Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Rotující reklamy na Facebooku umožňují zobrazit více objektů (např. produktů) v jedné reklamě najednou. Jak toho můžete využít pro své podnikání vy?
Carousel Ads jsou poměrně novým atraktivním formátem marketingu na Facebooku. Fungují velmi podobně jako starší multiproduct ads a umožňují např. zobrazení více produktů najednou. Uživatel může kliknout na šipky, a tím posunout obsah reklamy více doprava a zobrazit další objekty. Jedna ukázka vydá za tisíc slov:
Jak carousel ads fungují a jak s nimi pracovat, mi poradil Jan Randus ze Socialsharks.
Inzerce | Chci tu být také
Jane, proč Facebook s tímto formátem přišel a co si od něj slibuje?
Facebook neustále inovuje, přichází s několika novinkami týdně. To všechno proto, aby zefektivnil svoji platformu pro marketéry a zároveň ji udělal zajímavější pro uživatele. V době, kdy se na Facebook chodí uživatele hledat rozptýlení a objevovat nové věci, přichází tento formát náramně vhod.
Jak vlastně carousel ads fungují?
Carousel Ads fungují jako klasické reklamy. Umí ale v jedné reklamě zobrazit více obrázků, které mohou směřovat na specifické místo na webu. V podstatě můžete vložit více reklam do jedné.
Mohu jej využít pouze v placených reklamách, nebo i u obyčejných příspěvků?
Nejdřív byly přístupné jen v placených reklamách, docela nedávno dostali tuto možnost i administrátoři stránek.
Kolik obrázků v jedné reklamě může být?
3 až 5, ale zobrazí se jen první dvě, k ostatním se musíte doklikat, proto je důležité dát to nejzajímavější sdělení na začátek.
Všechny musí odkazovat stejně?
Každý obrázek může odkazovat jinam a to vidím jako velkou výhodu formátu Carousel z hlediska analýzy. Každý samostatný odkaz se dá otagovat. U jednoho našeho klienta z oblasti financí jsme díky tomu velice rychle objevili produkt, který byl pro danou cílovou skupinu nejzajímavější. Na základě téhle analýzy byla upravena celá komunikace na sociálních sítích.
Lze k obrázkům vložit nějaký call-to-action prvek, popisek či něco dalšího?
Dají se jako u normálních reklam vložit call-to-action tlačítka, které ale omezují délku pro popisek, proto je nepoužíváme.
Proč ne? Není lepší napsat kratší popisek a tlačítkem vyzvat uživatele k akci?
U našich různých testování efektivnosti tlačítek nám nikdy nevyšly statisticky významné výsledky pro to tlačítka v reklamě mít nebo nemít, proto je to spíše náš estetický pohled na tento formát reklamy, kde vedle sebe nechceme mít 3 krát tlačítko “Koupit teď”.
Pro koho jsou carousel ads ideálním formátem reklamy na Facebooku?
Určitě pro e-shopy, které komunikují celý sortiment produktů. Ale doporučil bych je každému, kdo chce svou reklamu udělat zajímavější a promovat svůj produkt či službu komplexněji. Není to jen o více produktech v jedné reklamě, ale tom, co Carousel Ads nabízí – více místa pro fotografie a texty. Lze si zde hrát s kreativitou a úplně nejlepší je, když do 3 obrázků dokážete vměstnat příběh, protože příběhy prodávají.
Jaké s nimi zatím máte zkušenosti vy?
Veskrze pozitivní. Obecně dosahují vyšší proklikovosti než ostatní formáty. U jedné kampaně jsme za dobu půlroku dosáhli s Carousel ads o 54 % většího konverzního poměru než u ostatních reklamních formátů na Facebooku.
Čím to podle vás je způsobeno?
Vyšší proklikovost je určitě způsobena tím, že je to atraktivnější formát pro lidi v newsfeedu a jeden z čtverečků je zaujme a zároveň lze tenhle typ reklamy udělat zajímavěji. Díky větší informační hodnotě dokážete produkt lépe popsat a prodat, než se lidi vůbec dostanou na web, tomu přisuzuji lepší konverzní poměr.
Co nejvíce rozhoduje o efektivitě carousel ads?
Kromě příběhu, který nelze vždy použít, bude záležet hlavně na produktu a jeho prezentaci. Nemusí to být zajímavé grafické zpracování, které přináší prokliky a ne konverze. Z našich zkušeností hodně záleží na správné textaci, která nesmí být vágní, ale jasně uživateli napsat, co od něj reklama chce, aby udělal. Může pomoci taky doplnění ceny produktu.
Jak konkrétně může carousel ads využít např. e-shop s pánvičkami?
Může například vybrat několik pokrmů, které se nejlépe připravují na dané pánvičce a udělat z nich krátké recepty. Nebo třeba vybrat pánvičku na palačinky, wok pánev a nějakou obyčejnou pánev, nafotit je v akci a jednoduše představit jejich výhody. Možností je opravdu mnoho.
Je lepší, když v jedné reklamě ukazuje jednu pánvičku např. z více úhlů, při reálném používání apod. nebo když v jedné reklamě ukazuje více pánviček najednou?
Nedá se říci lepší. Jsou to odlišné strategie a každá má svá plus. Můžete akvizičně ukazovat více pánviček lidem, kteří vás neznají. Máte šanci, že se jim alespoň jedna zalíbí a kliknou na reklamu nebo zjistíte, že právě teflonová pánev je pro zákazníky zajímavá oproti ostatním. Pomocí retargetingu potom ukážete uživateli pánev detailněji z více úhlů.
Lze tedy obecně říci, zda jsou carousel ads atraktivnější pro propagaci jednoho konkrétního produktu nebo např. celé řady produktů s odkazem na kategorii zboží?
Nelze, nemáme taková data, ale v našich kampaních fungují oba přístupy.
Co použít za obrázky? Mají to být produktové fotografie?
Ideální je nafotit produkt v akci. Vlastní fotografie budou určitě lepší než produktové, ale zase náročnější na produkci. Vždy záleží, nakolik se investice do produkce vyplatí v závislosti na efektivitě reklamy. Můžete celý den strávit focením a druhý den nastavováním a tagováním reklamy a po týdnu zjistíte, že reklama nepřináší výsledky a celé úsilí přijde vniveč.
Jak moc být kreativní? Znáte nějaké příklady českých reklam, od kterých bychom se mohli inspirovat?
Kreativitu si lidé minimálně zapamatují. V době, kdy začínaly Carousel Ads, proletěla Facebookem reklama na Chytrou zeď. Byly to právě texty, které byly použity moc dobře na popis vlastností chytré zdi. Obecně ale mnoho reklam v carousel formátu oproti klasickým nevídávám. Možná je tento formát stále docela nový a rozhodně je pracnější na nastavení.
Liší se nějak efektivita carousel ads na mobilech, tabletech a desktopových zařízených? Přiznám se, že mi jejich použití přijde pohodlnější na mobilech než na počítačích…
Tohle se nedá jednoznačně říct. Nejde o použití jako spíš o efektivitu umístění reklamy. Největší konverzní poměr mají samozřejmě desktopy, ale trend je, že mobilních zařízení přibývá a s nimi i čas na nich strávených. Až 75 % nákupů začíná právě na mobilních zařízeních. Zaměřil bych se na to, aby tomu byla reklama uzpůsobena. To znamená zkrátit copy na minimum, ověřit, zda je vizuál na mobilu čitelný a přesvědčit se, zda je web, kam odkazujete, vhodný pro mobilní zařízení.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |