Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V našich krajích stále převládá názor, že když zaměstnance platíte, můžete se k němu chovat jako diktátor či hulvát. Podobné chování je bohužel velmi časté, přitom firmám velice škodí. Nedělejte podobné hloupé chyby.
Vy něco chcete a za to něco nabízíte. Obvykle to nemůžete udělat sami, protože to neumíte anebo na to nemáte čas, proto najímáte zaměstnance. Rozdíl mezi obchodem a zaměstnáváním je pouze ten, že zaměstnanec je jakýsi váš výhradní dodavatel. V současnosti má zaměstnavatel řadu výhod na své straně a ani zákon nedokáže zaměstnance ochránit. Ale pokud budete své zaměstnance zneužívat, určitě se vám náležitě odmění.
Vaši zaměstnanci chodí do práce proto, aby v první řadě vydělali na živobytí. Vy rozhodujete, zdali budou pracovat v příjemném prostředí, dobrém kolektivu a zda budou mít motivaci. Obvyklejší však je to, že je vedení neustále sleduje na každém kroku, počítá minuty, vymýšlí si nesmysly, aby zaměstnanec náhodou chvíli nestál a bez skrupulí nutí zaměstnance porušovat bezpečnost práce. Běžné je také zakazování internetu, čtení pošty a emailů a vynucování neplacených přesčasů. Mezi další obvyklé nápady zaměstnavatelů patří rozepisování značné části mzdy do „prémií“, mohou tak zaměstnanci kdykoliv jednostranně snížit mzdu. To je nejen velmi hloupé, ale navíc často nezákonné.
Chytří a šikovní zaměstnanci se nenechají terorizovat dlouho a odejdou. A i ten nejpomalejší zaměstnanec časem přijde na způsob, jak se zaměstnavateli odměnit za jeho „péči“. Běžné je zneužívání služebního vybavení a aut, drobné krádeže spotřebního materiálu, úmyslné sabotování práce a podobně. Pokud se navíc v okolí vyskytne lepší nabídka, můžete rázem přijít o část kolektivu.
Inzerce | Chci tu být také
Zaměstnanci také často vykonávají lepší služby než jejich vedení. Domýšlivý manažer trvá na nesmyslných postupech, chytrý manažer se poradí se šikovnými podřízenými.
Přestože podnikatelé běžně hořekují nad kvalitou zaměstnanců, obvykle je problém spíše ve vedení. Můžete zaměstnance motivovat anebo nutit pomocí represí. V ČR se obvykle používá druhá možnost. Zaměstnanci pak nejen postrádají motivaci, ale naopak své nadřízené nenávidí, a proto jim provádí různé naschvály. Ve výsledku na tom majitel firmy prodělá, protože demotivovaný zaměstnanec pracuje pomalu a nekvalitně, a navíc bude neustále vymýšlet, jak si od represí ulehčit. Naopak motivovaní zaměstnanci budou do práce chodit raději a budou mít podstatně větší pracovní výkonnost.
Mezi obrovské náklady patří zejména zaškolování zaměstnanců. Bezhlavé represe obvykle skončí odchodem schopných lidí a vysokou fluktuací těch průměrných. Tím ještě více poklesne výkon a zvýší se náklady na zaškolování, navíc to má rozkladný vliv na pracovní kolektiv.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Nadšený fotograf a cestovatel specializovaný na prodej přes fotobanky. Příležitostný tvůrce webových projektů.
Před 3 dny
Před 5 dny
Před 1 týdnem