Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Majitelé e shopů nám určitě potvrdí, že česko-slovenský online trh je přesycen. Panuje zde vysoká konkurence, která vytváří velký tlak na ceny. Podle Heureky působí v Česku neuvěřitelných 37.000 a na Slovensku již téměř 9.500 e-shopů. Většina e-shopů balancuje na hraně ziskovosti, i přes každoročnímu růstu obratu. Jaké jsou možnosti českých a slovenský e-shopů? Jak udržet své online podnikání „živé“ a rentabilní z dlouhodobého hlediska? Zeptali jsme se Tomáše Vrtíka, spoluzakladatele outsourcingové společnosti ShopSupport.
Hodně se mluví o tom, že v česko-slovenském „online rybníku“ plave až příliš mnoho ryb. Co s tím mohou e-shopy udělat?
Ano je to pravda, čísla nelžou :) Nebudu chodit kolem horké kaše – majitelé e shopů by se měly podle mě vzdělávat, optimalizovat náklady a pokusit se expandovat.
Pojďme pěkně po pořádku. Není to vzdělávání tak trochu klišé?
Inzerce | Chci tu být také
Určitě ne. Investice do vzdělávání je velmi důležitá, zvláště v rychle měnícím se online prostoru. Rychlou implementací nových poznatků dokážete získat výhodu nad konkurencí. Následně dokážete např. efektivněji utrácet prostředky do online marketingu a pod.
Téměř všechny e-shopy se snaží optimalizovat. Co si před optimalizací představujete vy?
E-shopy si uvědomují, že platit předraženou lidskou sílu a skladové prostory je z dlouhodobého hlediska neefektivní. Proto si myslím, že využívání specializovaných externích firem a celkově outsourcingu je budoucnost ekonomiky a nejrychlejší cesta k optimalizaci.
Chcete říct, že „inhouse“ řešení jsou neefektivní?
Ano i ne. Řekl bych to takto. I ti najzaritejší odpůrci outsourcingu uznají, že pokud chcete řešit skladování, balení a expedici efektivně ve vlastní režii, potřebujete investovat do technologií a vybavení. Dovolím si tvrdit, že malé a střední e-shopy si takové investice mohou dovolit jen výjimečně. Proto skladují, balí a odesílají balíčky neefektivně. Na západě e-shopy outsourcují téměř vše. Pravda je taková, že postupně trendy ze západu víceméně probíráme, i když se zpožděním. Boom outsourcingu v e-commerce bez pochyb teprve přijde.
Moje osobní vize je taková, že malé a střední e-shopy budou fungovat podobně, jako fungují prodejci na Amazonu. E-shopy budou sdílet stejný externí sklad, jejich objednávky v tomto skladu bude vyřizovat externí firma, zákaznický servis jim bude zajišťovat specializované call centrum. Majitelé e-shopů se budou věnovat hlavně rozvíjení obchodu a marketingu.
Poslední jste vzpomínali expanzi. Kdy a kde je podle Vás vhodné expandovat?
Nad expanzí by měli přemýšlet všechny e-shopy, které jsou doma etablované. Povinnou jízdou pro české e-shopy je sousední a jazykově blízké Slovensko Za zajímavou možností pro české a slovenské e-shopy považuji určitě Maďarsko. O tomto trhu se mluví jako o „neoranom poli“. Kolegové na nedávné konferenci Eshopsummit označili Maďarsko za „zlatý důl“ pro naše e-shopy.
V čem je maďarský e-commerce trh pro naše e-shopy takový zajímavý?
Kromě výhodné polohy vnímáme pozitivně zejména nízký počet maďarských e-shopů. Ty stávající navíc nejsou takové zkušené jako ty naše. Nemají responzivní weby, trendy se k nim dostávají možná o dva-tři roky později jako k nám. Máme klienty, kteří se dokázali velmi rychle etablovat a od prvního dne dělají v Maďarsku zajímavá čísla.
Jaké byly obraty v maďarském e-commerce v roce 2015?
Obrat v maďarském e-commerce byl v roce 2015 přibližně 860 milionů eur. V podobně velké České republice dosáhl obrat v e-commerce v roce 2015 téměř 4 násobek toho maďaského. Meziročně rostl maďarský e-commerce o 16%, o něco vyšší růst se čeká v Maďarsku i v tomto roce…
Zdá se, že „zlaté časy“ má maďarský e-commerce teprve před sebou …
Souhlasím. České i slovenské e-shopy si to pomaličku uvědomují také. I v ShopSupport vnímáme, že rok 2016 je co se týče expanze slovenská a slovenských e-shopů na maďarský trh velm silný. Osobně si myslím, že Maďarsko je pro české a slovenské e-shopy obrovská šance, kterou je třeba jednoznačně využít. Trh se vyvíjí velmi rychle a netřeba příliš dlouho váhat. Vnímám to tak, že teď nebo nikdy … :)
Pokud byste měli zmínit některé specifika maďarského trhu, které by to byly?
Maďaři rádi a hodně komunikují. Např. na Facebooku hodně komentují, sdílejí, lajkují, vědí generovat zajímavý organický dosah. Maďarští zákazníci jsou více podobní slovenské než české nátuře – jsou ochotni zaplatit si za značky, nedívají až tak striktně na cenu. Co se týče online reklamy, ta vychází ve srovnání s naším online trhem řádově o desítky procent levnější. Maďarské porovnávače cen tam například nefungují tak dobře, jak jsme zvyklí u nás. Zaujímavéje také daňové zatížení firem. Pokud se rozhodne e-shop podnikat v Maďarsku jako maďarská firma, do obratu cca 40 milionú korun je daň z příjmu pouze 10%. Těch specifik a zajímavých informací je však mnohem více. :)
Co by e-shopy neměli podcenit při vstupu na maďarský trh?
Nepodceňoval bych určitě překlady stránky a produktů. Jednak zaberou spoustu času a může se stát, že spuštění e-shopu se bude kvůli nim oddalovat. Zároveň doporučuji vyvarovat se strojním překladem, protože ty jim nepomohou ve vyhledávání. Zeptejte se před zadáním překladatele, jestli ví, co je to SEO a podle toho se rozhodněte :)
V čem dokáže při expanzi do Maďarska, pomoci ShopSupport?
Poskytujeme komplexní řešení v oblasti zákaznického servisu. E-shopy si nemusí lámat hlavu s najímáním vlastních zaměstnanců. Za e-shop vyřídíme zákaznické telefonáty, maily, online chat, komunikaci na sociálních sítích, reklamace. Další využívanou službou je externí sběrné místo. V Maďarsku poskytujeme e-shopem adresu (mezisklad) s manipulantem. Na toto místo zasílají maďarští zákazníci e-shopem případné vratky a reklamace. Šetříme tím e-shopu i zákazníkům čas a zejména peníze – nemusí posílat balíky přes hranice. Poslední službu, kterou bych zmínil je tvorba obsahu a překladů, které děláme jako jedny z mála s důrazem na správné SEO. Např. pro e-shop Novesta spravujeme e-shop a zajišťujeme komunikaci pro celou Evropu.
Ve spolupráci s partnery dokážeme zajistit právní poradenství (např. Vypracování všeobecných obchodních podmínek a reklamačního řádu) a spravovat online marketing.
Dá se říci, že, kdo chce rozjet svůj internetový obchod v Maďarsku, dokážeme mu zajistit vše, co je potřebné pro fungování, od A po Z.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |