Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Vykročte do nového roku tou správnou nohou – volnou. Pokud vás už nějaký ten čas láká podnikání na volné noze, máte know-how a třeba už i své první klienty, možná právě nastal čas tuto zkoušku odvahy rozjet naostro. Někdy stačí málo – jen dostatečně šílený nápad.
Podnikání se stává stále oblíbenější profesní dráhou. Ve Spojených státech se mluví vyloženě o „mainstreamu“ – vždyť v USA se také jeden ze tří pracujících lidí popisuje jako „freelancer“ – tedy podnikatel na volné noze. U nás jsou počty OSVČ zatím výrazně nižší, západní státy ale pozvolna doháníme.
Kromě aktivních podnikatelů se však mezi námi pohybuje i řada lidí, kteří by s podnikáním rádi začali, ale netroufnou si. Nedostatek odvahy, strach ze selhání a neschopnosti zajistit existenci sobě i své rodině trápí i svobodomyslné Američany a u Čechů s jejich historickou zkušeností je tento strach pochopitelně ještě silnější.
Velká část lidí by si na podnikání troufla, ale chybí jim něco jiného: znalosti. Nevědí zkrátka, jak začít. Jaké by měly být první kroky na vaší nové cestě v podnikatelských botkách?
Inzerce | Chci tu být také
Nejprve je třeba si určit jednu nebo několik dovedností, které jste schopni „prodat“. Může se jednat o řemeslné dovednosti – možná jste schopní grafici, textaři nebo webdesignéři. Nebo třeba skvěle fotíte. Důležité je vědět, že všechny tyto schopnosti lze na trhu uplatnit. Abyste však světu dokázali, co umíte, musíte mu něco nabídnout. Vytvořte portfolio svých nejlepších fotek nebo grafik, nabídněte své rukodělné výrobky. Potenciální klienti musí vidět, že vaše práce stojí za jejich peníze.
Jestliže už víte, co můžete nabídnout, prozkoumejte pole svého zájmu. Zjistěte, jaké nástroje budete potřebovat a po jakých dovednostech je největší poptávka. Sledujte konkurenci, abyste byli schopni si nastavit adekvátní cenu za své služby. Hledejte příležitosti všude, kde se dá – na internetu, mezi známými, potkávejte nové lidi. Všem řekněte o svých plánech.
Nezanedbejte sílu referencí a požádejte o ně. Pro vaše budoucí klienty se jedná o cennou pomůcku v procesu rozhodování. Dobré reference vám přilákají řadu nových klientů. Nepodceňujte ani sílu sociálních sítí, zejména obřího Facebooku. Naučte se zacházet i s Twitterem, Google+ a dalšími sítěmi podle svého vlastního uvážení.
V úvodu jsme vás nalákali na bláznivé nápady, které zkrátka nemohly neuspět. Možná i vás inspirují nebo vám dodají odvahu vyjít ven s něčím, co svět ještě neviděl. Zde nabízíme přehled těch nejpodivnějších (a možná právě proto tak úspěšných) podniků.
Slanina je zejména v anglosaské kultuře nesmírně oblíbená – jen v USA se jí ročně sní neuvěřitelných 550 milionů liber, tedy necelých 300 milionů kilogramů. Těm „nejvopravdovějším“ fandům slaniny pak své služby a zboží nabízí Justin a Dave, dva přátelé, kteří založili společnost J&D’s Foods. Na začátku svého podnikání si položili základní otázku: „Proč by slanina měla být jedinou věcí s příchutí slaniny?“ Jejich prvním a veleúspěšným produktem byla sůl s příchutí slaniny. A pak se to rozjelo. V současné době přátelé nabízí například popcorn, majonézu nebo dresink s příchutí slaniny. Stejně tak si ale můžete například natřít rty balzámem chutnajícím po slanině, poslat dopis v obálce s vůní slaniny nebo si tvář ošetřit pěnou na holení – samozřejmě také vonící po slanině.
Čajomilci dokážou být ve své honbě za stálou hladinkou kofeinu v krvi stejně fanatičtí a neodbytní jako pijáci kávy. Pokud jste labužníci a toužíte po jedinečném luxusu, měli byste zbystřit u jména An Yashi. Jedná se o podnikavce z jižní Číny, který je zároveň fanatickým milovníkem čaje i expertem přes divokou faunu. Obě oblasti svého zájmu spojil do jedné, když nenasytnému čajovému trhu nabídl Panda Ecological Tea – podle mnohých prý nejlepší čaj na světě. Co jej činí tak výjimečným? Čajové lístky, ze kterých se čaj vyrábí, jsou pěstovány na pandích výkalech.
Pandy mají jeden z nejméně efektivních zažívacích systémů mezi vším tvorstvem. Jejich oblíbenou pochoutkou jsou bambusové výhonky, které jsou bohaté na živiny, a díky nízké účinnosti pandího zažívacího traktu si velkou část svých živin ponechají i poté, co je panda vyloučí.
An Yashi byl natolik přesvědčen o svém nápadu, že neváhal utratit jmění za nákup 22 tun pandích výkalů. Na kolik by vás vyšel šálek této neobvyklé pochoutky? Nejedná se o levnou legraci: jediný šálek se prodává za několik set dolarů. Pokud byste zatoužili po celé libře pandího čaje, pak musíte sáhnout do peněženky pro celých 35 000 dolarů.
Sarah Kaufmannová pochází z Wisconsinu, typicky zemědělské oblasti Spojených států, a proto není divu, že produkty zemědělství již odmalička patřily do jejího života. Sarah v sobě objevila zvláštní talent – zjistila, že ji nesmírně baví vyřezávat sochy ze sýra. Konkrétně z čedaru. Původně využívala své výtvory pro marketingovou kampaň společnosti, ve které pracovala. Postupně se z její záliby stala skutečná vášeň a Sarah se rozhodla, že svým sýrovým výtvorům věnuje veškerý čas. A zrodila se Sýrová Dáma.
V současné době Sýrová Dáma vlastní dvě studia a má za sebou tisíce zakázek. Sarah Kaufmannová je jedním ze tří cestujících sýrových sochařů v zemi. Lidé si její díla objednávají na svatby, večírky, poutě nebo místní trhy. Jejím největším dílem je socha, vytesaná z bloku sýra o váze 6 000 kilogramů.
Od této chvíle do roku 2313 se narodí a zase zemře na deset generací vašich potomků. Představte si, jaké by to bylo, kdyby si s vámi vaši prapotomci mohli jednou popovídat – zeptat se vás, jak se vám žilo v roce 2013, jaké byly vaše naděje, obavy, sny. Tuto představu vám splní Terasem Movement.
Podnik založil Martine Rothblatt, a jeho současným účelem je podpora několika dalších společností, které se zaměřují zejména na vývoj tzv. mindwaru. Mindware je typ softwaru, který by měl být v budoucnosti schopen uchovávat identitu jedince prostřednictvím tzv. mindfiles, složek, které budou obsahovat veškeré informace o daném člověku. Na základě těchto informací by mohla být zrekonstruována osobnost jedince ve formě virtuálního vědomí. Ve vzdálenější budoucnosti by mělo být možné mindware a mindfiles vložit do robotického či organického těla, a tak vytvořit vaši kopii i stovky let po vaší smrti. Celá nápad se zdá dost bláznivý a možná trochu strašidelný, ale evidentně kápl do noty mnoha nadšencům – ti již podpořili Terasem Movement miliony dolarů.
Měli jste také někdy šílený nápad a jen nedostatek odvahy (či dostatek soudnosti, chcete-li) vám nedovolil jej zrealizovat? Na příkladech uvedených výše vidíte, že myšlenky, na kterých vyrostly, jsou mírně zcestné. Ne nadarmo je současná éra označována jako doba neomezených možností – když váš nápad zaujme dost lidí, bude možné skutečně vše.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |