Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tamara Kotvalová je jednou z nejpozoruhodnějších českých podnikatelek. Její pestrý život ji zavedl na různá místa Evropy a posléze přivedl zpět do Čech, kde se stala majitelkou společnosti Carollinum a skutečnou královnou Pařížské ulice. Jaký je její životní příběh a co stojí za jejím úspěchem?
Tamara Kotvalová se narodila jako Tamara Nálepková do rodiny diplomata a vysokoškolské učitelky. Otcovo povolání donutilo rodinu se často stěhovat, dětství tak Tamara strávila třeba v Bělehradě nebo Moskvě. Po ukončení otcovy diplomatické kariéry se rodina usadila v Praze. Tamara však v průběhu vysokoškolských studií z Prahy odchází do Horního Smokovce, kde působí jako učitelka v dětském léčebném ústavu tuberkulózních a respiračních chorob. V roce 1991 se Tamara vrací do Čech.
V roce 1996 založila spolu se svým tehdejším manželem Petrem Kotvalem společnost Carollinum s.r.o., která v té době byla výhradním distributorem produktů značky Montblanc v České republice. Společnost Carollinum také otevřela obchod Alfred Dunhill v Pařížské ulici – první butik této londýnské značky v celé střední Evropě.
Začátky nebyly snadné. Pro Tamaru nebylo nic neobvyklého nasedat v pět ráno do auta a vydat se směr Vídeň, kde u tamních zástupců pro východní Evropu vyjednávala zastoupení jedné značky za druhou. Také přístup českých maloobchodníků k luxusnímu zboží byl zcela odlišný, než v západní Evropě. Úspěšní čeští podnikatelé si kupovali luxusní pera a hodinky jen proto, aby jimi dali na odiv svůj status. To se naštěstí mění – dnes si lidé podobné zboží kupují čistě pro své potěšení.
Inzerce | Chci tu být také
Pro Petra Kotvala bylo ovšem Carollinum okrajovou záležitostí. Nejvíce se věnoval své firmě Servind, která se orientovala na dovoz autolaků Standox.
V roce 2001 Petr Kotval zemřel a Tamara se musela rozhodnout, zda vstoupí do zaběhlého a stabilního Servindu, nebo se pustí do dobrodružství s neznámou a nevýznamnou společností Carollinum. Vybrala si výzvu – odkoupila zbývající podíly a stala se majitelkou společnosti Carollinum.
Díky milionové investici mohla společnost nakoupit dvanáct nových značek hodinek. Carollinum pod vedením Tamary Kotvalové zaznamenává svůj největší rozkvět, který trvá dodnes. Začátky ale nebyly snadné. Tamara zůstala sama se třemi dětmi a musela rozhodovat o osudu dvou firem – vlastního Carollina a Servindu, v němž její rodina stále vlastní 50% podíl.
Již v roce 2002 otevírá Tamara Kotvalová v Pařížské ulici butik Carollinum, který se zaměřuje na distribuci luxusních hodinek a šperků takových značek, jako je Breitling, Chanel, Patek Philippe, Vacheron Constantin nebo Cartier.
Tamara Kotvalová v roce 2009 navíc ještě otevírá multibrandový butik Simple Concept Store, který v České republice zastupuje takové značky, jako je Alexander McQueen, Dior Homme, Victoria Beckham, Balenciaga nebo Lanvin. Butik získává ocenění Czech Grand Design a v roce 2012 je oceněn cenou šéfredaktorů za „Nejlepší prezentaci módního butiku“ v rámci Designbloku.
Na Youtube můžete najít zajímavé video o Simple Concept Store i s komentářem Tamary. Autorem je fashiontvCS.
Minulý rok Tamara Kotvalová pod hlavičkou Carollina ještě navíc otevřela butik specializovaný na luxusní produkty značky Rollex. Carollinum s.r.o. tak zastupuje již 24 módních značek.
V současné době je Carollinum vnímáno především jako hodinářská společnost. Největší podíl na obratu mají značky jako Rollex nebo Patek Phillipe. Carollinum se pod vedením Tamary Kotvalové stalo synonymem luxusu a úspěchu a prestižní hodinářské značky čekají i několik let, než se dostanou do portfolia Carollina. Tento čas je ovšem někdy nutný – podle Tamary Kotvalové je třeba, aby česká zámožnější veřejnost k některým značkám dospěla, vychovala se. Hodinky za pár set tisíc nebo za milion je třeba nabídnout české klientele ve správný čas, kdy už se mezi ní nachází třeba sběratelé takových kousků. Nutno říct, že Tamara má pro takové načasování vynikající talent. Neponechává také nic náhodě a svou klientelu si prakticky vychovává sama – prostřednictvím médií a nejrůznějších společenských akcí, kterých pořádá asi dvacet do roka.
Zkušenosti, které nabrala ve svém zaměstnání u německé společnosti na počátku devadesátých let, kde pracovala nejprve jako asistentka a posléze jako manažerka a zástupkyně pro zahraniční trh, využívá nyní Tamara Kotvalová zejména při komunikaci se zákazníky a při výběru prodavačů do svých butiků.
Dokáže perfektně odhadnout, zda zákazník potřebuje aktivní interakci s prodavačem či zda si chce zboží nejprve nerušeně prohlédnout. U prodavačů jí bohatě stačí tři měsíce zkušební doby na to, aby v nich rozeznala obchodní talent. A co musí mít prodavač v jejím butiku kromě právě zmíněného talentu? Budete se divit, ale velmi žádanou devízou je ovládání čínštiny. Butiky Tamary Kotvalové velmi často navštěvují právě čínsky hovořící zákazníci.
Jaké má Tamara Kotvalová plány do budoucna? Plánuje ještě otevřít dva monobrandové podniky v Pařížské ulici zaměřené opět na luxusní hodinářské zboží. Tím by měla být její investice do Carollina završena; nicméně její plán završením investice nekončí. Tamara má z prvního manželství tři děti a ty by měly společnost převzít – Carollinum s.r.o. by tedy mělo zůstat rodinným podnikem. Tamara Kotvalová se také chystá využít své dřívější zkušenosti a nezavrhuje možnost expanze do zahraničí.
Tamara Kotvalová nejraději pracuje po ránu. Vstává kolem sedmé hodiny ranní. Na jejím pracovním stole nikdy nechybí denní tisk. Nejspokojenější je ve společnosti svých tří dětí, přítele a psa. Peníze a bohatství pro ni představují svobodu, možnost cestovat a poznávat zajímavé lidi. Více než bohatství materiální si však cení to duševní.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |