Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Dnes je to již běžná praxe. Většina e-shopů tuto má tzv. Welcome Process již na svém e-shopu nasazený. Otázkou ale je: mají celý proces správně nastavený? Pojďme se společně podívat pěkně od začátku na to, co to vlastně Welcome process je, jaká je jeho myšlenka, průběh a jaký by měl být celkový cíl procesu.
Ano. Welcome process je opravdu jednou z neejfektivnějších automatizací vůbec. Nejen jako akviziční kampaň – tedy cesta, jak získat nové kontakty do databáze – ale i jako velmi konverzní kampaň s často vysokým ROI. Jak se sami můžete nyní předsvědčit, tak může být Welcome Process při správném nasazení opravdu velmi silnou automatizací.
Funguje na principu Pop Up oken – tedy vyskakovacích oken na webových stránkách. Zákazík přijde na web a po několika vteřinách či několika načteních stránky na něj vyskočí právě Pop Up okno, které má jako jediný úkol získat od návštěvníka e-mail. Drtivá většina e-shopů volí cestu slíbení slevy k dalšímu nákupu. Tento způsob benefitu se zatím zdá být tím nejefektivnějším. Průběh procesu se samozřejmě liší již dle složitosti procesu.
Exisujte samozřejmě několik verzí a způsobů Welcome procesu. Od těch základních, kde je jedno Pop Up okno, jeden potvrzovací e-mail a následný benefit, až po komplexnejší, kde se snažíme zákazníka doptat na co nejvíce detailů včetně data narození. Začněme tím základním.
Inzerce | Chci tu být také
Zákazník přijde na webové stránky a vyskočí na něj Pop Up okno s dotazem na jeho e-mailovou adresu a slibem slevy či jiného benefitu. Po zadání e-mailu obdrží obratem potvrzení registrace (Double Opt In), které pokud potvrdí, tak mu v zápětí dorazí slibovaný benefit. Můžete si všimnout, že v “dratěném modelu” (tzv. wireframe) výše se jedná o slevu 100Kč na zákazníkův první nákup.
Tento wireframe obsahuje i cestu pro stávající zákazníky – tedy pro ty, kteří již jsou v databázi, ale i tak e-mail do pop-up okna zadají. Také si můžete všimnou, že zde máme tři připomenutí (reminder). První posíláme v případě, že klient zapomněl potvrdit registraci – což se kupodivu stává velmi často. Z našich posledních analýz máme cca 30 až 40% uživatelů, kteří nepotvrdí registraci. Druhý a třetí připomíná platnost voucheru, pokud ještě zákazník nenakoupil.
Jak jsme si již řekli v úvodu, tak jsou samozřejmě k dispozici i pokročilejší procesy, které se snaží od zákazníků zjistit co nejvíce informací např. datum narození. Tyto složitější procesy jsou podstatně časově náročnější a je potřeba počítat s opravdu hodně cestami, kterými se zákazník může vydat. Ostatně – podívejte se samy a počet možných průběhů procesu v této verzi.
Skate-Praha s námi spolupracuje od října minulého roku, kdy jako jeden z prvních e-shopů se skate oblečením vložil důvěru v Silverpop (nyní IBM Marketing Cloud). Fungují od října roku 2011, kdy spustili první verzi e-shopu. Tento e-shop je velmi specifický tím, že zde mimo jiné naleznete starší skate kolekce, které ostatní skate obchody již neprodávají. I když se na první pohled může zdát, že se jedná o menší e-shop, tak se Skate-Praha může pyšnit cca 25 000 produkty na skladě a již téměř 50 000 tisíci vyřízených objednávek.
Velká část databáze byla již neaktivní. Jednalo se o starší e-maily z objednávek a tito uživatelé nám newslettery z dlouhodobého hlediska ani neotvírali. Denní traffic webu se pohyboval okolo 1800-2000 unikátních návštěv denně ve špičce a okolo 1000-1200 v celkovém průměru. Celosvětové statistiky říkají, že Welcome process odchytne cca 1% denního trafficu. Naším cílem bylo získat co nejvíce nových kontaktů do databáze a tím zefektivnit celý emailing firmy. Počítalo se s přínosem 120-150 záznazmů (tedy e-mailů) do databáze měsíčně.
Bylo jasné, že jelikož se jedná o e-shop se skate oblečením, tak bude potřeba vytvořit čistý, moderní ale zároveň hravý design Pop Up okna. Rozhodli jsme se využít co nejvíce prvků z e-shopu, aby zákazník věděl, že se nejedná o reklamu, ale pop-up je úzce spjatý se samotným e-shopem. Jako benefit jsme zvolili slevu v hodnotě 100 Kč na první nákup.
Určitě jsme ale nemohli opomenout na stálé klienty, kteří již v minulosti nakoupili a tudíž byli v databázi. Vytvořili jsme proto i proces pro věrné klienty, kteří dostali slevu také. S tím, že jsme jim sdělili, že e-mail již známe, ale i přesto jim slevu odesíláme a vážíme si jejich věrnosti. Tyto detaily jsou právě ty, které z vašich zákazníků dělají ty nejvěrnější a z dlouhodobého hlediska nejcennější.
U pop-up oken je výhoda, že i přes to, že celý e-shop není responzivní, tak Pop Up okno se responzivní může udělat nazávisle na stránce. Využili jsme tedy této výhody a vytvořili dvě verze Pop Up okna. Díky responzivitě okna jsme získali o cca 50% více kontaktů.
Všechny e-maily jsou “mobile only”. Doporučujeme našim klientům vždy vytvářet šablony automatizací v mobile only provedení. Důvod je jasný – úspora času. Každý z e-mail providerů (v ČR se bavíme většinou o Seznam.cz, Google.com, Centrum,atd…) pravidelně mění pravidla a způsoby spam systému a s tímto designem se nemusíte bát, že se ovlivní doručitelnost či že by hrozil rozpad newsletteru.
Díky minimu grafiky, textů a odkazů je šablona prakticky neprůstřelná a tudíž můžete program nechat spuštěný klidně po celý rok a nebát se narušení hladkého průběhu kampaně.
Welcome kampaň po spuštění nabrala nečekané tempo a za první tři měsíce vytvořila objednávky za více než 500 000 korun. Konverzní poměr se vyšplhal na celých 26% a přivedl více než 1100 nových zákazníků potažmo kontaktů do databáze. ROI celé kampaně byl po třech měsících cca 1900%.
Akvizice nových zákazníků proběhla nad rámec plánu a to i zisk z celé kampaně. Klíčové je zvolení doby zobrazení Pop Upu v kombinaci se správnou volbou benefitu. Spousta e-shopů Pop Up zobrazuje při prvním načtení stránky, kdy se zákazník ani nemá šanci rozkoukat. Díky testování jsme zvolili jinou cestu a Pop Up začli zobrazovat až při třetím načtení stránky. Tento způsob nasazení Welcome kampaně se prokázal být pro návštěvníky e-shopu www.skate-praha.cz nejvíce konverzním. Celou kampaň jsme podpořili responzivitou jak Pop Up okna, tak i mobile only šablon, čímž jsme zaručili maximální počet relevantních zobrazení a tudíž i celkovou efektivitu kampaně.
Nezapomeňte na své stávající zákazníky, kteří již v DB jsou, ale to rozhodně neznamená, že na slevu nemají nárok. Dejte jim najevo, jak si vážíte jejich věrnosti a poděkujte jim za to, že jsou s vámi.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
E-mailing Specialista & Projektový manažer ve společnosti VIVmail.cz. Řídí projekty pro klienty jako je O2, Euronics a e-mailing je pro něj jak práce, tak i koníček. Když má chvíli čas, tak se věnuje web designu, kódování a grafice.
Před 2 dny
Před 5 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |