Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Máte dobrý nápad, který dokáže vydělat peníze, ale chybí vám peníze na jeho realizaci? Řešením může být investor. Možností jak získat potřebné finance pro svůj projekt je několik: Venture kapitál, Private equity, podnikatelské inkubátory, podnikatelská fóra nebo rodina a přátelé.
Klíčem k úspěchu při žádosti o investici je dobře napsaný business plán. Bez něj jsou šance na získání peněz minimální. Právě podle plánu se bude investor rozhodovat, zda má váš projekt potenciál, nebo ne. Při psaní se maximálně soustřeďte na jeho finanční část. Ta bude investora zajímat nejvíce. V žádném případě si čísla nevymýšlejte, ale využívejte průzkumy trhu. Jedině tak získáte objektivní a reálný pohled na budoucnost vašeho nápadu.
Mnoho podnikatelů psaní business plánu podceňuje a rozjedou své podnikání pouze podle nápadu, který nosí v hlavě. Během pár týdnů zjistí, že situace není tak růžová, jak se na první pohled zdála. Jejich „bezkonkurenční výrobek nebo služba“ již na trhu existuje a poptávka zdaleka není taková, jak si představovali. Tomu všemu mohli předejít.
Investoři se rádi dělá o svoje know-how a poradí vám, jak získat vlastního investora. Sami jsme s několika z nich natočili rozhovory, ve kterých najdete jasné a konkrétní rady, jak investora zaujmout a získat od něj investici:
Inzerce | Chci tu být také
O hledání investora vyprávěl i Andrej Kiska ml. v našem rozhovoru. Podívejte se zde.
První potencionální investoři, na které byste se měli obrátit, je vaše rodina a přátelé. Tento druh financování, nazývaný FFF (family, friends, fools), využilo v minulosti mnoho úspěšných firem, jako například Google, Microsoft nebo Hewlett – Packard. Sdělte své rodině vaše nápady, ukažte jim business plán, diskutujte o dalších možnostech rozšíření. Pokud se vám je nepodaří přesvědčit k investici, získáte od nich zpětnou vazbu k vašemu nápadu – důležité poznatky, slabá místa, možnosti rozšíření.
Mnoho začínajících podnikatelů svou rodinu vůbec neosloví. To vše kvůli strachu z možného neúspěchu a následné ztráty rodinných financí. Právě o tom však podnikání je – dokázat nést i toto riziko.
První podnikatelské inkubátory vznikaly jakou součást univerzit a umožňovaly svým studentům realizovat jejich nápady. Mezi nejznámější patří Technologický inkubátor VUT, Podnikatelský inkubátor Univerzity Palackého v Olomouci nebo Akademické a univerzitní centrum Nové Hrady.
Během posledních let vzniklo i několik technologických a inovačních center. Mezi nejznámější patří Vědeckotechnologický park Ostrava, Technologické centrum Hradec Králové, Podnikatelské a inovační centrum Severní Čechy nebo Technologické a inovační centrum Zlín.
Pro přijetí do podnikatelského inkubátoru je v mnoha případech nutné obhájit váš nápad před odbornou komisí, která se skládá i z úspěšných podnikatelů. Délka přijímacího procesu trvá zpravidla 4 měsíce. Po přijetí do inkubátoru můžete naplno využívat služeb, které nabízí. Může se jednat o bezplatné nebo dotované nájemné, právní a daňové poradenství, hodnocení a analýza vývoje vaší firmy, networking a také pomoc při hledání obchodních partnerů nebo investorů.
Jedná se o financování formou navýšení základního jmění. Je spojeno se vstupem investora do dané společnosti, ve které získá předem dohodnutý podíl. Stává se tak součástí dané firmy a často se podílí na jejím rozvoji a rozhodovacích procesech. Přináší tak nejenom finanční prostředky, ale také svůj čas, zkušenosti a praktické rady.
Pro vstup do dané společnosti hraje důležitou roli míra rizika a návratnost investice. Záleží na každém jednotlivém investorovi, jak vyhodnotí rizikovost a budoucí potenciál společnosti. Pro spoustu investorů může být váš nápad nezajímavý jenom proto, že se v této oblasti neorientují.
Investora můžete najít i na podnikatelských fórech. Zde buďte maximálně obezřetní a prověřte si, s kým jednáte. Nabídky investic od anonymních uživatelů nejsou to pravé. Než někomu zašlete váš business plán, vyzvěte ho, aby se vám představil. Mělo by vás v první řadě zajímat, čím se zabývá, jakým způsobem peníze vydělal a na jakých projektech již spolupracuje. Vždy je však lepší trvat na osobní schůzce. Snažte se oslovovat přímo konkrétní investory. Zadání inzerátu, ve kterém poptáváte investici, nepůsobí věrohodně a většina investorů se naplno věnuje své práci a neprohlíží si inzerci na fórech.
Máte i vy svůj nápad na velký byznys? Jak daleko jste s jeho realizací?
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |