Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Vždy jde o příběhy, které si jsou podobné jako vejce vejci a také stejně varovné: příběhy o tom, jak značka na Facebooku, Twitteru či jiné sociální síti zveřejnila nevhodný, rádoby vtipný status… A dočkala se zdrcující kritiky ze strany svých fanoušků. Stačí jen velmi málo, aby se celá prestiž vaší značky poroučela do míst, kam slunce nesvítí.
Naposledy se s takovým průšvihem potýkala společnost AT&T, když na Twitteru zveřejnila post k příležitosti výročí událostí 11. září. Nejednalo se však o žádný soustrastný příspěvek, ale o zneužití tohoto data k propagaci vlastních produktů. Reakce fanoušků byla okamžitá a přímá: „Styďte se.“ „Nechutné.“ „Jak se opovažujete?“
Pro značky je důležité získat na sociálních sítích věrné a oddané fanoušky, vytvářet o sobě pozitivní obraz a vhodně reagovat nejen na podněty zákazníků a fanoušků, nýbrž i na aktuální události – zkrátka ukázat svou angažovanost.
V těchto oblastech však opakovaně dochází ke stále stejným chybám. Které to nejčastěji jsou a jak se jich vyvarovat?
Inzerce | Chci tu být také
Krásně to dokumentuje právě výše zmíněný případ firmy AT&T. Ačkoliv 9/11 není státní svátek, jedná se o bolestnou epizodu amerických i světových dějin. Jedná se o den, který si mnoho lidí připomíná a činí tak radši bez vlezlé účasti značek a společností. V našich podmínkách nejsou státní svátky tak posvátné jako třeba právě v USA. Pro mnoho Čechů jsou jen dnem volna, aniž by se zajímali o jejich hlubší kontext. Přesto, pokud cítíte potřebu se k danému významnému dni vyjádřit, učiňte tak stručně a hlavně bez pokusu propagovat svou značku. Obzvláště to platí pro dny, které připomínají velké utrpení či smrt mnoha lidí.
Ne každý moment v dějinách lidstva si žádá a zaslouží okamžitou odpověď a reakci. Názorným příkladem je pan Kenneth Cole, který se náruživě účastnil diskusí o současné situaci v Sýrii či Egyptě – ne proto, aby vyjádřil svůj fundovaný názor nebo se podělil o vědomosti, nýbrž aby získal laciný potlesk a pozornost pro svou značku. Pokud lidé mluví o nahaté celebritě a vy máte v zásobě pěkně štiplavý bonmot, jste zřejmě na správném místě. Utahovat si ovšem z událostí, při nichž lidé trpěli, či dokonce umírali, rozhodně není na místě.
Dokonce i když chcete poznamenat něco milého a nekonfliktního, radši si to dvakrát rozmyslete. Tvrdou lekci uštědřily sociální sítě obchodnímu řetězci Kmart, když se chtěl vyjádřit k masakru v Newtownu a „nedopatřením“ své prohlášení opatřil sebepropagačním hashtagem.
Přes všechny drsné příběhy napsané výše, vězte, že lidé rozumějí tomu, když šlápnete vedle a chcete svou chybu napravit. Dokonce velmi ochotně přijmou vaši omluvu a odpustí vám. Stále ale mějte na mysli to, že apelujete na něčí dobrou vůli – nepokazte si to tedy arogantní, hloupou formulací jako časopis Esquire, když technickou chybu (zveřejnění špatného obrázku u postu) omlouval slovy: „Všichni se uklidněte.“
Jako lepší příklad si můžeme vzít třeba značku Mountain Dew. Když značka zveřejnila nevhodný tweet, nejenže se jasně a pokorně omluvila, ale dokonce spustila celou řadu placených omluvných tweetů, aby bylo jisté, že se její omluva dostala skutečně ke každému fanouškovi.
Z mnoha důvodů je praktické přednastavit tweety na různý čas – třeba když chcete svou nabídkou upoutat lidi žijící v různých časových pásmech. Existují ovšem situace, kdy takovéto automatické zveřejňování postů může zásadně poškodit váš obraz na sociálních sítích.
Téměř vždy se jedná o náhlé, aktuální události, k nimž je třeba se promptně vyjádřit a kdy post, přednastavený o několik hodin dříve, budí dojem, že jste beznadějně zaspali. Zvláštní podkategorii pak tvoří tragické události – třeba živelná katastrofa nebo již výše zmíněný masakr v Newtownu. V době bezprostředně následující po takovéto události vaše automatické posty o báječných slevách budí dojem, že jste citliví asi jako pařez.
Existuje tisíc možností, jak se totálně znemožnit na sociálních sítích – ty výše zmíněné patří mezi nejčastější a nejzávažnější. Vždycky se najde někdo, kdo vám bude vyčítat, že jste aktivní příliš nebo málo. Nedopusťte ale, aby o vás vzniklo mínění, že jsou vaše aktivity a postoje naprosto nevhodné.
Zdroj: http://mashable.com/2013/09/11/social-media-brand-mistakes/
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |