Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Pojem „diverzifikace“ vám možná příliš neříká. Správně by ale měl, protože diverzifikace rizika v podnikání je nesmírně důležitá pro každého, kdo chce předejít možné ztrátě svého příjmu. V tomto článku si povíme něco o tom, jak se lépe zabezpečit a svoje podnikání posílit.
Každý podnikatel vytváří aktiva, která mu vydělávají peníze. Někdo může provozovat svůj e-shop, někdo může mít webový magazín, reklamní systém, online službu a další a další. Co se ale stane, když e-shop přestane prodávat, na webový magazín přestanou chodit lidé, uživatelé reklamního systému přejdou ke konkurenci a online služba začne být ztrátová?
Podnikatel by při svém podnikání měl ppřemýšlet i nad podobnými katastrofickými scénáři. Každé podnikání se může potýkat s problémy a pokud je podnikatel závislý pouze na jednom vlastním příjmu, může se velmi rychle dostat do finančních problémů. Budovat tedy jen jeden příjem bez jakékoli „pojistky“ by se vám mohlo vymstít.
Diverzifikace podnikání spočívá ve vytváření pojistek. Pokud jeden z vašich příjmů odpadne, může jej nahradit druhý. Zní to sice jednoduše, ale v praxi je to velmi těžké. Přesto by podnikatelé měli zvážit možnost vybudování vícera příjmů tak, aby v případě problémů neskončili na nule.
Inzerce | Chci tu být také
Klasickým případem, který potrápil už nejednoho internetového podnikatele, je ban na Google Adsense. Z praxe víte, že se v takové chvíli „nikomu nedovoláte“. Znepřístupnění této populární služby je likvidační hlavně pro ty, co svůj byznys zakládají například na vytváření portfolia webových stránek, kde je právě Google Adsense tím největším příjmem. Jeho ztráta, která nastane ze dne na den, je tak opravdu nepříjemná.
O tom se zmínil i Radek Strouhal, který rovněž vytvářel sítě webových stránek s pocitem, že se mu nemůže nic stát. Po zabanování účtu na Adsense šly jeho zisky radikálně dolů, a tak se začal potýkat s problémy. Dnes už se poučil a i on svoje podnikání diverzifikuje.
Příkladů můžeme uvést mnoho. Pokud provozujete jeden velký magazín, kde jste de facto vázáni na svoje inzerenty, musíte přemýšlet i nad situací, kdy inzerenti reklamu neprodlouží. Tento případ se stal mně. Na svém magazínu jsem vydělával tisíce korun měsíčně, ale jednoho dne se můj největší inzerent rozhodl reklamu neprodloužit. Následovalo hledání náhradníka, ale po více než roční spolupráci těžko najdete někoho, kdo do toho půjde za stejných podmínek, respektive ve stejném rozsahu. Vázanost na jednoho inzerenta se tak stala velmi nevhodným řešením.
Stejně tak můžete přijít o své vydřené pozice ve výsledcích vyhledávání. Google je změnami algoritmu proslulý. Co když se ráno probudíte a váš web bude někde na desáté stránce v SERPu? Mnoho webů je rovněž závislých na sezónním období atd.
Vázanost na jeden zdroj příjmu se může vymstít. To jsme si už řekli. Ale jak se tedy pojistit?
Možností je mnoho, záložní plán se dá vybudovat kdykoliv. Mějte však na paměti, že pokud vytvoříte zcela odlišný, nový projekt, budete mu muset věnovat více času, práce a prostředků, než když se pustíte do budování něčeho podobného.
Pochlubte se nám v komentářích. Diverzifikujete?
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Předevčírem
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 2 týdny