toto, aby lidi byli pro práci ve firmě zanícení? Nezastupitelnou roli by měla sehrát vedoucí osobnost. To se v Kiwi.com povedlo. Oliver Dlouhý je přesně ten typ lídra, který si pomocí příběhu firmy dokázal lidi získat a nadchnout je pro něj. Výsledkem bylo, že členové našeho týmu dřeli a dávali své práci opravdu hodně. Zároveň viděli, že firma jde rychle nahoru a že to nedělají zbytečně.
K tomu, abychom je dostali na svou stranu, jsme využívali celofiremní setkání, o kterých už jsem se zmiňovala výše. Oliver a další členové vedení mluvili o tom, co se povedlo a co ne, co je potřeba dělat dál a neustále vyjadřovali neochvějnou důvěru v budoucnost. Taky, a to je nesmírně důležité, vysvětlovali některá rozhodnutí, jejichž smysl třeba řadovým zaměstnancům zpočátku unikal. Což bylo třeba rychle napravit.
Myslím si, že v Česku tohle manažeři zatím moc neumí. Mnohdy to vnímají jako ne zrovna následováníhodný amerikanizmus. Zdá se mi, že tu lidé obecně nemají příliš rádi veřejné vystupování. Jenže osobní kontakt a k tomu odvaha stoupnout si před kolegy a členy týmů a mluvit s nimi je mocná zbraň. Všichni pak vidí, že to lídr myslí opravdu vážně.
Pokud jde o praktické řízení a každodenní „rutinu“, základem musí být jasné nastavování cílů. Jak pro vedení týmů, tak pro zaměstnance. Vedení musí umět cíle rozpracovat do konkrétních úkolů, aby bylo jasné, kdo má co na starosti. Když totiž členové týmů cíle znají, pak vědí, jak a čím k nim přispívají. Díky tomu je relativně snadné komunikovat směrem dolů, co přesně se po nich chce a jakou sehrají v celkovém záměru roli.
Pravidelné stanovování přesných cílů je důležité ještě z jednoho důvodu. Když se úkoly po uplynutí stanovené lhůty vyhodnocují, nebývá výjimkou zjištění, že výsledkem není to, co jsme očekávali. Šéf řekne, že chtěl něco jiného, avšak zodpovědná osoba zarputile trvá na svém přesvědčení, že danou věc měla udělat právě takto. Je jistě možné, že zadání nebylo dostatečně vysvětlené. Zaměstnanci klidně mohli být skutečně přesvědčení o tom, že dělali, co měli.
Právě tohle byla v začátcích naše častá chyba. Kvůli tomu jsme jenom ztráceli čas dohadováním, kdo měl pravdu atd. Jestli si chcete spoustu podobných, a hlavně zbytečných debat ušetřit, věnujte dostatečnou pozornost pravidelnému stanovování cílů a konkrétních úkolů.
Lucie Brešová
Autorka je bývalá výkonná a finanční ředitelka Kiwi.com, v současnosti působí mimo jiné jako lektorka ELAI, kde vede workshopy nazvané Růst strategicky a Finanční plánování.
Lucie Brešová
Když v roce 2014 nastoupila do startupu, který tehdy ještě nesl název Skypicker, dnes Kiwi.com, působilo v něm asi deset lidí. V současnosti má společnost téměř dva tisíce zaměstnanců a generuje miliardové tržby. Lucie měla mimo jiné na starosti budování jednotlivých týmů: především zákaznické podpory, týmu pro rezervaci letenek, finančního a také personálního oddělení. A vytvářela i systém celkového fungování těchto částí firmy. Zjednodušeně řečeno měla na starosti překlopení obchodní strategie do vnitřního provozu firmy. Tak aby všichni věděli, co mají dělat a aby jednotlivé týmy fungovaly samostatně.
To se už v posledním roce Luciina působení v Kiwi.com dařilo, především proto, že týmy měly podle jejích slov dobré lídry. „Ego je potvora, každý člověk si chce připadat potřebný,“ říká k tomu Lucie Brešová. „Od začátku jsem nicméně říkala, že mojí snahou je stát se ve firmě nadbytečnou. Tak aby jednotlivé týmy věděly, co mají dělat, pracovaly samostatně, a přitom dohromady fungovaly jako celek. Podařilo se, a já to považuji za velký manažerský úspěch,“ dodává.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 měsíc
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |