Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Optimalizace stránek pro vyhledávače, známější pod zkratkou SEO, je běh na dlouhou trať. Doby, kdy pro slušné umístění ve vyhledávačích stačilo nacpat do textu hromadu klíčových slov a sehnat spoustu odkazů z leckdy pochybných zdrojů, je dávno pryč.
Vyhledávače jsou mnohem chytřejší než před několika lety. Jsou vybaveny prvky umělé inteligence, a používají technologie strojového učení.
Dnešní SEO je proto mnohem složitější proces, který vyžaduje pečlivou přípravu. Tvorba webových stránek by proto měla probíhat od začátku s ohledem na SEO. Volbou správné strategie si usnadníme celý proces optimalizace, a zbavíme se budoucích překážek na cestě k úspěchu.
Inzerce | Chci tu být také
Do kategorie On-Page můžeme zařadit faktory ovlivňující výkon stránky ve vyhledávačích, které jsou přímo spjaty s jejím obsahem. Například:
a mnoho dalších. Pečlivým vyladěním on-page faktorů, můžete zlepšit hodnocení stránky, které se příznivě podepíše na umístění ve výsledcích vyhledávání.
Mít na všech stránkách webu stejný, nebo velmi podobný titulek je velká chyba, která rozhodně budování organické návštěvnosti neprospěje. Vytvořit pro každou stránku na webu originální a čtivý titulek je samozřejmě obtížné, obzvláště v případě e-commerce webů, ale rozhodně to za tu námahu stojí.
Řekněme, že chcete stránku optimalizovat na frázi „bílé tričko“. Optimalizace na podobnou frázi je však těžší, než optimalizace na frázi „levné bavlněné bílé tričko“ Na tuto „long tail“ frázi se dostanete nahoru mnohem rychleji, a časem se začnete umisťovat i na původní frázi.
Vložte své hlavní klíčové slovo do tagu H1. Ale v ostatních nadpisech H2 a H3 se snažte použít synonyma, aby stránka nevypadala přeoptimalizovaná.
Některé SEO studie ukazují, že existuje souvislost mezi délkou obsahu a umístěním ve vyhledávači. Neznamená to však publikovat dlouhé texty za každou cenu. Důležitý je hlavně přínos pro návštěvníky. Přesto může publikování článků s 1000 a více slovy pomoci vašemu umístění.
Zkratka LSI znamená v tomto případě „Latent Semantic Indexing“. Jde o to, že byste měli používat v textu synonyma a tematicky podobné výrazy k vašemu hlavnímu klíčovému slovu. Umožníte tak vyhledávačům lépe pochopit, o čem stránka ve skutečnosti je.
Uživatelé často nedočtou text do konce, protože jim připadá příliš nudný. Proložení textu obrázky přitáhne jejich pozornost zpět.
Modifikátory jsou slova, které lidé často připojují na začátek nebo konec svého vyhledávacího dotazu. Například někdo, kdo hledá zahradní gril, napíše do vyhledávače „nejlepší plynový zahradní gril levně“. Časté modifikátory klíčových slov jsou:
Jedná se o poměrně starou SEO techniku, která už možná nemá takový význam jako v minulosti. Každopádně však není na škodu, a i pro návštěvníky je dobré, když se hned na začátku ujistí, že jsou na správném místě.
Linky na autoritativní zdroje pomohou zvýšit důvěryhodnost vašeho textu. Pomůže vám to zlepšit pozice ve vyhledávání? Google tuto informaci zatím nepotvrdil, ale výzkumy ukazují, že linky na autoritativní zdroje mohou skutečně pomoci.
Návštěvník by měl dosáhnout vnitřních stránek webu na co nejmenší počet kliknutí. Volte proto takové uspořádání, abyste měli co nejméně vnořených kategorií. Získáte tím kratší URL, které se bude lépe pamatovat, a usnadníte tím robotům procházení a indexaci webu.
Důležitou součástí on-page SEO je správný výběr klíčových slov. Výzkum klíčových slov vám umožní zjistit, co vaši potenciální zákazníci hledají. Dá vám možnost optimalizovat obsah tak, abyste návštěvníkům nabídli přesně to, co potřebují.
Mnozí webmasteři vybírají klíčová slova pro své projekty pouze na základě statistik o počtu hledání a konkurenčnosti. To je však chyba. Mnohem důležitějším ukazatelem kvality klíčových slov, je obchodní potenciál. Některá klíčová slova prostě přinášejí mnohem více konverzí. Budovat SEO na výrazy, které sice přivedou návštěvníky, ale nepřinesou vám dostatek peněz v konverzích, je zbytečné plýtvání prostředky.
Pokud používáte pro hledání nových klíčových slov nástroje od Google Adwords nebo Sklik, soustřeďte se na to, jaká je průměrná cena za kliknutí. Čím vyšší je průměrná cena, tím vyšší má slovní spojení komerční potenciál.
Kde hledat stále nová klíčová slova pro svůj obsah? Skvělým zdrojem jsou knihy na Amazonu. Najděte na Amazonu nejpopulárnější knihy, které se týkají vašeho oboru. Poté si prohlédněte seznam kapitol. Název každé kapitoly je potenciální nové klíčové slovo. Následně prožeňte tyto výrazy plánovačem klíčových slov, a zjistěte jejich hledanost a komerční potenciál.
Dalším podobným zdrojem nových klíčových slov jsou programy konferencí. Na konferencích se probírají témata a informace, za které jsou lidé ochotni platit velké peníze. Každá položka v programu konference může být klíčové slovo s vysokým potenciálem, které lze využít v SEO.
Do vyhledávacího políčka Google napište nějaké vysoce konkurenční klíčové slovo. Například „ubytování v Praze„. Zároveň se vám zobrazí související vyhledávací dotazy, například „ubytování v Praze levně“. Související klíčová slova můžete ještě vylepšit použitím znaku „_“ na místo, kde chcete dotaz rozšířit. Pokud napíšete „ubytování _ v Praze“, zobrazí se vám i výrazy typu „ubytování pro cizince v Praze“. Tato SEO technika je sice již starší, ale pořád skvěle funguje.
Jedním z hlavních SEO kritérií, pomocí kterého vyhledávače posuzují stránky, jsou off-page faktory. Jak z názvu vyplývá, jde o faktory, které nemůžeme přímo ovlivnit, například:
Mnoho začínajících projektů dělá osudovou chybu, a při získávání zpětných linků nehledí příliš na kvalitu. Hlavně když je jich hodně, a je to levné. Bohužel pro ně, vyhledávače umí podobné linky detekovat a penalizace stránky na sebe nenechá dlouho čekat. Kterým typům odkazů se rozhodně vyhnout?
Odkazy z autoritativních stránek jsou pro vyhledávače jedním z nejvýznamnějších signálů, podle kterých posuzují kvalitu vaší stránky. Najděte weby, které jsou autoritou ve vašem oboru, a snažte se získat odkaz například výměnou za spolupráci. Budování dobrých mezilidských vztahů je v získávání kvalitních odkazů velice důležité.
Mnoho kvalitních a autoritativních webů vám umožní takzvaný Guest posting. Zveřejní na svých stránkách váš článek, ve kterém můžete umístit odkaz.
Na stránkách velkých, autoritativních webů, se může nacházet mnoho odkazů na stránky, které již neexistují. Prohledejte web, ze kterého chcete získat odkaz pomocí programu Xenu nebo Screaming Frog, a najděte odkazy, které hlásí chybu 404. Poté na svém webu vytvořte kvalitní náhradu, upozorněte webmastera na nefunkční link, a nabídněte mu svoji stránku jako alternativu.
Jedním z hlavních kritérií pro získání zpětného odkazu by měli být návštěvníci, kteří skrz něj přijdou. Odkaz, na který nikdo nekliká je zbytečný a tak ho také vyhledávače berou. To je také důvod, proč odkazy z patiček, nebo PR webů bez návštěvnosti, nemají téměř žádnou váhu.
Právě teď už víte více než většina všech online podnikatelů o tom, na co byste se měli zaměřit s vaším SEO v roce 2018!
Čím dříve se na úpravy vaší strategie vrhnete, tím lépe! Začít je potřeba ihned… počítejte s tím, že se vlna výsledků dostaví nejdříve v řádech měsíců.
Vrhněte se na to!
Že jste nějaké zmíněné metody už stihli zavést? Neváhejte se s námi v komentářích podělit, jak ve vašem případě zafungovaly!
Potřebovali byste se na něco zeptat? I v tomto případě nám neváhejte zanechat komentář! V naší online marketingové agentuře Topranker.cz jsme vám ochotni s čímkoli poradit!
Zdroj obrázků: Topranker.cz
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |