Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Komerční sděleníVideoZačátky Podnikáte na volné noze? Pak byste měli věnovat čas i vytvoření kvalitních smluv a předcházení co nejvíce problémů, které vás mohou s vašimi klienty a projekty potkat. Co do svých smluv zařadit a jak s nimi pracovat, jsem probíral s Ondřejem Preussem z Dostupného advokáta.
Smlouva je vlastně jakákoliv dohoda mezi dvěma a více subjekty. Může se týkat nějaké služby, konkrétního projektu, spolupráce či čehokoliv jiného. Důležité je, že jakmile se strany na jejím obsahu shodnou a odsouhlasí si ho, je pro ně závazná.
To platí i o ústní dohodě, i to je smlouva. Doporučujeme však raději uzavírat smlouvy písemné, aby o jejich obsahu nepanovala nejistota.
Ve smlouvě je vhodné pečlivě vymezit, co jsou práva a povinnosti jednotlivých stran a za jejich porušení zavést i smluvní pokuty.
Inzerce | Chci tu být také
Pro freelancery a online podnikatele jsou vhodné také rámcové smlouvy, které určí základní parametry vzájemného vztahu (výpočet odměny, podmínky dodání, odpovědnost), ale ponechávají prostor pro flexibilní objednávky zachycené třeba jen v e-mailu. Takové smlouvy v DostupnýAdvokat.cz připravuje velmi často.
Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.