Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Kdyby v celém rozhovoru měla zaznít jediná myšlenka, která by to byla?
Myslím, že z podnikání mají někteří lidé mnohdy zbytečný strach nebo možná zkreslené představy. Neříkám, že je úspěšné podnikání cesta pro každého, ale pokud má někdo v hlavě nápad, měl by to aspoň zkusit. Vždyť do podnikání nemusíte vždy dávat astronomický startovní kapitál, který vás zlikviduje, pokud to třeba nevyjde. Navíc žijeme ve skvělé době, kdy jsou vám informace třeba o tom jak udělat web, jak se prosadit na internetu atd., plně k dispozici. Podnikání nikdy nebylo jednodušší. Ale v tom je možná zároveň problém… Existuje dnes plno „pseudopodnikatelů a tzv. rychlokvašek. Avšak o to je také širší síto, které ty, kteří to nemyslí příliš vážně a nejsou ochotni vydat ze sebe maximum pro svůj byznys, odcedí.
Podnikání tedy podle vás je, nebo není pro každého?
Možnost zkusit to, určitě ano. Úspěšného podnikání však dosáhne jen cca desetina. Ovšem tady je filozofická otázka, co je to úspěch, že ano… Ale pokud má někdo nápad, který je uskutečnitelný a nezkusí to, může to být jedna z věcí, které může třeba ve stáří litovat. Nechci znít příliš morbidně, ale je docela fajn přečíst si nějakou literaturu, která popisuje,
na co lidé myslí před smrtí. Tohle jsou přesně ty věci…
Inzerce | Chci tu být také
A znovu se vrátím k tomu, co jsem říkal. To, co se do startu vysněného projektu investuje, nemusí být suma, která nás zlikviduje, když to nevyjde. Jsou jiné způsoby. Vabank hrají jen velcí hráči, kteří obvykle vědí, co dělají ale mnohdy také naivní blázni, kterým to třeba „náhodou“ vyjde. Osobně jsem začínal s podnikáním v podstatě od nuly. A to dělám fyzické produkty, držené skladem… Jde to. Své začátky tu rozebírat nechci, to je vcelku dobře popsáno na mém blogu.
A co znamená úspěch pro vás?
Pro mě osobně podnikání jako takové znamená svobodu. Dělat si věci po svém. Nevstávat nikam každý den do rutiny. Z toho bych se zbláznil. Také finanční svoboda je pro mě důležitá. Ale nemyslím tím práci do úmoru s touhou po rychlých milionech atd. To je zbytečný stres. Pokud to někoho baví a je tohle důvod proč podniká, tak mu to přeji. Mě pro klasifikaci úspěchu stačí vědět, že pracuji málo a vydělávám více než spotřebuji. A při tom mám solidní životní standard. Mohu letět 3 x v roce někam, kde je hezky, kvalitně se stravuji, kupuji si, co zrovna potřebuji, sponzoruji své koníčky či vedlejší projekty, podporuji svou rodinu, a ještě zbyde dost na úspory. To mě dělá šťastným. A myslím, že dokud je člověk happy, tak je úspěšný. Souvisí to spolu. Asi se to těžko měří penězi. Za mě – nejcennější komoditou je čas a zdraví. Znám vrcholové manažery, kteří jsou zaměstnanci a vydělávají více než já. Ale jejich dům je prázdný. Od rána do večera dřina do úmoru, ať jsou kačky na leasing a hypotéky. Žena i děti jej vidí jen večer pár hodin, než odpadnou únavou. A je to zaměstnání. Kdykoli jim může přijít zpráva, že už zítra nemusí chodit… Ale když někde řeknou, že vydělávají 300 tisíc měsíčně. Jsou za kingy… Tímto nějak nechci shazovat vrcholové manažery. Určitě si své pozice museli vydřít a zasloužit. Spíše mi to přijde jako dobrý příklad toho, o čem se tu bavíme…
Zmiňujete vedlejší projekty. Jaké třeba?
Myslím si, že je dobré mít jednu hlavní firmu, která generuje peníze a zabezpečuje nás a pak mít jednu firmu pro radost. Neříkám, že ta, co generuje peníze, nemůže být zároveň pro radost, tak to nemyslím. Zkrátka mít jednu firmu, kde nejsme až tak angažování na zisk, ale jde nám o něco více. Taková srdcovka. Protože rád začínám něco nového a baví mě tvořit, mám rovnou dva tyto projekty. Prvním je jamujam.com.
Jedná se o unikátní sociální síť nebo možná lépe řečeno aplikaci, kde se mohou propojovat muzikanti a je jim zatím nevídaným způsobem umožněno tvořit společně hudbu. Je to takový Facebook ale hudební, s nahrávacím rozhraním, kde místo statutů a fotek jídla či jiných nesmyslů, dáváte hudbu, do které se mohou vaši přátelé či fanoušci připojit. Zatím je to v rozvoji. Zhltlo to kolem půl milionu korun z mé kapsy a kdyby nebylo zaangažovaných lidí, kteří tu a tam udělají něco zadarmo nebo za symbolickou cenu, bylo by to mnohem více… Jakmile se to rozpohybuje a dostane mezi lidi, bude to vydělávat. To ano, ale jak se říká nehrotím to. Spíše je to srdcovka a tvořím něco absolutně inovativního.
A v tom se vyžívám. Není to jako dělat třeba tisícátý e-shop s botami…. To by mě nebavilo. No a druhý srdcový projekt je vlastně tohle, o čem se bavíme. A to je můj online program podnikanimkesvobode.cz, s kterým souvisí kniha, kde jsem shrnul 10 let svého podnikání.
Je to takové zadostiučinění mé dekády úspěšného podnikání. Také mám možná pocit, že je třeba splatit nějaký dluh společnosti. A tak jsem se rozhodl touto formou podpořit začínající podnikatele a pomoci jim v pár věcech. Ta kniha je unikát. Není to pouze o osobnostním rozvoji či pozitivním myšlení nebo o tom, jak postavit fungující web. Ano, technické záležitosti o online marketingu tam také hodně popisuji. To s podnikáním 21. století souvisí. Ale hlavně je to konečně kniha prostě o podnikání, a jak to v něm chodí. Popisuji tam vlastní zkušenosti a píšu to volnou formou. Tak, aby to bylo „pobratelné“ pro každého. Ten, kdo bude chtít pomoci více, má možnost vstoupit také do členské sekce, kde ode mne dostane více vedení.
Rád bych se zeptal, komu je Vaše kniha určená?
Chci se hlavně věnovat začínajícím podnikatelům. Ale jestli podnikatel začíná a chce vedení, protože s tím nemá zkušenosti anebo podniká pět let a nejde mu to, a tudíž také potřebuje aplikovat nové metody a způsoby, které mu mohou pomoci, to je dosti podobná skupina.
Kniha „Můj první byznys“ a celý koncept programu Podnikáním ke svobodě je určen zkrátka každému, kdo se rád vzdělává a roste v podnikatelské oblasti. Věřím, že i ti vysoce kvalifikovaní a úspěšní podnikatelé mohou najít v jakékoli knize nebo naučném videu, třeba jedinou větu, která jim usnadní život. Ale pokud bych to měl vyselektovat na jedinou cílovou skupinu, pak to přinese největší užitek a informační hodnotu lidem, kteří stojí se svým projektem na startu a hledají informace i vedení v otázkách, jak začít podnikat.
Říkáte, že podnikáte úspěšně 10 let. Je to štěstí, talent nebo jste měl nějaké startovní vedení?
I kdybych byl bůhvíjaký talent na podnikání od přírody, tak talent, ať už jakýkoli, je třeba rozvíjet s mentorem či učitelem. Pokud máte talent na klavírní hru, pak je vám v podstatě k ničemu, pokud nemáte klavír doma ke každodennímu cvičení a pokud váš talent ve vás někdo nerozvine a nevede vás. Ano, vedení jsem měl. Mám to veliké štěstí, že jsem hned na startu podnikání potkal skrze tehdejší přítelkyni, svého „bohatého tátu“. Myslím, že klidně mohu říci jeho jméno: Jiří Mazur. Na poli podnikatelské scény je vcelku znám. Nerad bych, aby to pochopil někdo tak, že mě zasponzoroval nebo něco takového. To ne. Spíše mě vedl mentálně. Bylo to vše přirozené a nezištné po večerech u láhve vína a vlastně to dělá do dneška. Jen už se tak moc nevídáme, protože žijeme každý v jiném kraji. Tam, kam směřujete svou pozornost, tím se stáváte a takové lidi přitahujete. A když se stanete podnikatelem na 100 % a zajímáte se o stejné věci, tak si ty správné lidi přitáhnete. Druhý rok podnikání jsem do byznysu zainteresoval svého kamaráda Jiřího Stibora.
Ten mi do teď zabezpečuje, a tím mě také učí, online marketingové záležitosti.
Na každém vzdělávacím semináři, na každé přednášce známé osobnosti z podnikatelského světa, jsem vždy potkal zajímavé lidi a s mnohými jsem již několik let v kontaktu. Nepíšeme si každý den, ale víme o sobě, a když něco nevím, nebo se chci poradit, nebo jsem třeba zrovna v místě jejich bydliště, zkontaktujeme se a třeba zajdeme na oběd. A to je nejlepší škola. Zároveň mít kontakty od lidí, kteří jsou ve svých oborech na špici, považuji za nejlepší bohatství. Pokud bych si měl vybrat 100 tis. Kč, nebo oběd se třemi mými vzory v oboru, co bych asi zvolil? O budování kontaktů a důležitosti vzdělávání píšu dost i ve své knize.
Děkuji velmi za rozhovor a možnost sdílet tyto myšlenky. Nechť jsou inspirací.
Alexandr Fryč
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 6 dny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |