Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Projekt Skypicker je jeden nejvýraznějších českých startupů posledních let. Jak začínal a jaké společnosti jeho zakladatelé oslovovali během začátků? O tom se rozhovořil v rámci panelové diskuze Eshopista Jiří Hlavenka, jeden z investorů Skypicker, jehož ziskovost a odhadovaná tržní hodnota činí 2 miliardy korun. Společně s ním vystoupil v restauraci Danubio v Karlíně na pódiu Jiří Pikrt z Čedoku.
„Skypicker je de facto IDOS pro letenky. Naší největší výhodou je, že máme na rozdíl od konkurence zdaleka největší přístup ke všem možným leteckým kombinacím. Navíc jako jediní umíme propojovat nízkonákladové lety s běžnou dopravou,“ popisuje Hlavenka základní princip Skypickeru.
Vývoj tohoto projektu s globálním přesahem trval rok a půl, počáteční investice činila 1,5 milionu korun. „Ze začátku na tom pracovala úzká skupinka lidí. Celý rok žili bez výplaty, do Skypickeru investovali své peníze. Výsledky nebyly jisté, vše se zdálo být bláznivé,“ popisoval těžkosti startupu Hlavenka, významná osobnost české e-commerce scény.
Když byli se základním produktem ve Skypickeru hotovi, začal Hlavenka společně se zakladatelem Oliverem Dlouhým hledat další investory. Jako jednoho z prvních oslovili Radima Jančuru, českého podnikatele, který vybudoval firmu Student Agency. Neúspěšně… „Bylo nám naznačeno, že jsme pro ně moc malí. A že oni jsou na českém trhu přes deset let a my pouze rok. Takový přístup v navazování obchodních vztahů v České republice mě trochu zamrzel,“ dodal Hlavenka v rámci diskuze na konferenci Eshopista, který pořádá konzultační společnost ACOMWARE.
Když nevyšel investor z České republiky, poslali stejnou nabídku do zahraniční centrály společnosti Google.
„Velké společnosti neřeší, zda je někdo z Indie, z Polska nebo Česka. Důležitý je mít dobrý nápad a produkt, kterým je můžete zaujmout,“ dodal Hlavenka. Celosvětový trh s prodejem letenek patří k největším ze všech možných segmentů a ročně generuje podle Hlavenky 500 miliard dolarů. „Stačí si z něho urvat pouhé malé procento a bavíme se o částkách 10 až 20 miliard dolarů (cca 813 miliard korun). Takže je šance, že ze Skypickeru uděláme největší českou firmu,“ myslí si investor Hlavenka.
Další podnikatelskou možností Skypickeru je investovat do vlastních letadel. „Nevíme, jak vlastnit letadla, ale rádi bychom si nějaké pronajali. Chceme najít někoho, kdo je k tomu kompetentní. Myslím, že toto se uskuteční v dubnu nebo květnu letošního roku. Je to nízko rostoucí ovoce, které chceme sklidit.“
Hlavenka během diskuze připustil nevýhodu startupů – investice je nejistá. „Já nevím, jestli tu budeme za tři roky. Stačí jednou šlápnout blbě a vše se může pokazit. Variantou je, že nás také může někdo skoupit.“ Ve Skypickeru pracuje 1500 lidí ve čtyř směnném provozu. Ke změnám zde dochází velice často. „Desetkrát denně vymýšlíme nový software. Klidě může dojít k tom, že za pět minut se už může pracovat ve zcela jiném programu. Flexibilitou se tu obrnit musíte,“ doporučoval Hlavenka, který se rozmluvil také o maržích.
Průměrná cena zakoupené letenky na Skypickeru činí 350 euro (9 500 korun). „Naše obvyklá marže z nákupu letenky činí 16 %. Pořád se to všem vyplatí, protož letenka je o polovinu levnější, někdy i o 80 %,“ dodal Hlavenka, podle kterého je budoucností kombinace levně objednaných letenek na Skypickeru a Bookingu.com, který má podrobnou databázi referencí hotelů.
A právě datové přenosy jsou v cestovním ruchu velkým tématem. Každou minutou se pomocí manuálních či automatických zásahů mění produkty, termíny, pokoje, cena letenek… „Se vším ještě hýbou přeprodejci produktů, jedním z nich je třeba u nás známá Invia. Na vše musíte ihned reagovat, protože v České republice existuje zhruba 900 cestovních kanceláří, či podobně laděných subjektů. K tomu máme 4 letiště, což jsou další kombinační faktory, které vyvolávají velké datové toky,“ vysvětloval během diskuze Jiří Pikrt, ředitel e-commerce v Čedoku.
Po jeho proslovu si vzal mikrofon do ruky ihned Hlavenka. „Na tom lze přesně vypozorovat rozdíl mezi starším a novodobým přístupem. My operujeme s daty 500 aerolinek a 3000 letišť po celém světě, což nám přináší stovky milionů leteckých kombinací, které nikdo nemá. Obsazenost a cena se mění v každých minutách. Aktualizace musí být na minutové bázi, proto jsme vymysleli určité algoritmy.“
Na závěr se dostalo také na hodnocení českých e-shopů. Vždyť Jiří Hlavenka je významnou osobností české e-commerce scény, autorem několika článků a knih. „Můžeme být hrdí na stav e-commerce, české e-shopy jsou technicky výborné, hodně pokročilé. Je to skvělá práce váš všech, je vidět, že jsme v tomhle velcí hračičkové. Třeba rakouské e-shopy mi přijdou zaostalejší,“ doplnil Hlavenka.
Další Eshopista se uskuteční již ve středu 27. dubna v 15:30 v hotelu Barceló v Praze. Hosty budou Miton Boys. Zjistěte víc. Mladý podnikatel je mediálním partnerem Eshopisty.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 5 hodin
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |