Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
7 lidí z 10 si něco vloží do košíku v e-shopu a nenakoupí. A tahle statistika se, plus minus pár procent, drží už skoro 10 let. I přesto, že se weby objektivně zlepšují.
Na druhou stranu si uživatelé e-shopu stěžují pořád na ty samé věci:
Těch důvodů je samozřejmě víc, ale tyhle jsou zdaleka nejdůležitější. Nikdy u vás nenakoupí všichni, ale zrovna tyhle 4 důvody se dají dobrým designem zlepšit. Podle Baymard Institutu o 35 %.
Já bych byl trochu opatrnější, ale ještě jsem nenarazil na košík, který by se nedal zlepšit.
Inzerce | Chci tu být také
Pojďme se podívat detailněji na ty 4 nejčastější důvody k tomu, aby potenciální zákazník řekl – kašlu na to
Očekávám, že doprava bude za cca 90 Kč, dobírka za 40 Kč, Uloženka za 50 Kč a vyzvednutí na pobočce zdarma.
Pokud mi e-shop schovává cenu dopravy a platby, tak si říkám, co mě čeká za překvapení. Je to zvláště patrné u levného zboží, kdy jsou vedlejší náklady velká část celkové ceny.
A samozřejmě víme o tom, že na Heuréka.cz a podobných zbožových vyhledávačích je velká konkurence, takže část e-shopů bude chtít ukázat produkt co nejlevnější a následně si to vzít na dopravě. Někdy to ale není pravda a cena dopravy je hodně závislá na vybraném zboží. Zrovna teď dělám s velkým zahradnictvím a výrobcem vybavení kanceláří, a je dost rozdíl, zda si objednáte vzrostlý strom nebo sazeničku muškátu, třímetrovou tabuli nebo fixy.
Můžete dát dopravu zdarma. Ale náklady budete muset „rozpustit“ do cen zboží. Pokud to vaše konkurence nenabízí, tak se vám zvýší obrat o desítky procent. Bohužel přibude hodně objednávek levného zboží, takže si musíte zpětně dobře spočítat, zda se vám to vyplatí.
Variantou je dávat dopravu zdarma od určité výše objednávky. Je to rozumný kompromis, kdy na tom e-shop netratí kalhoty a decentně vás nutí si objednat víc nebo dražší zboží.
Každopádně nikdo nemá rád nepříjemná překvapení, takže doporučuji ukazovat odhadovanou cenu dopravy už v košíku nebo přímo u produktu (pokud má nestandardní rozměry, váhu atp. a kvůli tomu dražší dopravu).
Část uživatelů bude zvažovat, zda si pro zboží nezaj(e)de na pobočku, pokud je doprava drahá.
Lidi k vám přišli nakoupit, ne se registrovat!
Nucením k registrací přicházíte o 10-30 % zakázek.
Chápu, proč to jako majitelé e-shopu chcete:
Já to chápu, jsou to dobré důvody. Ale důležité je načasování.
Asos má sice nákup bez registrace, ale uvítá vás při kliknutí na košík tahle obludnost (vlevo). Musíte si překliknout do druhé záložky (vpravo) a ani tam to není bez problémů. Potřebujete kliknout na to černé tlačítko dole.
Nechte uživatele v klidu nakoupit. Budou šťastnější a máte větší šanci, že se u vás registrují.
Protože po nich budete potřebovat jen jednu věc: heslo. Všechno ostatní už máte.
A když už jsme u hesel… chápu, že bezpečnost je pro vás důležitá, ale jsme jen lidi. Takže neházejte lidem klacky pod nohy požadavky na Velké písmeno, čísl0 nebo speciální zn@k. Nechte to na minimu 6 znaků a dejte lidem vědět, že tohle heslo není bezpečné.
Zkuste vymyslet dobré (pro ně, ne pro vás) důvody, proč by se měly lidi registrovat.
Pár nejoblíbenějších:
Na co naopak lidi moc neslyší:
Víte, kolik minimálně potřebujete vyplnit formulářových polí pro dokončení objednávky? 10. A průměrná objednávka jich má 23,5.
Budete potřebovat:
A v případě objednávky na firmu IČO – podle toho můžete vyplnit jméno firmy, kompletní adresu a DIČ. Když k tomu připočteme platbu kartou, tak přibudou další 3 políčka (číslo karty, exspirace a cvv kód).
A pokud chcete být frajeři, tak podle PSČ, které dáte výše, jste schopni často předvyplnit město a použít našeptavač pro ulici.
Pokud chcete něco dalšího, než je těch 10 polí, tak zvažte, jak to budete používat. A zda vám to stojí za těch 1-4 procent, které přidáním každého zbytečného pole ztratíte.
První dojem z webu si děláme za dvacetinu sekundy. A z 94 % komentujeme grafiku. Nikde se o tom moc nedočtete, ale jednoduchý design webu a určitá prototypičnost dělá hodně.
Hned následně bych zmínil SSL šifrování a zelený zámek u url adresy. Lidi už se naučili, že zámeček znamená šifrování a (určité) bezpečí. Navíc od října 2017 bude Google v prohlížeči Chrome ukazovat u nezašifrovaných webů příznak nedůvěryhodné.
Doporučuji též dávat ikonu zámku a bezpečnostních certifikátů k místům, kde uživatel vyplňuje detaily platební karty. Nejdůvěryhodnější je prý Norton (40,9 %), následovaný Google Trusted Store (22,5 %) a BBB (14,4 %). A navíc celou oblast vizuálně ohraničit a přidat vysvětlení, že je vše šifrované.
Takže pro shrnutí, kde ukazovat ikonu zámku:
Vždycky bude část uživatelů, které nepřesvědčíme o koupi. Stejně tak, jako ne každý, kdo přijde do kamenného obchodu, nakoupí.
Máme ale šanci přesvědčit ty uživatele, kteří jsou na hraně.
A pokud k tomu přidáme šikovný cross-sell nebo automatický e-mail upozorňující na opuštěný košík, tak jsme schopni zlepšit konverze o pár desítek procent.
A to je lepší než drátem do oka.
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 4 dny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |