Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tohle si poslechněte. Dva studenti vysoké školy – Vít Libovický (VL) a David Makovský (DM) – společně vytvořili knihu Our Love Challenges, která je určena pro zamilované páry. Není to ale ledajaká publikace.
Je to nástroj, pomocí kterého si pár může vytvořit svůj vlastní příběh a zaznamenávat své zážitky. Obsahuje více jak 180 zajímavých a různorodých výzev – od kreativních (vytvořit si svůj letní playlist), přes romantické (jít na piknik při západu slunce) až po bláznivé (tancovat na frekventovaném náměstí).
Pánové, publikace pro zamilované páry? Proč ve světě, kde čteme o globálních startupech, cestování do vesmíru, samořiditelných autech a umělé inteligenci, věnujete čas zrovna podobné knize? Jak vás to napadlo?
VL: Již rok a půl jsem s přítelkyní, které jsem k narozeninám hledal originální dárek. Padla mi do oka kniha, která byla naprosto bílá, ani na obalu nic neměla. Zaběhl jsem pro ni do Luxoru a začali jsme si do ni psát svůj příběh – lepit fotky z výletů, psát o svých zážitcích atd. Vymýšlet však stále nové věci, které bychom spolu mohli podnikat a o kterých psát, není tak jednoduché, prostě vám dojdou nápady. Řekl jsem si, že by se mi hodila podobná kniha, která je však akčnější a která už bude obsahovat podněty k různým aktivitám. Tím se zrodil nápad.
DM: Vítek mi před Vánoci 2016, když už kniha byla na světě, představil svůj projekt. Řekl mi, že by potřeboval pomoct s marketingem, protože to sám nestíhá. Jeho nápad mě ihned oslovil a začal jsem s ním spolupracovat.
Inzerce | Chci tu být také
Je to skutečně papírová kniha. A má 200 stránek. Nepřemýšleli jste spíše o něčem více digitálním?
VL: Nápad s digitální podobou mě také napadl, ale již od začátku jsem věděl, že kniha bude mít papírovou podobu. Miluji ten pocit, když si můžu prolistovat knihu a něco fyzicky zaznamenávat. Věřím, že online projekty zaměřené na zaznamenávání a sdílení svých vzpomínek již jistě existují a bylo by těžší se prosadit. Knižní formu ale spousta lidí dokáže opravdu ocenit. Navíc se jedná o pevnou šitou vazbu, žádný paperback. Listy tak nevypadají ani po letech častého používání.
DM: Kompletní digitální verzi neplánujeme, ale přemýšlíme o možnosti stažení výzev například do mobilního zařízení. Pár by tak mohl plnit výzvy i na cestách a nemusel by se tahat s celou knížkou. Po příjezdu by pak do ní zapsal vše podstatné.
Furt mi vrtá hlavou ten nápad. V čem mě jako čtenáře kniha změní?
DM: Vy vlastně nejste čtenář, není to kniha jako taková. Jde spíše o sbírku aktivit, které se svou partnerkou můžete podnikat a zážitky z těchto dobrodružství do knihy zaznamenávat. Objevíte nová místa, ochutnáte nové jídlo, poznáte nové lidi a rozhodně také vystoupíte ze své komfortní zóny. Upevníte si tak vztah se svou partnerkou a budete mít na co vzpomínat. Nuda a stereotyp jsou častým problémem, který pár ve vztahu musí řešit a právě pro něj je tato kniha vhodná.
Vnímáte, že tenhle problém řeší více lidí ve vašem okolí?
DM: Mám ve svém okolí spoustu lidí, kteří se často marně snaží vymýšlet nové aktivity, kterými by osvěžili svůj vztah a nekončilo to vždy u trapného kina. To pak začnete googlit a hledat místa, kde jste spolu ještě nebyli, ale najít něco opravdu originálního dá zabrat.
Trochu z toho cítím, že je kniha určena hlavně pro mladé muže, aby se jim snáze vymýšlela zábava s jejich partnerkami. Funguje to i naopak a je to i pro starší?
VL: Rozhodně jim to usnadňujeme, tipy na zábavu jim servírujeme na zlatém podnose. Zajímavé však je, že 90 % našich zákazníků tvoří ženy, které knihu kupují právě jako dárek pro partnera. Zda jim knihu předávají se slovy „jsi úplně neschopnej, tak tady máš nápady, který za tebe vymysleli jiní”, nevíme, ale je to možné (smích). Nejčastěji se jedná o dívky ve věku mezi 20 a 30 lety, ale ani manželské páry hledající odreagování nebo svatební dar nejsou výjimkou.
Inspirovali jste se někde?
VL: Inspirací byl zcela jistě deník Wreck This Journal, ve kterém čtenář na každé straně nalezne úkol, který s pomocí deníku splní. Vytrhávají se stránky, háže se z okna, polívá kafem… Já chtěl být trochu milejší a romantičtější a i naše cílovka má za sebou pár let života navíc.
Jak tu knihu vyrábíte?
DM: Knihu si necháváme tisknout na Smíchově, kde ji rovnou svážou, zabalí a na paletách pošlou k Vítkovi do garáže. Příště by mohli přijet i s paleťákem, ještěrky zatím vážně nemáme a dvě tuny se z náklaďáku špatně sundávají ručně…(smích)
Kolik kusů jí už máte „na skladě“ a kolik jste toho prodali?
DM: Momentálně nám zbývá “na skladě” něco málo přes 500 kusů. Jedná se již o druhou várku knih, prvních 350 jsme prodali během prosince a ledna, od února jsme již rozeslali dalších téměř 600 kusů a poptávka každým dnem roste.
Jak ji prodáváte?
VL: Zákazníci si knihu mohou aktuálně pořídit na našem webu www.ourlovechallenges.cz. Zároveň se chystáme na expanzi do zahraničí pomocí Amazonu, který nám značně usnadní logistiku, přece jen nošení 40 kilových přepravek na Uloženku dá zádům celkem zabrat.
Máte nějaký plán, jak ji dostat mezi potenciální zákazníky?
DM: Snažíme se používat média, která jsou blízká naší klietele, tzn Facebook, Youtube a blogy. Nově zkoušíme navázat spolupráci se svatebními salóny a propracováváme se na knižní veletrhy. Mladí lidé tráví spoustu času na internetu, takže se snažíme inzerovat převážně tam.
Jste dva studenti. Nepřemýšlíte o někom, kdo by vám třeba i finančně mohl pomoci?
DM: O finanční podpoře jsme přemýšleli, ale nakonec se nám podařilo prvotní náklad financovat z vlastní a rodinné kapsy. Každá další várka knih již je financována tou předchozí, takže zatím vycházíme dobře.
VL: Rádi bychom ale expandovali na cizí trh, např. do USA a to už ty finance budou slušně lítat. Proto máme v plánu využít komunitní financování – Kickstarter, který by sloužil i jako forma propagace a reklamy.
S čím teď nejvíc potřebujete pomoct? Třeba nás bude číst někdo, kdo se vám ozve…
VL: Určitě se samotnou propagací knihy. Chceme být vidět a dostat se do povědomí co nejvíce lidí. Uvítáme spolupráci s e-shopy, blogy, youtubery, rádi se objevíme i na fyzických akcích a podělíme se s veřejností o náš produkt i příběh. Také bychom nepohrdli šikovným kameramanem a střihařem pro točení reklamních spotů.
Jaké s knihou máte cíle? Kolik toho třeba chcete prodat?
DM: Aktuálně prodáváme kolem dvaceti knih denně a věříme, že toto číslo bude ještě narůstat. Jak to bude v zahraničí zatím nedokážeme odhadnout, ale když se dobře vychytají kampaně, může to být dost zajímavé…
Název je anglický, obsah je český. Proč?
VL: Původně jsem odhadoval, že největší část klientely bude mezi 16-20 lety, což je generace, která v angličtině žije. V dnešní době je na internetu vše v AJ a pro spoustu mladých lidí je to “cool”. Anglický název nám navíc usnadní přechod do zahraničí, nebudeme muset vymýšlet nové jméno. Když jsme zjistili, že nás kupují i starší lidé, kteří často zmiňovali, že by raději na knize měli český název, přidali jsme na titulní stránku alespoň český podnadpis “Kniha pro zamilované”.
Zmiňovali jste, že se chystáte na expanzi do zahraničí – kam to bude?
DM: Překlad do AJ již máme hotový, takže se nabízí USA, UK, možná Austrálie. Následovat budou německy mluvící země, poté knihu přeložíme do španělštiny a kdo ví, co bude dál. Zatím to je ale jen na počítači a kdy budou první cizojazyčné výtisky na světě nedokážeme říct. Hodně záleží na tom, kdy spustíme kampaň v zahraničí. Hrubý odhad je konec druhého čtvrtletí tohoto roku, ale to se může ještě změnit.
Na závěr si nemůžu odpustit jednu otázku. Co na to vaše partnerky?
DM: Momentálně jsem bez partnerky, přeci jenom podnikat, studovat a při tom všem udržet dlouhodobý vztah je docela obtížné, popravdě nechápu, jak to Vítek dělá (smích).
VL: Bez své přítelkyně bych tento nápad nejspíše nikdy nedostal – má proto radost, že se mi ho podařilo zrealizovat a nadšeně vymýšlí další a další nápady. Stejně jako se v realitě nechodí jen na jedno pivo, jednou knihou to u nás rozhodně končit nebude :)
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 hodiny
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |