Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Častým problémem, se kterým se na mě obrací posluchači MladýPodnikatel.cz v rámci privátních konzultací, bývá ztráta motivace a úzkost z neuspokojivých výsledků. Nevydělává jim to. Dělají, co mohou, makají na tom každý den, ale přesto se to nerozjíždí. Proč?
Každé podnikání je jiné a má vlastní výzvy, které je nutné překonat. Přesto se podle mé zkušenosti se stovkami začínajících projektů některé příčiny pomalého rozjezdu opakují. A právě o nich je tento článek.
Nejčastější příčinou, proč se začínající podnikání nerozjíždí, bývá podle mé zkušenosti nějaký vnitřní limit jeho zakladatele. Například pracují ve dne v noci na svém produktu, ale dosud ho pořádně nenabídli zákazníkům. Sice ho sdílí na sociální sítích a očekávají výsledky, ty se ale nedostavují.
Většinou existuje způsob, jak jít zákazníkům naproti. Když nejsou peníze, mohou pomoct třeba skupiny na Facebooku, kde lze relevantnímu publiku říct o tom, co nabízíte. Nebo můžete vystoupit na nějaké off-line akci. Zavolat někomu, kdo vám může otevřít nové dveře. Nebo udělat cokoliv, co dokáže stojaté vody rozhýbat.
Inzerce | Chci tu být také
Proč to podnikatelé nedělají? Nejčastěji mi odpovídají, že se stydí, bojí nebo nevěří, že by to dokázali. Jindy podceňují své dovednosti a říkají, že to neumí. Přitom nedělají nic, aby se to naučili.
Příčina jejich neúspěchu tak není v tom, že by měli špatný produkt nebo špatnou službu. Leží ve vnitřním bloku udělat něco, co je pro ně nekomfortní. Postavit se před zákazníky, nechat se několikrát odmítnout, zdokonalovat se a zkoušet to znovu, opravdu nedokáže každý. Ale právě o tom je podnikání.
Ani moje předplatné není pro každého. Pro mnoho podnikatelů je poslouchání podcastů ztrátou času. Pro spoustu dalších je ale příležitostí objevit zkratky a díky zkušenostem ostatních se rychleji a snáz dostat ke svým cílům. I mě ale řada lidí odmítá a o mé služby nestojí. Jiným pomohly rozjet úspěšné byznysy, zdokonalit firmy a dosáhnout většího úspěchu.
Ego bývá jednou z největších příčin neúspěchu v jakékoliv oblasti našich životů. Byznys není výjimkou. Zejména začínající podnikatelé, kteří nemají s prodejem žádné zkušenosti, se mohou stydět, bát a podceňovat. Jejich schopnost prodávat ale nevznikne sama, pokud na sobě nezapracují a tohoto bloku se nezbaví.
Nemusí to být těžké. Prostě to zkuste pomalými krůčky. Já se podobně bál přednášet před cizími lidmi. Moje první vystoupení mělo jen několik málo posluchačů a až postupem času jsem se otrkal a naučil přednášet i před stovkami lidí ve velkých sálech. Stejně tak můžete postupovat i vy.
Napište si, proč jsou vaše produkty a služby skvělé a v čem mohou pomoci ostatním. Přemýšlejte nad tím tak dlouho, dokud to nedokážete pojmenovat velmi přesně a přesvědčivě. Pokud nevěříte tomu, co prodáváte, jak tomu mohou uvěřit ostatní?
Neberte se tak vážně. Jasně, že si nabijete hubu. Mnoho lidí vás odmítne a možná se vám i někteří vysmějí. Možná už to udělali. Ani to ale neznamená, že nemáte zákazníky jinde. Věřte mi, že váš pocit se změní, jakmile najdete ty první.
Neváhejte si nechat pomoct od někoho zkušeného. Opravdu všem doporučuji pracovat na svém vnitřním světě, který se výrazně odráží v našich pracovních výsledcích. Taková práce ale není jednoduchá a urychlit a zefektivnit ji může například terapeut nebo kouč. Na prodej, marketing a další oblasti byznysu existuje samozřejmě celá řada zkušených poradců, které můžete požádat o radu.
Nejhorší je, když to začínající podnikatelé vzdávají příliš brzy. Ano, může nastat moment, kdy se vyčerpají všechny možnosti a je lepší se jít věnovat něčemu jinému. Tento moment ale určitě nenastal, pokud jste se ještě ani nenaučili prodávat a zákazníci o vás neví. Pak problém není v tom, co nabízíte, ale v něčem jiném.
Najděte to a výsledkům se přiblížíte.
Jo a to předplatné fakt může pomoct i vám. Záleží ale na tom, zda máte čas objevovat kolo, nebo naslouchat zkušenostem ostatních. ;-)
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 5 měsíců
Před 10 měsíců
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |