Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jedním ze zásadních pravidel úspěšného podnikání je nabídnout unikátní výrobek, přidanou hodnotu nebo prostě něco speciálního. Každý den vznikají nové e-shopy, konkurence je obrovská a odlišit se je těžké. Peter Greša se proto na svém specializovaném e-shopu Felipe.cz snaží nabídnout něco navíc, a tím je kašmír.
Když mi o svém podnikání vyprávěl, poměrně mě zaujal jeho příběh a vůbec celý proces výroby jeho produktů. Napadlo mě ho tedy vyzpovídat a zeptat se, jak se snaží se svým e-shopem uspět a proč si vybral zrovna kašmír.
Petře, co to je kašmír?
Kašmír je označení pro prémiovou přírodní textilii a výrobky z ní. Kašmírová vlna má mimořádné užitné a estetické vlastnosti, díky nimž je nesrovnatelná s ostatními běžnými materiály, např. ovčí vlnou.
Na co se používá?
Jednoznačně nejznámějším výrobkem a pýchou tohoto materiálu je kašmírový svetr. Ve světě je silným pojmem, který se lidem spojuje s vysokou kvalitou. Kromě svetrů máme v nabídce i šály, šátky, pašmíny a různé doplňky – čepice, župany, pyžama a rukavice. Kromě oblečení se z kašmíru vyrábějí i koberce.
Inzerce | Chci tu být také
A proč se tedy nepoužívá více, když je tak super?
Ročně se ho získá pouze omezené množství, momentálně je to přibližně 15 000 tun surového kašmíru. To z něj dělá omezený a vzácný materiál, což se projevuje i v ceně.
Odkud se kašmír získává?
K získávání vlny se váže zajímavý příběh. Za kašmírové oblečení vděčíme kašmírské koze, která žije na „střeše světa“ – na himálajských náhorních plošinách. Nenáročnost a odolnost dovolila kozám adaptovat se na extrémní výšky a místní podnebí.
Pokud byste je chtěli vidět na vlastní oči, připravte se na výstup do výšky minimálně 4000 metrů nad mořem. S jemnou a hustou srstí jim nedělá problém přežít na místech, kde teploty klesají až na mrazivých -40 °C. Nehostinná zima trvá v těchto oblastech až 6 měsíců. Vlákna se z koz získávají až během teplého jara, využívají se dva různé způsoby.
V dubnu a květnu bývá v Nepálu nejvyšší průměrná teplota vzduchu. Kozy, trpící horkem, mají po zimě velmi hustou srst, které se snaží zbavit otíráním se o horské skály a keře. Místní lidé už jen posbírají chomáče drahocenných vláken, které prodají do místních továren.
Druhý způsob je rozšířenější. Hodně nepálských pastýřů má svá stáda koz, jimž vlnu vyčesávají nebo stříhají. Svetříky a pašmíny se však nevyrobí z jakéhokoliv vlákna, podléhají přísným kritériím kvality. Z jedné kozy se získá pouze přibližně 150 gramů využitelné vlny. Na běžný svetřík je tak nutné vyčesat 3–5 koz. Ročně se získá přibližně 15 000 tun surového kašmíru – i to je důvod, proč je tento materiál tak vzácný.
Proč bychom ho měli na sobě nosit?
Kašmír je láska na první dotek. Je jemný, úžasně hebký a hlavně hřejivý. Běžný kašmírový svetr je několikanásobně hřejivější než stejně tlustý svetr z ovčí vlny. O úrovni tloušťky a hřejivosti našich svetrů hovoří údaj o počtu „vrstev“, který se uvádí u každého produktu. Vyjadřuje počet nití v přízi, ze které je produkt upleten. Při klasických svetrech najdete údaj 2 vrstvy. Jsou cenově výhodnější oproti vícevrstvým svetrům, protože se na jejich výrobu spotřebuje méně materiálu. Dají se nosit po celý rok a také v chladnějších dnech se postarají, aby vám nebyla zima.
Čím více vrstev, tím je svetr tlustší (a dražší). V nabídce máme svetříky s 4, 6, 8, 10, a dokonce i 12 vrstvami. Hrubé svetry spolehlivě ochrání před mrazy a možná s překvapením zjistíte, že si na ně nebudete muset dát bundu nebo kabát. Mít na sobě tlustý svetr ze 100% kašmíru je požitek, při kterém se někdy cítím jako v nebi. Totéž platí i pro šály a rukavice, které jsou mezi našimi zákazníky velmi oblíbené.
A je kašmír nějaká novinka, nebo se používá již déle?
Je těžké odhadnout, kdy se kašmír začal využívat na výrobu oblečení. Pro obyvatele chladných oblastí Himálaje a širokého okolí je hřejivá vlna důležitým darem přírody. Je velmi pravděpodobné, že ji na zahřátí využívají již po tisíciletí. Podle legendy objevil Marco Polo ve 13. století mongolské jeskyně, které ukrývaly malby pastýřů místních koz.
O tom, že kašmír byl odjakživa považován za něco výjimečného, svědčí i jeho přezdívka „fiber for kings“ čili „vlákno králů“. Existují písemné zmínky o tom, že ho měli v oblibě různí králové a císaři. V 18. století získal kašmír popularitu i v Evropě a zásluhu na tom měl i Napoleon. Vlastně to byla spíše jeho druhá žena Joséphine, která od něj dostala až sedmnáct pašmín. Právě ona objevila metodu, díky které snadno rozeznáte originál od padělku – pravá pašmína je tak jemná, že ji dokážete snadno provléct přes prsten.
Jak se vyráběl tehdy a jak dnes?
Strojní zpracování a výrobu oblečení komplikuje jemnost kašmírových vláken. Důvodem vysokých cen kašmírových svetrů a šál je tedy kromě vzácného materiálu i poctivá ruční výroba. Tkalcovské umění se v Nepálu dědí z generace na generaci a způsob výroby se za poslední staletí kromě některých metod příliš nezměnil. Jde o složitý a namáhavý proces, každý jeden svetr je originál, za kterým se skrývá spousta práce.
Po nasbírání surového kašmíru se vlákna rozdělí podle barvy (v našem případě černá a bílá vlákna), ručně se odstraní nečistoty a protřídí se ta vlákna, která nedosahují požadovanou maximální kvalitu. Z nejlepších vláken se tvoří příze. Po jejím nabarvení a vysušení přichází
řada na mistrovské zručnosti místních tkalců, díky kterým si můžeme vychutnat luxusní dotek kašmíru na vlastní kůži.
Dá se tedy koupit v klasických obchodech? Je hodně rozšířený?
Dá se koupit i v klasickém kamenném obchodě, ale u nás rozšířený příliš není. Většina evropských zemí nemá žádnou specializovanou kašmírovou prodejnu. Najdete je hlavně v západní Evropě, nejvíce obchodů má jednoznačně Francie, kde má kašmír největší úspěch.
Někdy narazíte na kašmírový kousek i ve větších řetězcích. Na štítku je napsáno „100% kašmír“ a na cenovce nízká cena, například 2000 korun. Je to velký rozdíl oproti našim svetrům, jejichž cena začíná přibližně na dvojnásobku. Důvody jsou dva. Řetězce se snaží stlačit náklady na minimum, používají nekvalitní vlákna a výrobu automatizují. Mezi jejich a naším produktem je dramatický rozdíl v kvalitě. Existují mezinárodní úmluvy, na základě kterých se může jako „100% kašmír“ označovat pouze taková vlna, jejíž střední hodnota průměru vlákna nepřekračuje hodnotu 0,019 mm. Každý produkt v našich obchodech obsahuje pouze vlákna s průměrem do 0,0155 mm – tzn. přibližně pětinásobně tenčí než lidský vlas.
Proč ses s ním rozhodl podnikat ty?
Shodou náhod. A rychle se mi podařilo objevit jeho výjimečnost. Před několika lety jsem byl s mámou v Praze, kde nastalo moje první setkání s kašmírovými svetry. Máma si je zkoušela a já jsem se znuděně díval na reklamní poutač, kde byly popsány vlastnosti kašmíru. Po příjezdu z výletu jsem na internetu hledal, jestli na Slovensku a v Čechách existují podobné e-shopy. V té době byla na trhu mezera.
Co všechno tedy nabízíš?
Na Felipe.cz je dohromady až několik stovek produktů. Hlavním předmětem zájmu zákazníků jsou především svetříky. V nabídce máme desítky dámských i pánských svetrů s různými střihy a designy, většina z nich je dostupná v každé velikosti od XS po XXXL. Výběr ideálního svetru usnadní fakt, že je nabízíme v desítkách různých barev. Zákazník si tak může vybrat svetr ze stovek až tisíců různých kombinací. Nevím o žádném jiném obchodě s kašmírem, který by měl takto širokou nabídku. Kromě svetrů u nás najdete i zmiňované šály, pašmíny a různé doplňky.
Jak se ke kašmíru dostáváš? Chodí ti již hotové produkty, nebo si to sám i šiješ?
Výroba probíhá přímo v Nepálu, nedaleko hlavního města Káthmándú. Naše produkty tam produkuje továrna buddhistické rodiny, která je v kašmírovém byznysu už hodně dlouho. V továrně je zakázána dětská práce, zaměstnanci jsou dobře zaplacení. Dbá se na lidská práva a humánnost. Nám to zní jako samozřejmost, Nepál však patří mezi nejchudší země světa.
Jak s takovým dodavatelem řešíš třeba reklamace?
Při ručním tkaní a pletení je vyšší pravděpodobnost chyby než při velké pásové výrobě. I zkušený tkadlec je pouze člověk, který se může zmýlit. Pokud nastane chyba na jejich straně, reklamace není problém.
A máš nějak pojištěné, zda ti zboží opravdu dojde, zda bude v pořádku a zda v požadovaném množství?
Musím zaklepat, zboží chodí v pořádku, ve výborné kvalitě a v objednaných množstvích. Asi mám štěstí na správné obchodní partnery. Základem je však vždy oboustranně výhodná spolupráce. Pokud by nám chodily nekvalitní věci, lidé by je nekupovali.
Dokážete zákazníkům vytvořit i svetr na míru?
Většinu našich produktů dokážeme za příplatek 500 korun vyrobit v jakékoliv barvě, stačí nás kontaktovat přes e-mail a dohodnout se. Při takové zakázkové výrobě může zákazník očekávat zásilku do 5 týdnů od objednání.
Jak se mají lidé o své svetry starat?
Kašmír vyžaduje speciální péči. Své vynikající vlastnosti si udržuje i třeba díky provětrávání. Pokud jste dnes měli svetr na sobě, nechte ho zítra odpočívat. Jednou za čas jej budete pravděpodobně muset i vyprat. Osobně doporučuji ruční praní ve vlažné vodě, případně v automatické pračce s nastavením na praní vlny. Svetr určitě nenechávejte sušit na slunci, nemusíte ho ani žehlit. Pro jistotu doporučuji přečíst podrobnější návod na našich stránkách.
Při správné péči vypadá kašmírový svetr jako nový i po dlouhých letech. Nevytahá se, nevybledne, nezmění tvar. Je zcela běžné, že se na novém svetru objeví žmolky. Po jednom nebo několika praních zmizí. Voda kašmíru velmi prospívá a dokáže dokonce zvýraznit jeho jemnost.
A jak se vy staráte o své zákazníky?
Kromě poskytování zboží v prvotřídní kvalitě je naší hlavní prioritou zákaznický servis. Zboží musí být u zákazníka co nejrychleji a bez jakýchkoliv komplikací. Reklamaci z důvodu nespokojenosti s materiálem jsme u nás zatím nezaznamenali. Lidský faktor je však nevyzpytatelný, a protože každý produkt je originál, občas (i když velmi zřídka) se objeví nějaká chyba – například špatně označená velikost na štítku. Takové chyby se samozřejmě snažíme napravit expresně.
Někdy zákazník zvolí špatnou barvu, resp. velikost, a zašle zboží zpět – okamžitě mu ho nahradíme v požadované kombinaci nebo vrátíme peníze. Je to na naše náklady, avšak jde o součást podnikání a spokojenost zákazníka musí být na prvním místě. Zboží zasíláme ze Slovenska, ale pro pohodlí zákazníků jsme zřídili i českou adresu pro reklamace.
Pokud si náš zákazník nešťastnou náhodou roztrhne nebo jinak poškodí milovaný svetr, dokážeme ho zaslat do Nepálu na opravu (za poplatek, který je individuální podle míry poškození).
Nabízíš hodně drahé svetry. Jak se tak drahý sortiment prodává?
Hodně lidí může mít při nákupu drahého oblečení přes internet obavy, což je pochopitelné. Naše reklamační politika jim však tyto starosti usnadňuje. Nebudete s produktem spokojeni? Ihned vrátíme peníze. Nesedí velikost? Do tří dnů produkt vyměníme.
Zákazníci vědí, že se na nás mohou spolehnout. Jakýkoliv problém je vyřešen k jejich plné spokojenosti.
Kdo patří mezi tvé zákazníky?
Náš zákazník nechce platit za loga značek, jejichž vysoké ceny jsou odrazem image luxusní značky a obrovských investic do marketingu. Nechce se stát chodící reklamou. Na našich výrobcích žádná loga nenajdete, zákazník si kupuje pouze precizně a poctivě vyrobený produkt v nejvyšší možné kvalitě.
Typickým zákazníkem je žena ve věku nad 35 let, z velkého města. Povoláním většinou podnikatelka, doktorka, právnička. Muži tvoří na všech objednávkách podíl přibližně 15 %.
Proč myslíš, že oslovujete zejména ženy?
Ženy se obecně určitě více zajímají než muži a myslím, že dokážou i více ocenit kvalitní materiál. Mají i větší povědomí o kašmíru, případně osobní zkušenost.
Musíš zákazníkům cenu nějak zdůvodňovat?
Při prvním seznámení s kašmírem zaujme každého především vyšší cena. Naši zákazníci však kašmír většinou znají a někteří také mají ve svém šatníku například nějaký svetřík od jiného výrobce. Právě proto nás těší jejich velmi pozitivní reakce.
Když si budu chtít koupit nový svetr, jaký model bys mi doporučil?
Pro první zkušenost s kašmírem jsou ideální klasické a nejpopulárnější modely. Pro muže doporučuji Gaspard (véčkový), Nestor (kulatý), nebo Edgar (rolák). Pro ženy jsou vhodné Emma, Jade, nebo Line. Většina zákazníků obvykle koupí nejprve některý z těchto svetrů. Později se zajímají o tlustší svetry, Duvet (extra jemný kašmír, vhodný k nošení přímo na těle), doplňky.
Nejlevnější svetry najdete v podkategorii základní kolekce. Těchto pár svetrů produkujeme v Číně. Jsou ze stejného materiálu jako zbytek naší nabídky, avšak jejich výroba neprobíhá ručně. Automatizujeme ji, abychom mohli nabídnout pár základních svetrů za nižší cenu.
A jak se ti daří konkurovat jiným e-shopům?
Konkurenční boje výrobců kašmírového oblečení ve světě se budou v příštích letech ubírat pravděpodobně dvěma směry. Prvním je cenová válka. Pokud by se někomu podařilo srazit ceny kašmírových svetrů výrazně dolů, cílová skupina potencionálních zákazníků by se dramaticky rozšířila. Jakékoliv prudší snížení cen by se však muselo projevit v kvalitě. Prodejce by musel ušetřit na nákladech, například na ceně materiálu. Ceny kašmíru by byly nižší, pokud by se ho ročně nezískalo pouze omezené množství. A to není snadné změnit přirozenou cestou, jedině na úkor kvality vlny. Pro růst dlouhých a kvalitních vláken potřebuje kašmírská koza dostatečnou zimu. Pokud je v Himálaji slabší zima než obvykle, projeví se to i na kvalitě sklizeného kašmíru.
Druhým (a mnohem sympatičtějším) směrem je technologický pokrok a inovace, které se budou projevovat i v kašmírovém světě. Vědci z univerzity v Hongkongu nedávno pokryli kašmírová vlákna povlakem ze speciálního minerálu. Svůj svetr tak nemusíte prát, při vystavení na slunci se díky slunečním paprskům spustí samočisticí chemický proces. Jde o zajímavý objev, avšak jak jsem zmiňoval výše, voda kašmíru pomáhá a zlepšuje kvalitu jeho vlastností. V budoucnu bychom se také chtěli zaměřit na výzkum v oblasti využití kašmíru a způsobu produkce. Metody tkaní a pletení z kašmíru se příliš neměnily a nyní přichází čas na progres.
Není pro tebe orientace jen na kašmír trochu omezující? Nebylo by lepší nabídnout více rozličných produktů?
Specializace na kašmír rozhodně není omezující. Přesto jsme v posledních kolekcích rozšířili nabídku o oblečení z dalších prémiových přírodních textilií, které mají podobné výjimečné vlastnosti jako kašmír. Kromě kašmírské kozy můžete ve vysokých nadmořských výškách (3200 až 5400 metrů) himálajských plošin potkat i jaka divokého, případně domestikovaného jaka domácího. I oni se museli přizpůsobit mrazivému počasí, před kterým se chrání. Jeho vzácná vlna je velmi jemná, podle některých názorů dokonce jemnější než kašmír. I u mě je velkým favoritem. Perfektní volbou je svetr nebo šála.
Naše nabídka se rozrostla i o produkty z lamy alpaca. Její příběh je také velmi podobný, žije zejména v peruánských Andách v nadmořské výšce kolem 4500 metrů nad mořem. Na naše výrobky používáme její nejtenčí a nejjemnější vlákna. Dalším zvířetem s výjimečnou srstí je velbloud z mongolské pouště Gobi, která zaznamenává největší teplotní výkyvy ze všech pouští na Zemi. V zimě teplota klesá na -40 °C. Svetr z velblouda není jemný jako kašmír, jeho vlna je však považována za nejteplejší. Zmíněné materiály nemají ve světě vybudované silné jméno jako kašmír a jsou poměrně neznámé, nepochybně je však čeká zajímavá budoucnost. Většinu z nich nenabízí v Evropě, kromě našeho obchodu, snad nikdo.
Co komunikace? Pro e-shop je velice důležitá.
Na komunikaci se zákazníky si dáváme velmi záležet. Po objednávce je například kromě automatického potvrzovacího mailu kontaktujeme i s poděkováním a informacemi o datu doručení. Zákazníci nás často kontaktují s různými otázkami a žádostmi, kterým se snažíme vyhovět co nejlépe a nejrychleji. Mnozí velmi oceňují katalogy, které si necháváme tisknout každý rok na podzim u příležitosti nové kolekce. Každému zájemci ho rádi zašleme zdarma.
Před jak dlouhou dobou jsi e-shop spustil?
V prosinci 2011 byl spuštěn Kasmir.sk a Felipe.cz. V březnu 2014 přibyla polská a maďarská verze. Začátkem října jsme spustili dalších 11 plně lokalizovaných e-shopů v rámci Evropy. Momentálně si tak naše zboží mohou zakoupit například i zákazníci z Estonska nebo Norska.
Kolik lidí na tvém e-shopu pracuje?
Na e-shopech pracuje několik externistů, zejména překladatelé a programátoři. Několik aktivit v rámci propagace jsem přestal outsourcovat a dělám je sám, například správu PPC kampaní. Svůj produkt znám lépe než PPC specialisté. Zdravý selský rozum je často více než hype z odborných blogů. Nejvíce práce je hlavně v listopadu a prosinci, kdy se na počtu objednávek projevuje kromě chladného počasí i vánoční sezóna. Zejména pro ženy je svetr z kašmíru ideální vánoční dárek. Mimo externistů mi pomáhá bratr, přítelkyně, máma. Preferuji rodinné podniky před korporacemi. (smích)
A máš teď nějaký cíl, kterého bys rád dosáhl?
Snažit se uchytit na nových trzích a dále expandovat, zkoumat možnosti pokroku ve výrobě oblečení z přírodních materiálů a využití jejich neobyčejných vlastností.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |