Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Co dalšího hýbe světem online marketingu a o čem si cvrlikají vrabci nejenom Twitteru? Marketingová agentura eVisions.cz pro vás připravila další souhrn toho nejzajímavějšího z onlajnu.
AdWords aktualizovaly podobu mobilní reklamy. Upravily především sitelinky, tedy odkazy na podstránky, které se zobrazují v mobilní reklamě přímo při vyhledávání. Nabízejí lepší uživatelský zážitek – na reklamy se dá ťuknout, dají se posunout a vůbec se chovají jako mobilní stránka. Podle informací Googlu zaznamenal tento vylepšený formát reklamy 2x větší zapojení uživatelů, tzn. na nová rozšíření kliklo 2x více uživatelů než na starou podobu reklamy.
Dávali jste si až doteď záležet na prioritě v sitemapě? John Mueller z Googlu potvrdil na Twitteru, že roboti prioritu přiřazenou jednotlivým URL v sitemapě v potaz neberou. Doporučujeme Johna na Twitteru sledovat, ať víte, co se u Googlu šustne.
Google se snaží uživatelům nabídnout co nejrychlejší odpovědi na jejich dotazy. Určitě jste si už ve výsledcích vyhledávání všimli tzv. featured snippets neboli vybraných úryvků, které se zobrazí přímo pod vyhledávacím boxem a rychle vám poskytnou odpověď na vaši otázku. Google se nyní v těchto úryvcích zaměřil na video. Cílem je zobrazit uživateli ukázku videa přímo ve výsledcích vyhledávání, kde si jej může rovnou přehrát.
Inzerce | Chci tu být také
Ekonomika roste, mzdy stoupají, což se pomalu projevuje i v chování zákazníků, dokazuje to nová studie společnosti Accenture. Zákazníkům už nejde pouze o nejlevnější zboží, a stále větší důraz kladou na služby e-shopu. Provozujete e-shop? Pak se zaměřte zejména na:
• dostupnost zboží ihned
• kvalitní komunikaci se zákazníkem
• co nejširší nabídku zboží
Seznam si vytyčil cíle pro následující období – chce se více věnovat nativní reklamě, video reklamě a programatické reklamě. Cílem je omezit, či lépe vymýtit reklamu, která zasahuje do obsahu bez vyžádání uživatele. Důležitou zpráva pro inzerenty je, že Seznam vyvíjí i nový reklamní systém, který má umožnit přístup inzerentů k datům a k jejich vyhodnocení. Reklamu by tak mělo jít lépe zacílit.
Facebook uvádí novou videoplatformu Watch. Nyní se videa na FB objevují v newsfeedu, v rámci nové platformy Watch už ale získají svůj vlastní prostor. Můžete se těšit na různorodý obsah – komedie, reality show, sportovní přenosy, a dokonce seriály produkované přímo FB. Watch je zatím dostupný v USA, v příštích týdnech se ale rozšíří do zbytku světa. Že by rostla YouTube nová konkurence? Uvidíme.
Pokud si chcete na vlastní oči vyzkoušet vizuální vyhledávání, najdete tuto možnost na sociální síti Pinterest. Nová funkce Pinterest Lens je již dostupná celosvětově pro všechny uživatele, kteří mají svůj mobilní telefon v angličtině. A jak Pinterest Lens funguje? Stačí, když na vybraný předmět namíříte novou kamerku v Pinterestu, kterou naleznete vedle vyhledávacího pole, a stiskem objekt svého zájmu potvrdíte.
Facebook testuje možnost zacílit reklamu na zákazníky, kteří již dříve navštívili vaši kamennou prodejnu. Jedná se tak o zajímavé spojení offline-online targetingu.
Na začátku roku společnost Facebook představila videozáznamy v polovině videa, které se spouštějí při přehrávání videí a sledování živého vysílání. Díky tomu zaznamenal v loňském roce 47% nárůst příjmů z reklamy. Nepřestává pro investovat do těchto úspěšných formátů a pracuje na vývoji videa, které trvá jen 6 sekund. Stejně jako YouTube se chce zaměřit na uživatele, kteří se reklamě vyhýbají. Podle společnosti Tropicana pomáhá 6sekundové video ve srovnání s 15 a 30sekundovým formátem k lepší zapamatovatelnosti značky.
14. srpna Facebook potvrdil rozšíření Facebook Marketplace do dalších 17 zemí. I do českých smartphonů přibude ikona Marketplace. Marketplace nabízí příležitost prodávat a nakupovat produkty ve vašem okolí a komunitě. Jak si asi povede proti konkurenčnímu Aukru nebo Letgo?
LinkedIn následujeje video boom a po roce testování influencery dává svým uživatelům možnost vytvářet native videa. To znamená, že můžete vytvořit vlastní Linkedin video místo uvedení odkazu na YouTube. Maximální délka videa je 10 minut a funguje na principu „automatického přehrávání“ bez zvuku.
Kolikrát jste místo stisknutí křížku omylem otevřeli reklamní pop-up banner? Pravděpodobně už nespočetněkrát. A nejste sami. Velcí inzerenti proto nedávno v tomto ohledu zatlačili na Facebook, protože neúmyslné kliknutí na reklamu pro ně znamenalo zbytečné náklady. Docílili toho, že kliknutí uživatelů, kteří do 2 sekund opustí landing page reklamy, nebudou v rámci Facebook audience network vůbec zpoplatněná. Inzerenti, těšte se!
Ivana: Vedle mě sedí kolega Pavel, SEO specialista, kterému na našem blogu vyšel článek o umělé inteligenci. Mohl bys nám v krátkosti shrnout, o čem článek byl a jaká je jeho hlavní myšlenka?
Pavel: Článek se zaměřuje především na využití umělé inteligence v online marketingu, ale zamyslel jsem se v něm také nad tím, co nastane v momentě, kdy umělá inteligence převezme většinu naší práce, a poukázal na to, že pomocí nástroje TensorFlow si může vytvořit AI pomocníka každý.
Ivana: Znáš nějaký reálný příklad využití TensorFlow?
Pavel: TensorFlow se využívá masově, protože je to free tool. Pokud člověk zná programovací jazyk Python, základy algoritmů a podobně, může si umělou inteligenci vytvořit například na TensorFlow nebo OpenAI. Jeden příklad za všechny – zemědělec potřeboval třídit okurky podle váhy a velikosti, tak to naučil umělou inteligenci a ta je třídí za něj. Při oblastech využití se proto nejedná jen o online marketing, ale umělá inteligence funguje i v dalších oborech
Ivana: Takže v jakých oborech kromě online marketingu můžeš využít tento nástroj?
Pavel: Napadá mě především medicína a právo. Co se týče práva, tam si myslím, že je to nutná změna, protože tím velice urychlíme celý proces rozhodování. V podstatě je to také ideální obor na učení pro umělou inteligenci, protože ona se učí na velkém vzorku dat a protože jsou všechny právní příklady zapsané, „přečte“ si je, naučí se je, a na základě toho dokáže případ rychle vyhodnotit v podstatě totožně, jako by ho vyhodnotili soudci. Pak už tam bude jen nějaká kontrolní funkce, ale samotnou práci by mohla vykonávat umělá inteligence. Ohromný přínos vidím v medicíně, jak jsem říkal, protože zase – je to věda složená ze spousty poznatků, které jsme nasbírali a které nikdo nezná všechny, ovšem umělá inteligence se to všechno naučit dokáže. Už teď v DeepMindu od Googlu vyvinuli umělou inteligenci, která podle očí pozná, jestli je člověk diabetik nebo ne. Takže je toho spousta, kde se to dá využít.
Ivana: Ve svém článku jsi vzpomínal, že umělá inteligence může vzít lidem práci. Co můžeme udělat pro to, aby tato situace nenastala?
Pavel: Zastavit pokrok by byla škoda, protože by lidstvo asi zaniklo. Takže to asi ne, ale Elon Musk třeba navrhuje implementovat do mozku lidí čip, který bude rozšířením našeho vědomí a díky kterému si stroje budou myslet, že jsme jedni z nich. Ale v nejkratším horizontu vidím udržitelnost v legislativních omezeních a kooperaci na mezinárodní úrovni. To znamená, že se vlády domluví, že se budeme v rámci umělé inteligence pohybovat v předem stanovených hranicích a mantinelech, aby se nám nevymkla kontrole. A co by si měli z článku odnést ostatní? Zamyslet se nad tím, jestli jejich práce není nahraditelná, jestli by neměli zvážit rekvalifikaci a případně kdy. Mladí lidé, kteří přemýšlejí o tom, co by chtěli v životě dělat, by zase měli uvážit, jestli jejich práce bude mít dostatečnou přidanou hodnotu, aby časem nebyli nahrazeni umělou inteligencí.
Ivana: Pavle, děkujeme za rozhovor. Pokud se chcete dozvědět o umělé inteligenci víc, přečtěte si Pavlův článek na blogu eVisions.cz A my se těšíme na další vydání Novinek z onlajnu. Buďte s námi!
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |