Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Ač se zdá, že v dnešní přetechnizované době není místo pro něco ručně vytvořeného, opak je pravdou. Objevil se totiž nový jedinečný projekt, který najdete na doméně s výstižným názvem Dopisuj.cz. Projekt založila internetová investiční firma INIZIO Internet Media s.r.o., která se věnuje mimo jiné vývoji webových řešení a stojí také za online supermarketem Plná taška.
„Posíláme za naše klienty krásně napsané obchodní či děkovné dopisy. Objednejte si jeden i Vy a dejte svému podnikání nový rozměr!“ – Karel Hladiš, provozovatel Dopisuj.cz
Pojďme se podívat blíže, proč má i dnes ručně psaná korespondence smysl. Vše, co je v dnešních dnech vyrobené ručně má mimo osobitého kouzla a času, jež dané věci autor věnoval, i kouzlo ojedinělosti. Jedinečnost a unikátnost rukodělné práce nedokáže nahradit žádný sebelepší stroj. Jde totiž také o to, že ručně dělané věci mají i své „mouchy“ a právě ty jim dávají punc unikátnosti. Stejně tak je to s dopisem – sklon písma, jazyk, který užíváme, zvolená slova, souvětí, rukopis, to vše o nás vypovídá, jací jsme a co chceme sdělit. Do psaného projevu dáváme i svou duši a to nejen proto, že zveřejňujeme svoje myšlenky.
Psaný projev se datuje už do doby starověkého Egypta, kdy sloužil k zaznamenávání sledu událostí na stěny pyramid, později pak na hliněné tabulky. K psaní zpráv, výměnu informací, anebo např. poděkování, začal záhy sloužit papír z papyrusu a brk. Takovéto první skutečné dopisy byly využívány především k předání informací v bitvách, smírech a mezi panovníky, což vycházelo z negramotnosti ostatních obyvatel. Jenže doba pokročila a psaní a čtení se postupně rozšířilo i mezi chudší vrstvy. A tak se postupem času stal dopis prostředníkem, který předával dobré i špatné zprávy, hodnotil situace, sděloval milostná vyznání a přání či vyhrožoval. Papír snese hodně, říká se. V současnosti, byť se všichni učíme psát od první třídy, po nastoupení do práce se setkáme s ručně psaným projevem již minimálně. Vyžaduje se spíše otevřený přístup k technologiím a schopnost psaní (nejlépe všemi deseti) na klávesnici.
Inzerce | Chci tu být také
A jak probíhá výměna zpráv dnes? Každý snad už vlastní emailovou schránku a možná ne jen jednu. V práci používáme firemní email, doma soukromý, či ještě nějaký další. Mimo vyžádanou poštu se určitě v elektronické schránce objevuje každému i pošta nevyžádaná, stejně tak jako u dopisů. Většina z nás se dozajista potkala s tím, že ve své schránce našla dopis se zaručeně nejlepší nabídkou, pseudofakturou či upomínkou, která zaváněla tím, že se jedná o podvrh.
Emailů nám chodí desítky denně a poštu také denně vybíráme, ale podívejme se pravdě do očí, kdo z nás skutečně čte obsah schránky, která spadá do hromadné či nevyžádané pošty? Mnozí nečtou ani tu vyžádanou, protože obchodní sdělení nás pronásleduje každý den, kdy jsme vystaveni stovkám reklam, inzerátů a textů, že se už nezaobíráme jednotlivými emaily. Za to, když nám do domovní schránky přijde ručně psaný dopis, nebo pohled, ihned jej čteme, případně uchováváme na památku. Uznejte, udělali byste to samé s emailem – uchovali si jej na památku?
Dopis je dnes tak sporadická a vzácná věc, že každý takový si hýčkáme. Ono nám jich ani hodně nepřijde. Jednou za rok nám pošle připomínku nebo výpis pojišťovna či banka – což ovšem není zrovna pošta, kterou bychom si schovávali. Dalších pár dopisů přijde, když uvědomělý člen rodiny či kamarád pošle blahopřání k narozeninám, a tato psaní už stojí zato si uschovat. Dopis je osobní. Nejde o hromadnou poštu, která dorazí ve stejném znění pouze se změněným oslovením desítkám lidí. Ručně psaný dopis je jedinečný, a je určen přímo Vám a nikomu jinému. Autor tohoto dopisu do něj dává svůj čas, slovosled a kousek duše. Častokrát podle sklonu písma či důrazu na tah pera poznáte v jakém rozpoložení autor dopis psal. Psaný dopis může také sloužit jako psychický ventil. Vězni často posílají dopisy plné květů, obrázků a zdobí i obálky a to proto, že chtějí být pozitivní, odráží se v něm jejich psychika. Zkuste se vrátit o pár let zpátky a vzpomenout na doby kdy Vaši rodiče či prarodiče posílali i voňavé zamilované dopisy a třeba ze svého dětství máte doma ještě takový, či snad tajnou zprávu v šifře z tábora, kterou psal Váš nejlepší kamarád. Nejsou to jen popsané papíry, jsou to vzpomínky. A právě v tomto email nikdy nemůže dohnat dopis. Dopis má totiž duši.
A jaké jsou zkušenosti z praxe? Na tuto otázku vám odpoví Karel Hladiš z INIZIA:
„Poslali jsme 50 mailů s nabídkou našich služeb, z toho jsme obdrželi pouze 2 relevantní odpovědi, a kolem 5 stížností na spam. Pak jsme napsali ručně 50 dopisů pečlivě vytipovaným lidem, z nich nám odpovědělo 9, a z toho jsme uskutečnili 4 zakázky, každou v hodnotě min. 30.000 Kč. Dopis se tedy stal efektivním marketingovým nástrojem, který určitě budeme využívat i nadále.“
Dopis je tedy stále v kurzu a nepatří do starého železa, čí lépe řečeno, do koše, a právě proto, že se dneska již v komunikaci příliš nevyužívá, zdá se, že má v sobě ukryty ještě rezervy a může nás v obchodní komunikaci velmi překvapit. Dejte svému byznysu duši a kousek sebe. Podnikejte v osobní rovině dopisem s Dopisuj.cz.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |