Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Kolik je dní v týdnu, tak tolik připravil Arkád zásad pro králem vybrané posluchače z pradávného Babylónu. Bylo to poté, co se panovník začal zabývat otázkou, proč jsou někteří lidé bohatí a jiní ne. Tehdy mu jeho rádce doporučil právě Arkáda, nejbohatšího muže Babylónu, který se stal hlavním hrdinou stejnojmenné knihy od George S. Clasona a jehož 7 zázračných zásad můžete znát i vy.
Mnoho z nich se totiž až nápadně hodí na úspěšné lidi kolem nás. Na papíře se všechny rady mohou zdát jen jako prázdná hesla, ale ve skutečnosti mohou ukrývat sílu, která dokáže měnit naše životy. Arkád měl za úkol svým posluchačům vysvětlit, jak vybudovat bohatství. Rozhodl se tak učinit vytvořením sedmi zásad, které tento návod odkrývají.
Babylón bylo středověké město v Mezopotámii, které leželo na obou březích řeky Eufrat. Ve své době se mohlo pochlubit velmi vysokou úrovní kultury či obranného systému. Bylo ohraničeno hradbami a skrývalo i obrovský královský palác. Na obrázku vidíte Babylonskou věž, o níž je zmínka mimo jiné i v Bibli, podle níž bylo jejím smyslem uctívání bohů.
První zásada je velmi prostá. Arkád v ní radí, abychom si vždy nechali kousek toho, co vyděláme. Vytvořme si zvyk a pravidelně si schovávejme klidně jen malou část našeho výdělku. V podstatě ve své úvodní zásadě rozděluje výdaje na aktiva a pasiva. Všechny peníze, jež ze své peněženky vydáme na šperky, šaty a další pomíjivé věci, nám již další peníze nepřinesou. Kdežto peníze, které si v peněžence uchováme, mohou přinést podstatně více.
Inzerce | Chci tu být také
Arkád postupně rovněž vysvětluje, jak peníze rozmnožovat. Jejich přítomnost v našich peněženkách je sice příjemná, nicméně ani ladem ležící peníze nám nevydělají. Proto je musíme investovat. Dříve je ale nutno pochopit druhou zásadu, a to kontrolu našich vydání. Arkád položil otázku mnoha různým lidem, kteří měli odlišné příjmy z odlišných zaměstnání. Zeptal se, kdo z nich měl včera prázdnou kapsu. Všichni odpověděli stejně, avšak Arkád poznamenal, že to není možné, vždyť všichni mají jiné příjmy a přeci je trápí prázdná kapsa.
Podle něj vše, co pokládáme za nutné, roste s naším výdělkem. Mnoho lidí tak utrácí za věci, jež ve skutečnosti nepotřebují. Je tedy potřeba odlišit své výdaje na ty, jež opravdu vydat musíme, a na ty, které už tolik nehoří. Nesmíme však zapomenout na první zásadu! Tedy nechat si z deseti mincí alespoň tu jednu.
Jakmile pochopíme význam našeho vlastního rozpočtu, můžeme se vrhnout na třetí zásadu. Pomocí rozpočtu získáme přehled o tom, kolik si můžeme dovolit utratit, a také získáme nám možnost se rozhodnout, zda tak opravdu chceme učinit. Můžeme tyto peníze investovat, o čemž jsem se já zmiňoval před chvílí a Arkád ve své třetí zásadě. Chránit svůj majetek před zbytečným plýtváním a začít šetřit, je vlastně jen ten snadný začátek. Podstatně složitější je peníze investovat.
Způsobů, jak to udělat, je mnoho. Robert T. Kiyosaki ve své populární knize Bohatý táta chudý táta několikrát omílal potřebu investic do aktiv, tedy do věcí, jež nám přinášejí další peníze. „Bohatství totiž nestojí na tom, jak je veliké, ale jak přibývá,“ zní jeden z mých oblíbených citátů Arkáda. Je nutno investovat s rozvahou, klidem a jistotou. Je nutno znát věc či člověka, do něhož peníze vkládáte. Je potřeba znát všechna možná rizika a dokázat se smířit s faktem, že to třeba nevyjde.
Právě i o tom Arkád mluví ve své čtvrté zásadě, kde vybízí k důkladnému prověření solidnosti vybrané investice. Cílem je získání co největší jistoty návratnosti vložených peněz a samozřejmě i zisku. Arkád přímo varuje, abychom se nenechali zmást příběhy o rychlém zbohatnutí a abychom nedali na tlak okolí, které nás může do nevýhodné investice tlačit. Rovněž je nutno dbát na to, komu vlastně peníze svěříme. Arkád svoji první investici vložil do zedníka, aby nakoupil vzácné šperky. Samozřejmě, že zedník šperkům nerozuměl a při nákupech ho obchodníci pěkně odrbali.
Nesmíme se tedy bát ptát a radit se se zkušenějšími. Každá dobrá rada je cennější než zlato a můžeme se díky ní vyhnout nepříjemné ztrátě. Prodělané peníze bychom tak nemohli investovat například do svého bydliště, o němž se Arkád zmiňuje ve své páté zásadě. „Když má člověk nějakou usedlost, je na ni hrdý a stará se o ni. To mu dodává jistotu a zvýší jeho snažení,“ tak zní pátá zásada z úst nejbohatšího muže Babylónu.
Jenomže to se bavíme jen o aktuálních příjmech, jsme stále v současnosti. Každý podnikatel by měl myslet i na svou budoucnost a podnikání brát i jako dlouhodobou záležitost. Nikdo z nás nebude moci vydělávat věčně. Naše produktivita přibližně od třicítky klesá, jak jsem rozebíral ve svém nedávném článku. I podle Arkáda je nutno myslet na doby, kdy už nebudeme mladí, myslet dopředu. Investice si tedy musíme naplánovat, podnikání rozvrhnout a svoje bohatství si zabezpečit. Arkád uvádí příklad na koupi nemovitosti, jejíž cena neustále roste, na úroky, jež mohou uložené peníze na účtu opět trochu rozmnožit, způsobů je mnoho.
V poslední radě Arkád přednáší o tom naprosto nejdůležitějším. Co si myslíte, že to je? Jsou to peníze, zlato, hmotné prostředky? Nikoliv. Podle Arkáda jsme to my, lidé, a naše psychologie. Jednou z nejzásadnějších podmínek k dosažení vysokého příjmu je touha. Touha po tom, jej dosáhnout. Touha, která bude velmi silná a zároveň vysoce konkrétní. Pouhá touha po zbohatnutí nestačí, musíme toužit konkrétně po tom, čeho opravdu dosáhnout chceme: „Když někdo dokáže zajistit pět kousků zlata, dokáže jich zajistit i deset. Když zajistí malý výdělek, dokáže zajistit i velký. Takový je postup při získávání majetku.“
Musíme se i neustále vzdělávat a pracovat na sobě. Můžeme se setkávat se zkušenějšími lidmi a s nimi se radit. Nové zkušenosti můžeme uplatnit ve své práci a pokusit se jimi zvýšit své příjmy. I dnes největší firmy světa rozšiřují své služby o to, co se právě naučili a co mohou svým klientům nabídnout. „Chytrý člověk využije každou příležitost ke svému zdokonalení, aby mohl lépe vyhovět těm, kdo se na něj obrátí,“ radí Arkád a nezapomíná ani na životní šance: „Člověk musí být na vhodnou příležitost připraven, aby ji dokázal využít ve svůj prospěch. Musí si věřit.“
Pracujte tedy na sobě. Zdokonalujte se v tom, co už teď umíte. I Arkád svým svěřencům doporučil, ať se drží toho, co právě dělají. Právě to je totiž pravděpodobně ta nejsnazší cesta. Využívejte všech příležitostí, jak věci a lidi kolem sebe využít ve svůj prospěch. Jak si rozšířit své obzory a zdokonalit své služby. Buďte si sami sebou jistí, mějte pevnou vůli a třeba jednou budete jako Arkád.
Knihu doporučuji k přečtení. Těchto sedm zásad je jen jednou z kapitol této úžasné knihy, která leckomu může obrátit myšlení naruby.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |