Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Český e-shop Alza.cz zvýšil loni svůj obrat o 80 %. Vydělal tak 21 miliard korun. V Praze nedávno otevřel „prodejnu budoucnosti“, kde nejsou žádní prodavači a ke konkrétní schránce se zbožím navedou kupujícího světelné panely. Pomoc s nákupem nebo parametry jednotlivých produktů tam zajišťují odborníci na videoterminálech. Letos se Alza chystá expandovat do Maďarska, ale také na německé a rakouské trhy. Experti z panelu Eshopista odhalují, co všechno stojí za úspěchem Alzy, a odhadují, jak se jí bude dařit v zahraničí.
Co je podle vás příčinou tak zásadního úspěchu Alza.cz? Má ještě kam růst na českém trhu?
Alza je fenomén českého internetu. Za zásadní příčinu jejího úspěchu považuji skvělý marketing, zákaznický servis, který se neustále zlepšuje, a samozřejmě logistiku. Ve všech těchto oblastech patří Alza mezi tahouny a inovátory trhu. Česká e-commerce drží trend stálého růstu a Alza určitě ještě nedosáhla svého vrcholu.
Alza.cz oznámila, že vedle Maďarska se při expanzi zaměří také na trhy v Německu či Rakousku. Jakou šanci má podle vás na nich uspět?
Inzerce | Chci tu být také
Mentalita zákazníků v Německu a Rakousku je jiná než v České republice, takže pokud Alza správně pochopí jejich nákupní chování, tak potenciál uspět určitě má. Nebude to mít jednoduché. Na obou trzích je velká konkurence zavedených obchodů a nějakou chvíli bude trvat, než si Alza získá důvěru kupujících. Zcela zásadní bude zajistit kvalitní logistiku a lokální marketing.
Měli jste možnost navštívit prodejnu budoucnosti, kterou Alza.cz otevřela v Praze? Myslíte si, že její vize skutečně odpovídá tomu, jak budou chtít zákazníci v budoucnu nakupovat?
Osobně jsem prodejnu ještě nenavštívil, ale podle toho, co jsem četl a viděl v mediích, tak se jedná o velmi zajímavý a inovativní koncept, který si své zákazníky zcela jistě najde. Mně se jejich vize líbí a věřím, že bude úspěšná.
Co je podle vás příčinou tak zásadního úspěchu Alza.cz? Má ještě kam růst na českém trhu?
Spolupracovali jste někdy s lidmi z Alzy? Jsou naším klientem, takže dobře vidím, jak přemýšlejí. Není to o tom, že by to vyhráli díky reklamě s mimozemšťanem nebo nejlepšímu webu. Daří se jim díky lidem a mindsetu, který tam panuje. Všichni tam mají neuvěřitelný drive. Podle mě to vychází ze skvěle nastavené firemní kultury a struktury. Alza navíc neustále rozšiřuje nabídku o další segmenty. Stejně tak je vidět postupující konsolidaci trhu, růst Alzy na úkor menších hráčů.
Alza.cz oznámila, že vedle Maďarska se při expanzi zaměří také na trhy v Německu či Rakousku. Jakou šanci má podle vás na nich uspět?
Zezelenat celý maďarský online trh je jedna věc, ale bojovat na německém trhu přímo s amazon.de a otto.de je věc úplně jiná. Zásadní otázkou tedy je, co znamená uspět? Pokud to znamená mít tyto trhy v černých číslech, jsem přesvědčen, že to hravě zvládnou. Jestli to má znamenat zaujmout pozici lídra, jako se jim podařilo v Česku, a vyprášit kožich Amazonu, jsem spíš skeptický.
Měli jste možnost navštívit prodejnu budoucnosti, kterou Alza.cz otevřela v Praze? Myslíte si, že její vize skutečně odpovídá tomu, jak budou chtít zákazníci v budoucnu nakupovat?
Osobně jsem v ní nebyl, ale na letošním Retail Summitu byla velkým tématem. Jsem si jistý, že její vize odpovídá především tomu, jak budou chtít obchodníci v budoucnu prodávat. Obchody bez prodavačů ušetří spousty nákladů a tento trend je vidět jak v případě radikálního Amazon Go, tak i podle postupných krůčků, které podniká Ahold, Tesco a Globus.
Co je podle vás příčinou tak zásadního úspěchu Alza.cz? Má ještě kam růst na českém trhu?
Za úspěšným fungováním Alzy stojí především chuť inovovat a rozvíjet se, chuť dělat nové věci a učit se na nich. Dále je to strach, přesněji jeho překonávání při nových projektech, které nejsou vždy úspěšné. V neposlední řadě stojí za úspěchem Alzy lidé, kteří pro firmu dýchají a jsou motivovaní k tomu dostat Alzu mezi špičku. V rámci českého trhu asi ještě trochu poroste, především v nových segmentech a s novým sortimentem, který doposud nenabízeli. Růst budou bezpochyby na nových trzích, kam vstupují nebo se v nejbližší době chystají vstoupit.
Alza.cz oznámila, že vedle Maďarska se při expanzi zaměří také na trhy v Německu či Rakousku. Jakou šanci má podle vás na nich uspět?
Věřím, že i tady má Alza šanci uspět. Má k tomu dostatečné know-how, kvalitu služeb i kapitál. Uspět bude samozřejmě velice těžké, ale díky inovacím, jež má Alza v genech, a lidem, kteří neustále zkoušejí nové věci, se jim to podaří.
Měli jste možnost navštívit prodejnu budoucnosti, kterou Alza.cz otevřela v Praze? Myslíte si, že její vize skutečně odpovídá tomu, jak budou chtít zákazníci v budoucnu nakupovat?
Jako Ostravák jsem ještě neměl příležitost obchod navštívit, ale prodejnu budoucnosti vnímám jako cestu správným směrem. Je to krásné spojení technologie s lidským faktorem. Alza excelentně vyřešila lidský prvek ve formě operátora na obrazovce, který s vámi hned vyřeší to, co v danou chvíli potřebujete. Navíc je to novinka, jež přitáhne pozornost a dá se velice pěkně využít marketingově.
Co je podle vás příčinou tak zásadního úspěchu Alza.cz? Má ještě kam růst na českém trhu?
Je to zejména o přístupu – Alza neustále inovuje, zkouší nové cesty a možnosti. S tím je spojený i velmi nadstandardní zákaznický servis a dodatečné služby, jež zákazníci využívají a oceňují. Díky pozitivnímu hospodářskému růstu není u části populace už velký tlak na koncovou cenu jako na zásadní faktor pro výběr e-shopu. Část zákazníků už si radši připlatí o jednotky procent více výměnou za kvalitní servis a služby, osobně to mám úplně stejně. Alza má díky velké zákaznické bázi spojené s dobrou logistikou možnost rozšířit se do nových segmentů zboží.
Alza.cz oznámila, že vedle Maďarska se při expanzi zaměří také na trhy v Německu či Rakousku. Jakou šanci má podle vás na nich uspět?
Věřím, že jde o promyšlený krok, který je podpořený experty s dobrou znalostí místního trhu. Svým prozákaznickým přístupem i nadstandardním servisem je Alza ideální kandidát pro úspěšné etablování na dosti saturovaných, ale obřích trzích, jakými je Německo i Rakousko.
Měli jste možnost navštívit prodejnu budoucnosti, kterou Alza.cz otevřela v Praze? Myslíte si, že její vize skutečně odpovídá tomu, jak budou chtít zákazníci v budoucnu nakupovat?
Osobní možnost jsem zatím neměl. Věřím, že pro část zákazníků bude tato forma velmi zajímavá a využívaná, ale stejně tak si nemyslím, že by navržený model v krátkodobém či střednědobém horizontu plně nahradil showroomy Alzy. Značná část zákazníků je stále zvyklá na osobní kontakt a rady. Takže pokud se chce Alza profilovat jako obchodník pro širokou klientelu, věřím, že oba dva typy prodejen pro ni dávají smysl.
Co je podle vás příčinou tak zásadního úspěchu Alza.cz? Má ještě kam růst na českém trhu?
Alza má velmi dobrou strategii pro své obchodování. Od nabízeného sortimentu přes cenotvorbu až po služby, které poskytuje. U zákazníka nehraje při rozhodování o koupi roli jen cena, ale také rychlost dodání zboží, logistika, vyřízení případných reklamací a podobně. Zmíněné aspekty jsou základními kameny úspěchu Alzy. V otázce růstu Alzy na místním trhu očekávám i letos stoupající tendenci.
Alza.cz oznámila, že vedle Maďarska se při expanzi zaměří také na trhy v Německu či Rakousku. Jakou šanci má podle vás na nich uspět?
Každý vstup na „cizí“ trh nese svá úskalí. Ať už se jedná o specifika trhu, nebo i mentalitu a nákupní zvyklosti kupujících. Vzhledem k tomu, že Alza má s expanzí na cizí trhy zkušenosti, nepředpokládám, že by měla mít v Rakousku nebo Německu nějaké konkrétní potíže.
Měli jste možnost navštívit prodejnu budoucnosti, kterou Alza.cz otevřela v Praze? Myslíte si, že její vize skutečně odpovídá tomu, jak budou chtít zákazníci v budoucnu nakupovat?
Informaci o otevření nové prodejny Alzy v Praze jsem zaznamenal již dříve. Cesta, kterou se Alza vydává, je skutečně revoluční. Dílčími kroky posouvá český trh vpřed. Z pohledu zákazníka Alzy vnímám tento krok velmi pozitivně, avšak většina zákazníků ocení spíše přítomnost prodejců. Český trh zatím na tento způsob obchodování není připraven.
Co je podle vás příčinou tak zásadního úspěchu Alza.cz? Má ještě kam růst na českém trhu?
Alza je velmi dobrá ve vyjednávání marketingové spolupráce s dodavateli. Díky tomu si může dovolit rozsáhlé, dlouhodobé kampaně v offlinových mediích. Společně s výjimečnými službami, jako je doručení zboží o víkendu do několika hodin, nebo výdejnami otevřenými přes svátky tvoří perfektně fungující firmu. A ano, myslím si, že může zaujmout pozici českého Amazonu a vstoupit do dalších odvětví. Český e-commerce trh má stále velký potenciál růstu.
Alza.cz oznámila, že vedle Maďarska se při expanzi zaměří také na trhy v Německu či Rakousku. Jakou šanci má podle vás na nich uspět?
Uspět na německy mluvícím trhu je těžké ze dvou důvodů: je tu silná pozice Amazonu a paradoxně také silná pozice lokálních prodejců. Na druhou stranu, Alza má dostatek zkušeností i financí na podporu vstupu na nový trh. Bude zajímavé celou situaci sledovat.
Měli jste možnost navštívit prodejnu budoucnosti, kterou Alza.cz otevřela v Praze? Myslíte si, že její vize skutečně odpovídá tomu, jak budou chtít zákazníci v budoucnu nakupovat?
Robotizace komunikace s klienty je budoucnost, ať si to chceme připustit, nebo ne. Snaha o snížení nákladů na lidskou sílu a zvýšení efektivity je pochopitelná a bude to trend i do budoucna. Pokud bude mít zákazník dostatek informací před nákupem, komunikace s prodavačem během výdeje není prakticky nutná.
Co je podle vás příčinou tak zásadního úspěchu Alza.cz? Má ještě kam růst na českém trhu?
Úspěch Alzy spatřuji především v lidech, kteří za ní stojí. Nebojí se riskovat, zkoušet nové věci a velmi dobře si uvědomují, že inovace a nové technologie jsou hybatelem růstu. Alza podle mého názoru poroste nejen vertikálně do dalších zemí, ale v rámci ČR poroste též horizontálně, bude přidávat nové produktové kategorie a čím dál tím více bude směřovat k nákupní galerii. Větší důraz bude klást i na služby pro zákazníky, čemuž se věnuje dlouhodobě.
Alza.cz oznámila, že vedle Maďarska se při expanzi zaměří také na trhy v Německu či Rakousku. Jakou šanci má podle vás na nich uspět?
Alza nedělá své expanzní kroky naslepo. Trh v Německu a Rakousku jistě delší dobu testuje prostřednictvím svého portálu Alzashop.com, a tím pádem ví, co dělá. Německo je druhý největší e-commerce trh v EU a kdo jiný by na něm měl z českých e-shopů uspět než Alza. Důležité je mít vyřešenou rychlou logistiku a počítat s vyššími finanční prostředky na skladové zboží. Do Německa prodává již řada úspěšných e-shopů v čele s Notino nebo Alensa a já věřím, že Alza se k těmto projektům brzy přidá.
Měli jste možnost navštívit prodejnu budoucnosti, kterou Alza.cz otevřela v Praze? Myslíte si, že její vize skutečně odpovídá tomu, jak budou chtít zákazníci v budoucnu nakupovat?
V krátké budoucnosti bude zákazník stále ještě ochotný si své zboží z e-shopu vyzvedávat na výdejních místech, ať již budou samoobslužná jako v případě Alzy, nebo řízená lidskou silou, jako je tomu v případě Zásilkovny. V delším horizontu bude zákazník očekávat, že ho jím objednané zboží zastihne v místě, kde se právě nachází.
Co je podle vás příčinou tak zásadního úspěchu Alza.cz? Má ještě kam růst na českém trhu?
Příčina úspěchu je jednoduchá – prostě to dělají dobře. Skvělý produkt, perfektní služby zákazníkům, nejlépe zvládnutá logistika, dobrý přístup k reklamacím. K tomu výborný marketing. Díky tomuto mixu je Alza nezastavitelná.
Alza.cz oznámila, že vedle Maďarska se při expanzi zaměří také na trhy v Německu či Rakousku. Jakou šanci má podle vás na nich uspět?
Německo je těžký trh, ale věřím, že Alza tu bude schopna dosáhnout zajímavého obratu, byť si troufám předpovídat, že nepůjde o nejvyšší tržby plynoucí Alze ze zahraničí.
Měli jste možnost navštívit prodejnu budoucnosti, kterou Alza.cz otevřela v Praze? Myslíte si, že její vize skutečně odpovídá tomu, jak budou chtít zákazníci v budoucnu nakupovat?
Prodejnu jsem osobně neviděl, ale nové koncepty určitě přilákají zákazníky – v retailu je dnes běžné nakupování u bezobslužných pokladen nebo přímo s ručním skenerem. Pro spoustu lidí je to výrazně pohodlnější než stát frontu u pokladny. Amazon slaví úspěch se svým obchodem bez pokladen, kde si stačí vzít nákup a odejít.
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 týdnem
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |