Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Proč to prodlužovat, budu k vám upřímný hned od začátku. Moje odpověď zní ne.
Ale opravdu ne. Kdyby bylo (úspěšné) podnikání pro každého, neexistovali by zaměstnanci. Nikdo by nevyřizoval pokuty na magistrátu, nevyvážel odpad, neobsluhoval u pokladen… A pokud ano, pak by nepracoval za super hrubou mzdu, ale za vydanou fakturu. Asi každého, kdo někde slyší, jak je dnes podnikání jednoduché a dostupné, občas napadne myšlenka „tak proč do toho teda nejde každý, když je to tak super“?
„Hele, vybodni se na to, na podnikání nemáš buňky.“
Zkuste si to trochu otočit. Můžeme být každý jezdcem Formule 1? Na tuto otázku bychom všichni odpověděli stejně, tedy negativně, i když má tolik lidí řidičák. Prohlásit, že podnikání je pro každého, může pouze někdo žijící absolutně mimo realitu. Podobné, přespříliš optimistické slogany nemám rád. Ne, že bych byl výjimečně negativní, nebo nevěřil ve schopnosti druhých, ale do podnikání je třeba jít s náležitou přípravou, rozvahou a vhodným finančním i mentálním stavem. Například člověk, který se určitým způsobem hledá, nebo je dokonce v životní krizi, se poměrně snadno zmanipuluje do různých kurzů o podnikání za několik tisíc korun. S nadějí, že se samo všechno změní a splní se mu sen…
Inzerce | Chci tu být také
Nemám nic proti kurzům, knihám, či členským sekcím, kde se učíte o podnikání. Ale když se do něčeho podobného přihlásíte bez připravené půdy pro své podnikání, pravděpodobně vám to stejně nepomůže. Znám lidi, kteří absolvují nejrůznější kurzy za desetitisíce korun už pět let. A nic jim nepřinesly. Na druhou stranu je i procento těch, kterým online kurz o podnikání pomohl, nebo dokonce změnil život. Někoho totiž stačí jen nepatrně popostrčit a on potom maká a dá do podnikání vše. Ale musí mít správné předpoklady.
Navíc, málokdo dělá vedení klientů na cestě k podnikání opravdu srdcem. A ví, kdy je v pořádku prohlásit: „Hele vybodni se na to – na podnikání nemáš buňky.“ Možná je to kruté, ale když tohle někomu řeknete, stanou se dvě věci. Buď ho to konečně nakopne a stane se z něj podnikatel, který vás za pár let v byznysu převálcuje, protože chce dokázat, že na to má. Anebo si najde práci. Bude ale zkušenější a spokojený, že se o svůj nápad aspoň pokusil. A za čas třeba zkusí podnikat znovu.
Říká se, že na podnikání musíte mít správné buňky.
Mám raději konkrétní pojmy, a tak potřebné předpoklady nenazývám buňkami, ale vlastnostmi. Na to, abyste mohli podnikat, potřebujete následující:
V posledním bodu paradoxně nemyslím peníze na rozjezd podnikání. K tomu vám někdy stačí i pár tisícovek (o tom najdete více zde). Mnohem důležitější je finanční rezerva. K podrobnějšímu vysvětlení si půjčím úryvek z knihy Můj první byznys.
Pokud máme rezervu finanční, znamená to, že máme rezervu i časovou. Byznys se nerozjíždí snadno při zaměstnání, kde 8/10/12 hodin denně pracujete pro někoho jiného. Když přijdete domů, jste rádi, že zařídíte každodenní povinnosti. Proto ta finanční rezerva… Ideální je se na pár měsíců uskromnit a zaplatit na půl roku dopředu nájem, ať máte mentální pohodu. I když poloviční úvazek je také dobrá varianta. Je důležité mít co nejvíce času na svůj byznys, nepracovat na dalších projektech a nechodit do zaměstnání. Nedostatek energie a soustředění je totiž nejčastější důvod k nenaplnění vizí.
Můžete rozjet byznys i bez finanční rezervy a při každodenním zaměstnání? Ano, ale když budete podnikání věnovat průměrně hodinu denně, může vám to trvat i dva roky. Jde to, ale potřebujete větší výdrž. Navíc existuje riziko, že vás někdo s nápadem za tu dobu předběhne. Nejedná se o konec světa, ale je to škoda…
A teď se zamysleme. Kdo má všechny zmíněné předpoklady?
Peníze do startu nejsou až takový problém. Ušetřit pár desítek tisíc korun, nebo zajet na půl roku do zahraničí a pořádně si vydělat, zvládne hodně lidí. Ale co zbytek potřebné výbavy? Statisticky v České republice podniká přibližně dvanáct procent lidí. Do výpočtu se přitom zahrnují i (pod)průměrní živnostníci. Opravdu úspěšné podnikání provozuje pouze pět procent obyvatelstva. Tím nemyslím jen milionářské projekty typu Kiwi apod., ale podnikatele, kteří mají dostatek volného času a patří alespoň do střední třídy.
Jako strhaný živnostník, který jen těsně vychází s penězi, bych se zamyslel, co dělám špatně. A pokud bych nemohl nic změnit, raději bych si našel běžné zaměstnání.
Shodněme se na průměru deset procent nějak normálně podnikajících obyvatel. Každý desátý má tedy správnou výbavu, aby mohl dlouhodobě podnikat. Na první pohled takové číslo nevypadá moc dobře, že? Ale není to tak zlé. Já vždy říkám:
Zkusit podnikat může opravdu každý.
Jak jinak chcete zjistit, zda máte na to, abyste vybudovali vlastní podnikání? Snít a mluvit nestačí.
Bez akce není reakce a bez reakce není transformace.
Cena za to, že se o podnikání pokusíte a nevyjde, nemusí být vyšší, než jste schopni dát. Horší je vzít si nápad s sebou do hrobu. Potřebujete především jasnou vizi, odhodlání a čas. Žijeme v době informací. Výmluvy, že neumíte postavit web, nebo nevíte, jak funguje online marketing, už dnes neplatí. Všechno se dá najít a na všechno jsou lidi. Anebo se můžete zkusit přihlásit k někomu, kdo už si trnitou stezkou na počátku byznysu úspěšně prošel a povede vás.
Zároveň se nemusíte stydět si po roce říct, že podnikání není pro vás. Vždyť devadesát procent lidí chodí do klasického zaměstnání. Pro někoho je to správná cesta. A aspoň pak budete moct prohlásit, že jste to zkusili a udělali pro svou vizi maximum. Prohra není neúspěch, ale podlehnutí strachu to aspoň zkusit…
Nosíte nápad v hlavě? Chcete vědět, co obnáší dnešní úspěšné podnikání?
Máte jedinečnou možnost shlédnout reprízu živého webináře.
Alexander Fryč
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 měsíce
Před 8 měsíců
I tak má ale dost síly pokračovat a připravovat pro vás další inspirativní obsah. Nadále už pod osobní značkou jeho autora Jirky Rosteckého. Vítejte na novém webu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |