Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V médiích se občas dočteme o tom, že nějaký český obchod sebral odvahu a expandoval na nový zahraniční trh. Co ale taková expanze obnáší, kdy je na ni e-shop připraven a v jakých trzích se skrývá velký potenciál? Přesně o tom byl rozhovor s Jardou Kauckým z ACOMWARE.
Expanze na zahraniční trhy je jedním z nástrojů k zajištění rychlejšího růstu e-shopu. Každé rozhodování o potenciální expanzi by mělo začínat u zvážení přínosů a rizik. Rozhodnutí, zda a na kterém ze zahraničních trhů otevřít pobočku, by mělo předcházet několik základních kroků.
V prvé řadě je potřeba provést analýzu trhu a konkurence, ze které zjistíte, jestli se e-shopu vůbec na nový trh vstoupit vyplatí. V další fázi je potřeba připravit obchodní a marketingový plán, tedy vytyčení konkurenčních výhod, kterými lze potenciální zákazníky přesvědčit, a strategie všech typů kampaní, do nichž budete po vstupu na trh investovat.
Ve chvíli, kdy je jasné, že expanze dává smysl, je potřeba se zaměřit na zajištění logistiky a dalších služeb, jako je kvalitní zákaznický servis.
Inzerce | Chci tu být také
Ať už vstupujete na trh anglický, německý nebo slovenský, od kterého vás dělí jen pár desítek kilometrů, budete čelit několika bariérám a rozdílnostem. Nákupní chování zákazníků se od sebe v různých zemích velmi liší. Například v zemích západní Evropy je úroveň zákaznické podpory na významně vyšší úrovni než u nás. Ve východní Evropě zase velmi záleží na ceně.
E-shopy také často podceňují problematiku odlišné legislativy a požadavků na e-commerce prodej v různých zemích. Před expanzí je vhodné si nastudovat legislativu daného státu a seznámit se s veškerými administrativními nároky, které na vás budou kladeny.
Expanze prakticky
Pro e-shopy, které o expanzi do zahraničí uvažují, vznikl nový unikátní projekt Ecommerce akademie. Jedná se o nový vzdělávací program z dílny Google, Asociace pro elektronickou komerci a ACOMWARE zaměřený na e-shopy, které se aktivně zajímají o vstup nebo další expanzi na zahraničních trzích. Program je rozdělen do 11 školících dnů, ve kterých nabídne komplexní informace a praktické rady, jak takovou expanzi úspěšně zvládnout.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.