Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Téměř každý podnikatel usiluje o růst své firmy, kterou často považuje za své druhé dítě. Rozšiřování nabídky a expanze však něco stojí, a to někdy i mnohem více nežli by se dalo na první pohled čekat. S rozvojem firmy či projektu je totiž spojeno plno skrytých nákladů, se kterými byste měli dopředu počítat.
Většina podnikatelů se snaží při založení svého podnikání minimalizovat své náklady. Takový stav je ale dlouhodobě neudržitelný a v průběhu času budete muset chtě nechtě přistoupit k jejich navýšení. Proč? Pokud má vaše firma prosperovat a být schopná se na trhu udržet, měla by meziročně dosahovat růstu.
V opačném případě bude pouze stagnovat a dříve či později začne upadat do ztráty. Každá firma tedy musí jít s dobou a investovat do svého růstu, kterého dosáhne zpravidla rozšířením svých služeb či nabídky produktů. Spolu s nimi však začnou růst i náklady, které budete muset každý měsíc uhradit – řadí se sem mzdy, splátky závazků, vyšší náklady na dopravu, propagace či nájemné.
Jen málokterá firma je na takový růst nákladů připravená a často má problémy s generováním dostatečného cashflow na jejich pokrytí. V takové situaci můžete přistoupit buď k prodeji nepotřebného majetku a zásob nebo si na rozvoj svého podnikání půjčit.
Inzerce | Chci tu být také
Pokud zvolíte druhou variantu, neměli byste výběr úvěru podcenit a naopak věnujte energii hledání výhodnější alternativy. Jednou z nich je například bezúročná půjčka, se kterou sice nedosáhnete na vysoké finanční částky, ale na druhou stranu nebudete muset splácet žádné úroky. Výsledná cena úvěru je tak výrazně nižší než u klasických půjček, což v takové situaci zaručeně oceníte.
Rozšiřování nabídky je skvělý způsob, jak můžete získat nové zákazníky a posunout své podnikání zase o kousek dál, ale má to jeden háček. Jaký? Pokud nikdo nebude vědět, že jste svoji nabídku služeb či produktů rozšířili, nikdo si je od vás neobjedná ani nekoupí.
Právě proto byste neměli při růstu zanedbávat ani marketing, díky kterému můžete získávat nové zákazníky a u těch stávajících budovat důvěru. V souvislosti s tím budete muset část svého kapitálu vyčlenit na tvorbu nových marketingových kampaní a strategií.
I když se může zprvu jednat o vyšší investici, ve většině případů se dočkáte toho, že se vám vše vrátí i s úroky. V každém případě byste ale měli přemýšlet nad tím, kolik peněz se vám do propagace své značky či produktů vyplatí investovat.
V souvislosti s tím je třeba nejprve zjistit, kolik peněz vám váš nový zákazník může za určité časové období přinést – v marketingu se hovoří o takzvané celoživotní hodnotě zákazníka. Teprve podle ní byste měli nastavit svůj rozpočet, čímž snížíte potenciální riziko ztráty.
Růst se podobně jako většina procesů uvnitř firmy neobejde bez pořádného plánování. Rozšiřování nabídky či další formy expanze představují poměrně velké riziko, které se nevyplácí podstupovat bez dobře promyšleného plánu. Ještě předtím, než investujete do růstu svého podnikání, zkuste se na chvíli zastavit a položte si několik zásadních otázek.
Ta první se určitě bude týkat nákladů, které jsou s růstem firmy přímo spojené. Pokud se tedy rozhodnete například rozšířit svůj sortiment, budete muset počítat s navýšením počtu zaměstnanců, vyššími provozními náklady, dražší dopravou či nákupem nových strojů a technologií. Všechny tyto položky budete muset zohlednit v rozpočtu, který budete k rozvoji firmy potřebovat.
O růstu vaší firmy a jejím úspěchu však mohou rozhodovat i další aspekty, které bohužel často nemůžete ovlivnit. Při vaší cestě za dobře fungujícím podnikáním vás totiž může potkat mnoho překážek, které vám mohou při špatném plánování zlomit vaz.
Jak jsme se mohli v posledních několika letech přesvědčit, politická i ekonomická situace se může měnit i v řádu několika dní, což může mít vliv i na vaše podnikání. Příkladem jsou například vlastníci restaurací, kteří během pandemie bojovali doslova o přežití svých podniků a provozovatelé online obchodů s potravinami naopak nestíhali vyřizovat objednávky.
Při tvorbě svého plánu se tedy zkuste věnovat i méně pravděpodobným scénářům, které by vás mohly v budoucnu ohrozit. Firma je nejvíce zranitelná zejména při svém založení a během expanze. V obou případech není podnikání stabilní a podnikatel se vystavuje riziku, že se jeho záměr setká s neúspěchem – případné ekonomické výkyvy navíc mohou fungování firmy zcela ochromit.
Ať už se tedy rozhodnete přidat do své nabídky „pouze“ pár nových produktů nebo se pustíte do expanze i na další trhy, nikdy nezapomínejte na pečlivé plánování. I v tomto případě se totiž můžete řídit jednoduchým pravidlem – štěstí přeje připraveným.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 dnem
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |