Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Hledáte webového vývojáře? Moderně řečeno „hajrujete“? Gratuluji, patříte mezi 148 432 387 firem jenom v Česku. Určitě najdete!
To číslo je samozřejmě vtip, i když se mnohdy může zdát i pravdivé. Webové vývojáře dnes skutečně hledá skoro každý. Firmy dokonce nabízí i desítky tisíc korun jako odměnu těm, co jim vývojáře najít pomohou. Často také přijímají naprosté juniory – jen, aby měly alespoň někoho.
Ztráta webového vývojáře může mít pro firmu fatální následky. Nemusí najít nového. Minimálně ne hned. Jak tedy v takové konkurenci uspět a novou posilu do firmy skutečně najít?
Na tuto otázku mi odpovídal Filip Mikschik ze StartupJobs, portálu, který firmám umožňuje inzerovat nové pracovní pozice a má tedy náhled do nabídek stovek českých i slovenských firem.
Inzerce | Chci tu být také
Filipe, jsou vývojáři to, co u vás firmy hledají nejčastěji?
Ano, je to tak. Dlouhodobě nejvíce nabídek na StartupJobs.cz máme z oblasti vývoje, ať už jde o čisté kodéry nebo backend či frontend programátory. Až dlouho za programátorskými nabídkami jsou nabídky z marketingu či UX.
A daří se jim je najít?
To už je těžší otázka, kde hraje velkou roli, o jakou firmu jde, jaké používá technologie či jak moc zkušeného vývojáře firma hledá. Obecně se dá říct, že čím vyšší požadavky na vývojáře máte, tím vyšší požadavky mají vývojáři na firmu a je jich k dispozici méně.
Vývojáři jsou v současnou chvíli v situaci, kdy jsou denně bombardováni ze všech stran různými nabídkami, a proto jsou velmi vybíraví, kam se nakonec přihlásí. A jsme moc rádi, že jedno z míst, kde si nabídky vybírají, je právě u nás a snažíme se pro ně mít vždy ty nejzajímavější nabídky.
Proč myslíte, že poptávka po vývojářích tak převyšuje poptávku po jiných profesích? Vždyť firmy dnes potřebují i marketéry, obchodníky, grafiky a další…
Do stále více oblastí vstupují nové a nové technologie, které musí někdo vytvořit. Dříve v restauracích stačila propiska a papír, dnes používají hostinští tablety. V obchodě vás rychle odbaví samoobslužná pokladna nebo vám přes online systém dorazí nákup rovnou domů. Ke kadeřníkovi nebo na masáž se objednáte online. A vaše chytré auto vás brzy odveze domů. A to jsou všechno technologie, za kterými stojí tisíce vývojářů, kteří tyto vize zhmotňují.
Navíc ČR vidí i spousta zahraničních firem jako výborné místo pro svůj vývoj, protože tu máme velmi dobré a schopné vývojáře, kteří umí dodat kvalitní práci a to stále podstatně levněji než v zahraničí. Proto zde staví svá vývojová centra a hlad trhu po vývojářích tak neustále roste.
Ta konkurence je ale obrovská. Které firmy jsou v hledání úspěšné nejčastěji?
Z pohledu vývojáře ty, které nabízejí nové zajímavé technologie a umí dobře odkomunikovat, co dělají – a to jak technicky, tak i to, co samotná firma dělá. Vývojáře v první řadě zajímá, na jakých technologiích bude pracovat, jaké nástroje k vývoji firma používá, jak je nastaven proces tvorby, testování, spolupráce v týmu atd.
Pokud je tohle pro vývojáře zajímavé, tak se v druhé řadě dívá na samotnou firmu a produkt, který bude vytvářet. Pokud se firmě daří dobře zkombinovat obojí, její úspěšnost při hledání roste.
Vidíte nějaké společné znaky těch, co naopak hledají dlouho a stále se jim nedaří?
Těch důvodů může být více. Dříve se hodně stávalo, že firmy hledaly “supermany”, jak tomu pracovně říkáme. To jsou takové pozice, kde firmy zkombinují tolik různorodých požadavků, že ve finále musí být daný člověk geniální a umět každou z desítek technologii na sto procent, což se samozřejmě nepotkává s realitou. Některé firmy také úplně neumí vybalancovat poměr mezi tím, co požadují a tím, co chtějí vývojářům nabídnout.
A zajímavou kategorií firem jsou například ty, které zvenku vypadají velice jednoduše a technologicky nenáročně, což pro vývojáře není zajímavá výzva, ale opak je často pravdou – takové firmy nechtějí odhalit nic ze svého zákulisí a chybí jim pak zajímavý argument pro přilákání zajímavých vývojářů.
Nezbývá tedy, než se zeptat na zlatou otázku: Jak najít webového vývojáře?
Hledat vývojáře je dlouhodobá práce, která by měla začít ještě předtím, než vývojáře budete skutečně potřebovat. Je to jednak o tom odprezentovat co a jak daná firma dělá, nebát se ukázat trochu ze zákulisí a dostat se tak do povědomí ve vývojářské komunitě.
Pak v samotné inzerci nezapomenout nabídnout něco zajímavého (technologie, vizi firmy, flexibilitu). Doporučuji vyzkoušet i trochu nižší nároky na vývojáře v nabídce. Vývojáři samozřejmě hledají výzvu, ale část z nich si nevěří natolik, aby se přihlásila na velmi náročnou nabídku, ač na ní požadované dovednosti má (což je například rozdíl oproti obchodníkům či marketérům, kde to funguje opačně).
A jak se vám vývojář přihlásí, tak jej co nejdříve dostaňte na pohovor, protože osobně přímo ve firmě jej můžete mnohem snáze přesvědčit, že se k vám má přidat.
Co podle vašich zkušeností rozhoduje o tom, zda webový vývojář na inzerát zareaguje
Snažíme se to sledovat a ptát se vývojářů, co je na nabídkách nejvíce láká, a z toho nám vyplývá, že primárně jdou vývojáři po technologii, se kterou budou pracovat – ať už jde o jazyk, framework nebo způsob práce (např. firma dělá vs nedělá testy) a v ruku v ruce s tím jde samotný produkt, který by měli vytvářet, kde je zajímá, co budou vytvářet a jaký to bude mít dopad.
Hodně si vývojáři také cení flexibility, aby mohli pracovat podle toho, jak jim to vyhovuje a až za těmito parametry často přicházejí finance. Je to dáno tím, že platy vývojářů se díky velké poptávce dostaly nahoru a nejsou v nich až tak zásadní rozdíly mezi firmami.
Lze vývojáře charakterizovat jako ty, co často mění pracovní pozici, nebo v ní naopak sečkávají mnoho let?
Určitě lze najít mezi vývojáři obě skupiny a spíše to souvisí s tím, jak je ten který vývojář nastaven. Pokud ho baví neustále zkoušet nové a nové věci, experimentovat, tak je ochoten častěji práci měnit. Ono to hlavně souvisí s tím, že firma úplně nemůže každý rok či dva kompletně přepisovat aplikace nebo vytvářet úplně nové jen kvůli tomu, že chtějí vývojáři vyzkoušet něco nového. Což vývojářům pak dává prostor zkusit jinou firmu, která na novějších technologiích staví.
Můžete potvrdit nebo vyvrátit trend, že stále více vývojářů jde raději na volnou nohu?
Úplně bych v tom neviděl trend, že by chtěli být nezávislí volnonožci po vzoru marketérů, kteří si budují svou značku apod. Spíš je to pro obě strany pohodlnější forma spolupráce, která má své výhody. Ať už z pohledu vývojářů v tom, že mohou dělat krom hlavní práce i další menší či krátkodobějších projekty, aniž by se museli ptát zaměstnavatele.
Máte nějaké další tipy, jak svou šanci při hledání zvýšit?
K hledání je potřeba přistupovat dlouhodobě a pracovat na své značce z pohledu zaměstnavatele. Co může být jednoduchý tip – zajděte se zeptat vašich součascných vývojářů proč pro vás pracují, co je nejvíc baví a proč by doporučili někomu se přidat. To, co zjistíte pak můžete využít ke komunikaci jako něco, co zajímá samotné vývojáře, ať už přímo v pracovní nabídce nebo třeba na vašem blogu.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 roky
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |