Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Mediální tým agentury eVisions tentokrát přichází se speciálním jubilejním dílem Novinek z onlajnu, v němž se ohlíží za TOP zážitky z natáčení, vývojem SEO, sociálních sítí, PPC i jejich budoucnosti. V rozhovoru s majitelem agentury Jaroslavem Vidimem se zase dozvíte, jak se Novinky zrodily a proč to vlastně celé točí.
Garantů pro jednotlivé oblasti marketingu jsme se zeptali na několik otázek týkajících se nejlepších zážitků z natáčení, zásadních novinek i budoucnosti SEO, sociálních sítí a PPC. Co konkrétně nás zajímalo?
Největší milníky i budoucnost sociálních sítích nám odtajnila naše Social Media Manažerka Diana Zadáková, která se v social světě i v našich Novinkách pohybuje už pěknou řádku let.
Jaký je tvůj největší zážitek z natáčení?
Určitě rozhovory s osobnostmi z oboru, ať už třeba v rámci reportáží z oborových akcí nebo prostřednictvím našeho pravidelného dílu Novinek. Dále paknatáčení v zahraničí – s týmem jsme byli třeba v Madridu nebo v Berlíně.
Jaká novinka ti z nějakého důvodu utkvěla nejvíce v paměti?
Ta úplně první, kterou jsem natáčela. Říkala jsem si, že po tom výkonu už nebudu mít šanci natočit nějakou další. (smích)
Jaká novinka nebo trend zásadně ovlivnil oblast marketingu na sociálních sítích?
Zásadní novinkou byla změna algoritmu Facebooku na začátku roku 2018. Dále pak spuštění Instagram Stories v srpnu 2016. Ty přinesly zaprvé zcela nový formát 9:16 a za druhé nový druh obsahu, tvz. ephemeral content, který za 24 hodin zmizí.
Kde bude podle tebe social obor za 5 let?
Stále větší roli bude hrát ochrana dat, vizuální obsah a schopnost zaujmout, odklon od textového obsahu přes obrázky až k videu a hlasovému ovládání.
Podcasty, které aktuálně v Čechách zažívají boom, se mohou do budoucna stát důležitým médiem pro marketing firem nebo osobní branding jedinců.
Generace stárnou a sociální sítě stanou zcela běžným médiem jako byla kdysi televize. Sociální sítě už pro firmy nebudou v rámci marketingu nice-to-have položkou, ale spíše nezbytností.
Milan Fiala, vedoucí německého týmu eVisions a specialista na expanzi do zahraničí nám nastínil, jakým způsobem ovlivňuje německý e-commerce ten český a jak vypadají jeho vyhlídky do budoucna.
Jaký je tvůj největší zážitek z natáčení?
Těch zážitků je spousta. Díky tomu, že se vždycky snažíme natáčet na nových místech, je každé natáčení něčím zpestřené a zajímavé. Ale pokud bych měl vypíchnout pouze jedno, tak určitě natáčení novinek z Berlína v –2 stupních Celsia.
Jaká novinka ti z nějakého důvodu utkvěla nejvíce v paměti?
Nejspíš novinky o Facebooku v Německu, které jsem pravidelně zmiňoval a vesměs byly negativní. Týkaly se hlavně zákazů, sankcí a legislativy, takže pak už jsme tyto vstupy začali nazývat „Novinky zákazů“.
Ovlivňuje podle tebe německý e-commerce trh ten český?
Ano, dobrým příkladem je třeba nástup německých e-shopů do ČR jako Zalando a About You apod.
Kde bude podle tebe německý online za 5 let?
Upřímně, na takové hypotézy si netroufám, ale myslím si, že Amazon bude i za 5 let stále výraznou platformou. Možná bude mít o něco menší market share, ale úplně nezmizí, neboť po Americe je pro něj druhým nejdůležitějším trhem právě Německo.
Pavla Bělíka, SEO konzultanta a PPC specialistu, v Novinkách už spíše neuvidíte, v minulosti se v nich ale věnoval hlavně novinkám z oboru PPC. Co podle něj PPC nejvíce ovlivnilo a kde ho vidí za pár let?
Jaký je tvůj největší zážitek z natáčení?
Marketing Festival 2017 a rozhovor s Randem Fishkinem. Bavili jsme se o MOZU, SEU, jeho kníru…
Jaká novinka ti nejvíce utkvěla v paměti?
Tak to vím úplně přesně. Novinka č. 22, která se týkala Amazonu, vůbec nám nešla a s Luďkem Pulicarem jsme ji tehdy natáčeli asi 30krát.
Co nejvíce ovlivnilo PPC?
Rozhodně See-Think-Do-Care Framework.
Kde vidíš PPC za pár let?
V zemi mrtvých! (Smích) Jelikož Google těžce automatizuje a pomáhá PPCčkařům a bere jim práci. Myslím si, že to bude více o analytice, chování uživatelů na webu a UX.
Petr je aktuálně vedoucí SEO oddělení eVisions a rovněž tváří Novinek z onlajnu posledních několika let. Kromě nej zážitků z natáčení nám přiblížil, jak vnímá historické trendy i budoucí vývoj Google aplikací.
Jaký je tvůj největší zážitek z natáčení?
Spousta těch zážitků se pojí hlavně s počasím, kdy jsme buď extrémně mrzli, třeba právě v Berlíně, nebo nám naopak z tváří tekl pot. Ale jinak určitě setkání se zajímavými osobnostmi ze SEO scény jako je Rand Fishkin, Cyrus Shepard apod.
Jaká novinka ti z nějakého důvodu utkvěla nejvíce v paměti?
NFC platby, konkrétně novinka ohledně Apple Pay, jehož příchod jsem v novinkách stále předpovídal a on stále a stále nepřicházel. Nakonec ale dorazil a způsobil poměrně velký boom.
Jaký trend byl podle tebe z poslední 2-3 roky nejvýznamnější?
Kromě hlasového a vizuálního vyhledávání bezesporu všechny Google aplikace a nástroje – např. Google Pay.
Jak se Google posune do budoucna v rámci aplikací?
To, co ještě úplně nefunguje a Google se na to podle mě bude zaměřovat, je asistent, který by pomáhal s rutinními úkony. To znamená, že pomůže objednat boty, zjistit, kdy jede tramvaj apod.
Petr Vojtěchovský je jednou z prvních tváří Novinek v době, kdy byly ještě v plenkách. Jaké trendy podle něj nejvíce zasáhly SEO a kam se tento obor posune za 5 let?
Jaký je tvůj největší zážitek z natáčení?
Když jsme točili první díl a vytáhli gauč ven, načež se kolem nás seběhlo spoustu psů – chtěli drbat, mazlit, skákali po nás, takže 20minutové natáčení se protáhlo na 2 hodiny.
Jaká novinka nebo trend zásadně ovlivnily SEO?
Překvapivě mobilní vyhledávání.
Kde bude podle SEO za 5 let?
Do budoucna by se mělo víc řešit hlasové vyhledávání, optimalizace pro domácí asistenty jako Alexa nebo Apple Home.
A pokud jste zvědaví, jak vlastně Novinky z onlajnu vůbec vznikly a jaký záměr za nimi stojí, nenechte si ujít rozhovor s Jardou Vidimem, který na tento nápad kdysi s nadšením kývnul.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |