Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V České republice se více než kde jinde během několika málo let rozrostlo internetové obchodování, a to do gigantických rozměrů. V loňském roce bylo v ČR provozováno cca 37 000 eshopů, což je nejvíce v celé střední Evropě, a internetové obchodování u nás jen vzkvétá. Nebo ne?
Lidé v České republice se naučili na internetu nakupovat velice rychle a stejně rychle se také začaly množit internetové obchody. Kde kdo viděl příležitost a kdo se v internetu uměl alespoň trochu pohybovat, chtěl využít vzkvétajícího businessu. Tento boom dal logicky prostor pro vznik dalšího zajímavého odvětví – porovnávače zboží. Těch se během několika málo let také vyrojila celá řada a začal boj o pozici na trhu.
Má-li být porovnávač zboží plnohodnotný, musí se na něm soustředit většina uživatelů, která dá samotnému porovnávači duši a hodnotu. Proto je logické, že z boje o postavení na trhu porovnávačů musel vyjít vítěz. U nás jsou to vítězové dva. Podle mého názoru Heuréka.cz díky své kvalitě, Zboží.cz díky Seznamu. Důležitý je fakt, že eshop, který dnes není na Heuréce a na Zboží, jako by nebyl.
Všeobecné přesycení internetu IT službami a nechuť podnikatelů k nabízeným službám dala prostor vzniku nového businessu – udělej si sám. Proč by měl kdokoliv vůbec platit za tvorbu internetového obchodu? Vytvořit eshop zvládne přeci každý. Na naší platformě si vyberete z 10 000 šablon, zajistíme provoz a technickou správu, export do porovnávačů, a to vše za pouhých 1 499 Kč bez DPH.
Inzerce | Chci tu být také
Kdo se předtím internetového obchodování bál, teď si může na platformě s průvodcem vytvořit eshop během několika hodin. V nápovědě najdete seriál o SEO, to zvládne také každý, stačí znát těchto 5 zaručených rad. Díky exportu na porovnávače je eshop v centru dění a než se dotyčný naděje, začnou se rojit první objednávky.
Konkurenční prostředí je zdravé, takový extrémní nárůst internetových maloobchodníků ale dlouhodobě celý trh devalvuje. Internetový obchod vytvořený doma „na koleni“ s balírnou balíků v garáži jako druhořadý přivýdělek s minimálními náklady se srovná během minuty na Heuréce s ostatními eshopy. Může jít ale o 2 % níž tak, aby bylo jeho zboží zajímavější.
Takový internetový obchod nemůže většinou nabídnout sofistikovaný věrnostní program, dárek k objednávce, nebo poradenství 24 hodin denně 7 dní v týdnu, takže jediná konkurenční výhoda jsou nízké náklady, tedy možnost nižší marže a tím pádem nižší ceny. Porovnávače zboží to samozřejmě ihned prezentují zákazníkům, takže jedinou cestou pro ostatní je být přibližně na stejných cenách.
Takto se celý systém opakuje a dlouhodobě je destruktivní pro všechny strany. Malý eshop stáhne své ceny na minimum a žije z minimální marže, v nejhorším případě platí pouze náklady. Velký eshop žije na minimální marži a těží z větších objemů a nižších cen u dodavatelů.
Pokud se podíváme na statistiku, na tři vzniklé eshopy připadá jeden zaniklý. Životnost zmiňovaných internetových obchodů „udělej si sám“ je zhruba rok až dva. Potom provozovatelé zjistí, že čas strávený tím, aby platili provoz, se jim zkrátka nevyplatí. Celé jejich obchodování tedy nijak neposiluje trh a dva roky skomírání na nule jen snižují hodnotu konkurence.
Vytvořit funkční a prosperující internetový obchod není v této spleti vůbec jednoduchý úkol. Zvlášť, když se na internetu vytrácí veškeré vedlejší vlivy a základním měřítkem jsou právě zmiňované porovnávače zboží. Přitáhnout zákazníky jinými cestami dá tedy hromadu práce a především to také stojí hromadu peněz.
Z mého pohledu může být internetové obchodování pro člověka zajímavé jen ve dvou případech. V prvním má dotyčná osoba dostatek financí na to, aby postihla celou ČR masivní kampaní, vytvořila si jméno, část věrných zákazníků a nevadí jí, že se takový internetový obchod začne rentovat až po několika letech.
V druhém případě jsou to malé internetové obchody, které netvoří primární příjem, ale dotyčná osoba má čas na správu eshopu, využívá např. dropshipping a žije ze zákazníků, kteří přijdou přes porovnávače zboží. Být někde na půl cesty je dle mého názoru destruktivní.
Mé myšlence nasvědčuje fakt, že trendem posledního roku a vyhlídkou do budoucna je vznik menších, specializovaných internetových obchodů. Nákupní galerie, ve kterých seženete všechno, začínají být pasé. Lidé chtějí nakupovat u odborníků, kteří danému sortimentu rozumí a poskytnou maximální podporu a servis.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.
Před 2 dny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |