Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V patnácti letech pročítal rybářské magazíny a doslova hltal články o lovu kaprů. Dnes je Filipu Číhalovi 22 let a letos by měl dokončit vysokou školu. „Na internetu tehdy neexistoval žádný web o kaprařině, proto jsem založil vlastní,“ popisuje důvody vzniku magazínu LovKapra.com a těší se na hezkou budoucnost, která ho čeká.
S Filipem jsem se potkal na jednom diskuzním fóru. Zjistil jsem, že podobně jako já zakládal svůj magazín v poměrně brzkém věku. Když jsem později zjistil více, zaujaly mě jeho začátky plné zapálení a samozřejmě i dobrý výsledek na konci. Filip je rybářem už od svých 7 let a dokázal svoje zkušenosti využít i na internetu, jeho magazín denně navštíví přes 1000 lidí a vydržel na něm pracovat už skoro 8 let.
Filip s největším kaprem, jakého kdy ulovil.
„Když jsem začínal, ještě jsem nebyl tak znalý. Přispíval jsem do jednoho rybářského magazínu a svoje články jsem publikoval i u sebe. Pamatuji si, že doména .CZ tehdy stála snad tisícovku,“ se smíchem vzpomíná a dodává, že publikováním článků na svém webu mu rostla návštěvnost i popularita.
Inzerce | Chci tu být také
Filip se prosadil hlavně svým zaujetím, rybaření považuje za svou lásku a jeho web je rozhodně jedním z jeho největších úlovků. Dnes by jej neprodal ani za milion: „Zatím mě to neživí, přesto to poměrně slušně vydělává. Brzy mi však nastanou problémy s pojištěním, které za mě už nebude platit stát. I tak nás čeká mnoho pozitivního.“ Jeho magazín totiž spolupracuje s několika velkými firmami z oboru, rýsuje se mu velice zajímavá a zatím utajovaná spolupráce a sám má mnoho cílů do budoucna.
„Od založení magazínu se objevilo mnoho konkurence, ale moc z ní nezbylo. Majitelům nejspíš došla trpělivost, neměli na to čas, nebo je to přestalo bavit. My jsme vydrželi, protože pro kaprařinu žijeme a to nás nejspíš nejvíc odlišuje,“ dodává mladý podnikatel, který navíc vede rybářský kroužek, v němž učí děti ve škole chytat ryby.
Jeho web sice není bezkonkurenční, ale má mnoho stálých čtenářů a fanoušků. Filip se s redaktory snaží publikovat nejméně tři články nebo videa týdně a postupně jejich počet zvyšuje. Magazín bere jako citovou záležitost a nedá na něj dopustit.
„Dříve to byla vlastně jen statická stránka, na níž se nacházely nějaké články. Poté jsem je přesunul na redakční systém phpRS, ale s tím mi brzy došla trpělivost a zvolil jsem WordPress.“ popisuje Filip, který pro svůj magazín zvolil i bezplatnou šablonu a tu si upravil: „Velice mi vyhovuje, dobře se s ní pracuje. V budoucnu možná nějakou koupím, ale zatím to nemá smysl.“
Povedlo se mu několik důležitých kroků: „Oslovil jsem pár e-shopů pro rybáře. Dnes na mě často odkazují a o mně se tak dozvídají noví lidé. Některé ty obchody to příliš neřeší, protože stačí, že jim dám odkaz na podstránku, a oni na mě odkazují site-wide.“ Magazínu dnes patří první pozice v Googlu i Seznamu na dotazy „lov kapra“ a „kaprařina“.
Články píše kromě Filipa i několik dalších redaktorů. Ti zatím nejsou placeni, píší z vlastní iniciativy a pro zábavu. „Mám ale domluvenou i spolupráci s několika firmami. Ty mi zasílají svoje články a já jim za to pod ně dávám reklamu,“ vysvětluje Filip zajímavý způsob, jak získat obsah, jehož cena se mnohdy pohybuje i v tisících a dodává: „Sám si mohu vybírat, co chci a co nechci publikovat. Takto se vyhýbám čisté reklamě a PR. Chci, aby magazín byl pro čtenáře přínosný a zajímavý.“
V srpnu 2011 se Filipovo webu povedlo překonat hranici milionu návštěv od založení. „Měl jsem z toho obrovskou radost, je to pro mě velká motivace,“ přiznává svoje nadšení a přitom trochu utrápeně vzpomíná na školu, která ho teď hodně zdržuje od práce: „Za pár týdnů snad dostuduji vysokou školu. Bere mi poměrně hodně času a nestíhám pracovat na svých projektech. Přesto těžím z toho, že jsem student. Už jen kvůli sociálnímu a zdravotnímu pojištění.“
Za svoje vzory považuje hlavně Johna Vanharu a Tomáše Hajzlera. Je pravidelným čtenářem článků o svobodě v práci, marketingu, internetu a sociálních sítích. „V životě bych nechtěl být zaměstnanec. Raději si chci práci sám vytvořit a něco budovat. Chci dělat to, co mě baví, tedy věci, co dávají smysl a přináší i něco ostatním. Chci se každý den těšit do práce, která pro mě bude i koníčkem. To je moje velké přání,“ dodává Filip, z něhož se stal podnikatel a rybář v jedné osobě.
„Nikdo by se neměl bát jít si za svým cílem. Pokud někdo má svůj velký koníček, může jej využít i jinak než jen pro zábavu. Já to zkusil a do budoucna se mi to snad vyplatí. Nejdůležitější je začít, mít trpělivost a nevzdat to,“ dodává spokojený Filip na závěr.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 hodiny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |