Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Chcete vědět, proč v internetovém marketingu firmy často zapomínají na SEO? Vlastně ani nezapomínají, ale jednoduše SEO neřeší a proto jsem sepsal důvody, proč tuto kouzelnou oblast často opomíjí. Kdo má e-shop, tak o SEO už určitě slyšel, ale zde bych chtěl zmínit běžné firmy, které nabízí nějakou službu, mají webovou prezentaci. Internetový marketing je hodně obsáhlá oblast a je zde prostor na to, zapomenout i na ty důležité oblasti, kde SEO rozhodně patří.
SEO není reklama, ale často si tuto oblast lidé spojují s těmi otravnými bannery a reklamou, které vyskakují na internetu od Facebooku až po jejich oblíbené magazíny či vyhledávač. SEO, tedy optimalizace webových stránek pro vyhledávače však není žádná otravná reklama. Cílem SEO je zobrazit webovou stránku na základě dotazu, který uživatelé opravdu zadávají ve vyhledávači Google nebo Seznam, je zde tedy jeden podstatný rozdíl. Zde se zobrazují přirozené výsledky, tedy odpovědi na dotaz, který někdo skutečně hledá. Proč tedy firmy často neřeší SEO, když to v podstatě není žádná vtíravá reklama, nikdo se nikomu nevnucuje a celkově takový marketing působí důvěryhodně? Když se tím podstatně zviditelní firma na internetu?
Jako SEO specialista, který v oboru již žije 9 let mohu říci vlastní zkušenosti. V bodech řeknu hlavní příčiny a poté je následně rozvedu. Proč se tedy často neřeší SEO?
Inzerce | Chci tu být také
Je rozdíl provozovat eshop nebo mít jen webovou prezentaci firmy. U eshopu je potřeba hledat marketingové kanály důležitým krokem. Tvůrci eshopu v podstatě navádějí klienta, aby se zajímal o marketing a hledal příležitosti, jak eshop zviditelnit, zvýšit návštěvnost a obrat. Je to jejich povinnost, protože neprosperující eshop znamená i konec jejich klienta. U tvůrců webových stránek, kdy klient chce jednoduchou webovou vizitku, tak je situace jiná. Tvůrce splní přání klienta, web funguje. Samotná existence však většinou nestačí. Proč tedy firmy neřeší SEO, které jim může pomoci?
Často se mi stává, že mě osloví firma s tím, že neví proč, ale poptávkový formulář nikdo na webové stránce nevyplňuje, maily nikdo nepíše a telefon nezvoní. Často firmám funguje jen offline marketing, tedy jejich vlastní obchodní činnost a reference, ale přínos z webové stránky nemohou nijak vyhodnotit a zlepšit. Často mají krásné webové prezentace, na které je radost pohledět. Samotný problém je už v samotné neznalosti. Firma, který vytvořila webovou stránku třeba masážnímu salónu, tak poté jednoduše dostatečně nevysvětlila důležitost, aby si našli odborníka přes internetový marketing, SEO a PPC reklamu, který by navrhnul správnou strategii, ukázal směr a o vše se postaral v případě potřeby. Firmy jednoduše neví, jaký má SEO přínos, že SEO zajistí, aby ten masážní salón z Ostravy byl dobře dohledatelný ve vyhledávači na klíčové slovo „masáže Ostrava“, že penzion v Beskydech bude dohledatelný na slovo „ubytování Beskydy“, ideálně na první stránce, která přinese masážnímu salónu dostatek zájemců o masáže a penzionu zase naplnění dostatečné ubytovací kapacity.
V případě, že si tedy firma už uvědomuje důležitost SEO, tedy optimalizace webové stránky pro vyhledávače, tak nastává tento problém, že klient osloví SEO specialistu či agenturu, ale výsledek je takový málo pochopitelný. Z několika důvodů. Není to poptávka po chlebu s mlékem, ale po něčem odborném. Chyba je často už v samotném zadání, které je nekonkrétní a v lepším případě to vyžaduje další komunikaci formou e-mailu nebo telefonicky, než se obě strany pochopí. Nabídka tedy vychází z daného zadání a i poté, co je konkrétní, dobře formulované, tak vzniká jeden problém. Často nabídka neobsahuje samou podstatu, kdy může klient očekávat výsledky a jaké konkrétní výsledky. Proč? Protože to není tak jednoduché a na toto téma bych mohl mluvit hodinu, ale moc se nesetkáte ve smlouvě se zárukami ve smyslu „Na klíčové slovo ubytování Beskydy, penzion Beskydy a hotel Beskydy budete do 10.pozice za 4 měsíce a za další 4 měsíce do 3.pozice a poslední 4 měsíce na 1.pozici.“ a pokud ano, tak mi pošlete tip na agenturu.
I kdyby marketingová firma nabízela zázračné SEO, které vás dostane na výsluní ve vyhledávačích, tak i přesto tu bude dlouhý termín realizace. Výsledky v SEO trvají měsíce, protože než doslova „ukecáte ten Googl, že si webík zaslouží lepší pozici“, tak si chvíli počkáte. Nejčastěji se uvádí, že první výsledky jsou po 3 měsících, kdy slušné výsledky jsou až po 8 měsících a o dokonalé výsledky se musí bojovat i roky, ale hodně záleží na tom, v jak moc konkurenčním oboru bojujete o lepší pozice. Investovat x měsíců a doufat, že výsledky se dostaví, to někoho odradí. SEO specialista musí udělat řádnou analýzu klíčových slov, upravit obsahovou část webu, vyřádit se v linkbuildingu a dlouhodobě „ukecávat“ vyhledávač, že webová stránka je tak „super“ a všichni se o ní „baví“, jak je „populární“, jak má „skvělý obsah“ a celé to působilo „přirozeně“.
Překonat strach, aby firma důvěřovala SEO specialistovi, není jednoduché. Nabídky nejsou moc konkrétní (bod č.2), na výsledky se musí dlouho čekat (bod č.3) a nyní důvěřovat? Zde se určitě vyplatí zeptat v okolí a u známých nebo svého tvůrce webu, jestli nemá vhodné doporučení. Je dobré důvěřovat někomu, koho znáte. Pokud nějaký SEO specialista dobře optimalizoval web vašemu známému, tak je vyšší pravděpodobnost, že budete taky spokojeni.
Dále firma nemusí důvěřovat ani faktu, že má SEO dostatečný přínos. Pokud se však webové stránka optimalizuje na vhodná klíčová slova od správného specialisty, tak je malá šance, že bude firma někdy litovat, že se rozhodli využít služeb SEO.
Je to možná předsudek, že odvedenou práci na SEO můžeme špatně měřit, hodnotit. My totiž dokážeme přesně změřit nárůst návštěv z Google.cz a Seznam.cz, porovnat se stejným měsícem minulý rok a vyhodnotit. Můžeme si změřit výchozí pozice klíčových slov s obdobím po 6 měsíců, po roce. Bohužel nejde hodnotit práci třeba za měsíc, za dva, někdy ani za tři. Je to dlouhodobá činnost, která se projeví později. SEO není typickým příkladem výkonnostního marketingu, protože si nemůžeme tak snadno stanovit PNO či ROI, zvláště pokud měříme výkonnost SEO u webové prezentace, kde není eshop. Nic není nemožné, každý vyplněný formulář může mít pro firmu určitou hodnotu, ale nemůžeme rychle reagovat a přizpůsobovat se, tak jako je tomu například u PPC reklamních kampaní, kde máte vše pod kontrolou a můžete vyhodnocovat každý měsíc nebo i týden.
U PPC reklamy je to jednoduché ve stylu „Hm, tak první měsíc byly náklady například 20.000 Kč a získali jsme 40 vyplněných formulářů. Náklady na získání jednoho formuláře je 500 Kč.OK, funguje to, tak jedeme dál a třeba ještě ve větším rozsahu“. U SEO si jen tak nemůžeme první měsíc jednoduše říci „Aha, náklady byly 10.000 Kč a jsme pořád na stejné úrovní jako bez SEO“ nebo „Po třech měsících náklady byly celkem 30.000 Kč a získali jsme 10 formulářů více než obvykle, tak to se mi nevyplatí.“ SEO se krásně doplňuje. Já osobně jsem zastáncem toho, že SEO by nemělo být v žádném případě jediným marketingovým kanálem a k tomu je třeba přistupovat a hledat další možností právě v PPC reklamě, Facebook a e-mail marketingu apod.
SEO je sice odborná činnost, ale podobně jako PPC má své základní principy a není to tak záhadná oblast, která nelze pochopit. Marketingový agentura nebo freelancer musí s klientem dostatečně komunikovat, aby pochopil, za co platí, co mu přináší a kde se směřuje. SEO zasahuje do ostatních oborů marketingu a je třeba přistupovat ke každé webové stránce individuálně, ale s komplexním nadhledem, zapojit do projektu své know-how a intuici, poté to srozumitelně sdělit klientovi, aby pochopil, že je ve správných rukou.
Přiznávám, že SEO není jednoduchá oblast marketingu. Optimalizoval jsem více než stovku webových stránek, účastnil jsem se desítek školení nebo konferencí, ptal se svých kolegů, inspiroval jsem se od druhých, testoval, četl hodiny blogů, diskuzních fór nebo Facebook skupin, používám placené nástroje jako Collabim, Ahrefs, Majestic, MarketingMiner, Semor a řadu dalších neplacených, ale mám jeden tip na závěr. Nepotřebujete rozumět všemu, stačí si jen najít někoho, kdo se o to postará ?
Jmenuji se Tomáš Stýskala, jsem SEO specialista na volné noze a pokud budete chtít s něčím poradit, tak mi můžete napsat na info@seokonzult.cz.
Nejsem sice typický konzultant, osobně je mi blízký termín právě „SEO specialista“, protože SEO konzultanti mám pocit „více mluví než makají“ a to nemyslím špatně. Konzultant je dle mého názoru větší odborník na analýzy klíčových slov, audity, technické analýzy, konzultace, školení a specialista zase více na skutečnou práci od zajištění obsahu až po linkbuilding.
Zaměřuji se tedy na dlouhodobé spolupráce, protože nedokážu jen zjistit maximálně informací o projektu, byznysu, klíčových slovech, obsahu, najít nedostatky a pak jen doufat, že doporučení klient zvládne aplikovat do praxe. To neznamená, že bych nedokázal udělat krásnou analýzu nebo najít nedostatky, doporučit zlepšení, ale nerad z toho dělám manuál nebo doslova diplomovou práce, ale zaměřuji se opravdu na to podstatné, tzv. kontinuální SEO, kde se snažím dlouhodobě získat cílové pozice, zvyšovat návštěvnost webových stránek.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 4 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Před 3 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |