Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
O time managementu je vydáno nesčetně publikací. Řada firem ho používá jako motivaci a součást kariérních plánů. Reklamy na nás volají „šetřete čas a peníze“. Přesto sami stále máme pocit, že by den měl mít alespoň 30 hodin a ze všech stran slyšíme, že někdo nestíhá a nemá čas.
Pokud člověk začíná podnikat, najednou zjistí, jak je den neskutečně krátký. Pokud u podnikání navíc ještě studuje, propast se o to více prohlubuje. Představa podnikání před 30 lety, kdy ještě internet a mobilní telefon nebyly standardem, je jako z říše snů, nebo spíše nočních můr.
Lidská psychika je zajímavý mechanismus. Čím více na ni tlačíte, tím více se brání. Je neuvěřitelné, kolik toho člověk dokáže po psychické stránce unést. Samozřejmě že pokud jsme pod tlakem, potřebujeme nahromaděný tlak následně ventilovat. Všechno má zkrátka svůj protipól a rovnováha je základem vesmíru, to vědí i bojovníci jedi.
Není-li tomu tak, člověk upadá do útlumu a psychika ho drží v pasti. Jistě znáte situace, kdy máte v poznámkách desítky úkolů, nevyřízené maily a faktury k proplacení… Nechce se vám ale vůbec nic, nevíte, do čeho píchnout, a raději brouzdáte po internetu. Problém se začíná nabalovat a časová propast se prohlubuje.
Inzerce | Chci tu být také
Je neuvěřitelné, jak podnikatelé dokážou fungovat bez plánování. Zeptejte se někoho, co bude dělat zítra, pozítří, jaký má plán na měsíc a výhledy na příští rok. Málo kdo vám odpoví a spíše uslyšíte „nevím“. To je kámen úrazu time managementu. Jak máme vědět, co máme dělat dnes, když nevíme, kde chceme být zítra?
Plán je důležitý a měl by být základem celého našeho žití. Samozřejmě, že můžete slyšet z různých stran, že nejlepší je žít spontánně. To si ale podnikatel dovolit nemůže. Pokud se člověk rozhodne podnikat, přijímá fakt, že bude žít podle kalendáře, hodinek a spontánnost nechá jiným.
Některé věci se samozřejmě naplánovat nedají, proto je potřeba navíc plán neustále aktualizovat a případně i měnit. Stále bychom měli mít cíl, kterého chceme dosáhnout, kam se chceme posouvat. To znamená, že do skutečného cíle nikdy nedorazíme. Naplňování cílů totiž logicky vytváří cíle nové. Vyřešení problému mění jeho podstatu.
Obecně je známo plánování krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých cílů. Toto rozdělení je obrazné, proto na něm nemůže být vystavěn jakýkoliv plán. Plán znamená, že máme jasný cíl a termín a jediné efektivní plánování je, podle mého názoru, kalendář.
Jak jsem psal výše, co máme dělat dnes, když nevíme, kde chceme být zítra. Vycházíme-li z této premisy, měli bychom vyjít z rámcové představy našeho podnikání a žití a tu postupně doplnit. Kalendářní rok berme jako šablonu, dlouhodobý plán, do kterého vepisujeme plány střednědobé, krátkodobé a dílčí.
Jako střednědobý plán berme roční kvartál. Krátkodobý plán měsíc a zbývá nám dílčí plánování dnů. Pokud bude mít podnikatel takovýto jednoduchý mustr, nemůže nevědět, co bude za týden, ani za měsíc. Ví totiž přesně, kde chce být na konci měsíce a co pro to chce udělat.
Time mangement je o řízení našeho času a obecně znamená plánování dne. Doteď jsem řešil obecný rámec. Jsem ale přesvědčen, že je to potřeba, protože (jak jsem psal) není dneška bez zítřka. Samotné denní plánování je samozřejmě nesmírně důležitou součástí podnikání.
Osobně se mi líbí systém, který mi kdysi poradil známý a přijde mi jako skvělá, přísná sebekontrola. Do kalendáře si ke každé hodině děláte zelený, nebo červený puntík (případně nějaké zástupné znaky). Zelený puntík říká, že jsem hodinu využil efektivně pro dosažení svého cíle. Červený puntík značí opak. Doporučuji vyzkoušet. Uvidíte, která barva bude převažovat.
Nesmíme ale zapomínat na sebe a na fakt, že veškerá naše pracovní činnost musí být kompenzována. Každý má kompenzaci nastavenou jinak – někdo sportuje, někdo čte, jiný třeba vaří. Důležité je vypnout a odkostit se od starostí. Jak byste označili v kalendáři hodinu plavání, u kterého si odpočinete od práce a budete potom opět efektivní? Je to cesta k cíli, nebo ztracená hodina?
Stále dokola se setkávám s názory, že práce na počítači není práce a „co je na tom prosím tě tak těžkého“. Práce na počítači je duševní práce a každý, kdo si to někdy vyzkoušel, ví, že je to pěkná dřina. Vymyslete a napište článek tak, aby byl zajímavý a měl hlavu a patu :-) To by šel člověk občas raději házet lopatou, aby si odpočal.
Psychologové tvrdí, že každý člověk by měl mít alespoň hodinu denně jen pro sebe. S tímto názorem se ztotožňuji a věřím, že pokud si člověk poctivě dopřeje hodinu denně na svou duševní hygienu, prospívá to jeho celkové efektivitě a duševnímu zdraví.
Zastávám názor, že výsledkem efektivního řízení času by měl být spokojený a efektivně fungující člověk. Přes všechny výzkumy a čísla se podle mě zapomíná na to hlavní – na lidi. Každý člověk je jiný. Někomu vyhovuje pracovat 12 hodin denně, někdo trpí po osmi. Time management jako nástroj mi má pomoci nastavit si den tak, aby mi maximálně vyhovoval a abych se nedostával do stresových situací kvůli nedostatku času.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |