Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Trápí vás, jak získat nové zákazníky? Nevysílejte zběsile reklamy na všechny strany ani nepobíhejte v kostýmu párku v rohlíku po ulici. Raději oslovujte potenciální zákazníky v jednotlivých fázích nákupu. Myslete při vytváření marketingové strategie na See Think Do Care model a vybudujete si cestu k zákazníkovu srdci pomalými krůčky. Prozradíme vám, jak (nejen) v obsahovém marketingu použít tuto strategii co nejúčinněji.
See Think Do Care, zkráceně S-T-D-C, je obchodní strategie, která zohledňuje všechny fáze obchodního rozhodování. Díky ní dokážete prodávat zákazníkům ještě předtím, než vás vůbec budou znát.
Pomůže vám také myslet na všechny zákazníky napříč celým obchodním procesem a vyvářet pro ně adekvátní obsah. Tím připravíte přirozenou cestu, po které vaši zákazníci budou pozvolna kráčet a promění se v platící nakupující.
Podívejte se na všechny rozhodovací fáze, kterými klienti procházejí, a jaký typ obsahu je pro ně vhodný v kontextu online marketingu.
Inzerce | Chci tu být také
Do fáze See spadá nejširší skupina lidí. Jedná se totiž prakticky o všechny uživatele internetu vyhledávající věci, které je zajímají. Tito lidé ještě pravděpodobně vůbec neuvažují o nákupu nějakého zboží nebo služby, ale vlastně se zajímají o to, co nabízíte.
Například ženy vyhledávající nové recepty na vaření. Čtou si rady a tipy, jak udělat pokrmy chutnější, inspirují se kulinářskými nápady apod. Pokud prodáváte bio potraviny nebo třeba pomůcky na vaření, můžete tento segment zákazníků snadno oslovit blogovými články, příspěvky na sítích nebo videi, jejichž primárním účelem není prodat. Z obsahu není poznat, že se jedná o reklamu, je to jen zajímavost, rada nebo tip, které vaše potenciální zákazníky pravděpodobně zaujmou.
Nejlepší je v této fázi obsahový marketing (může být i propagovaný například na sociálních sítích) s důrazem na dobré SEO (optimalizaci pro vyhledávací nástroje) a organickou návštěvnost.
V této fázi už uživatelé uvažují, že by si koupili něco, co by jim mohlo usnadnitnějakou činnost či vyřešit problém – abychom se drželi zvoleného příkladu, třeba usnadnit vaření. V této fázi byste měli zákazníkům předložit vhodné argumenty, jak jim vaření usnadní nebo vylepší typ produktu, který nabízíte. Třeba článek zabývající se X důvody, proč je kameninová pánev nejlepší na to či ono.
Zákazník pak začne uvažovat o tom, že by si vlastně pánev rád pořídil, protože by se tím vyřešil jeho problém s častým připalováním jídla a komplikovaným čištěním.
Zde se stejně jako v předchozím bodě hodí především obsahový marketing v synergii se SEO. Můžete ho ale doplnit i vhodnou nativní reklamou, e-mail marketingem nebo PPC reklamou.
Zde už zákazník ví, že tento typ výrobku nebo služby – v našem případě kameninovou pánev – prostě chce. Vaším úkolem je přesvědčit ho, aby si zboží koupil právě od vás, a ne od jiného výrobce či prodejce.
Pokud už prošel vámi připravenými fázemi See a Think, je možné, že si automaticky s nákupem spojí právě vaši společnost, protože přece u vás četl recept na ty skvělé palačinky na nepřilnavé pánvi. Ale dost možná se s vaší značkou ještě nesetkal a vy ho tedy chcete přesvědčit, že jste ti nejlepší.
Pokud prodáváte zboží jako jiné e-shopy, můžete mu nabídnout výhodu – jako je doprava zdarma, věrnostní program nebo prodloužené vrácení zboží bez udání důvodu – kterou u konkurence nenajde. V případě, že nabízíte zcela unikátní produkt, musíte zákazníka přesvědčit o jeho výhodách a dokázat, v čem tkví jeho jedinečnost. Funguje i ukázat firemní hodnoty, se kterými se cílová skupina ztotožní a upřednostní vás díky nim před konkurencí.
V tom vám už spíše pomůže výkonnostní marketing jako PPC reklamy, klasické videoreklamy a SEO, které vám zajistí lepší pozici ve vyhledávači, a tím zvýší pravděpodobnost, že zákazník natrefí právě na váš produkt.
Získat nového zákazníka je 7× těžší než si udržet stávajícího. Proto nepodceňte ani fázi Care. Zde už u vás zákazníci nakoupili, ale vy s nimi chcete dál budovat dobré vztahy a připomínat se jim, aby u vás příště nakoupili znovu. Vynasnažte se, aby vyřízení objednávky proběhlo co nejlépe, abyste se zákazníkem celou dobu vhodně komunikovali a tuto komunikaci udržujte i po ukončení prodeje.
Využijte třeba e-mail marketing a zasílejte rady a tipy, které byste použili i ve fázi See nebo Think. Upozorňujte své zákazníky na zajímavé slevové akce, sezónní produkty nebo novinky. Zákazníci už ve vás mají důvěru a nebudou s nákupem tolik váhat.
Při tvorbě obsahové (ale i výkonnostní) strategie tedy vždy myslete na See Think Do Care model a snažte se v něm mít zastoupený obsah pro zákazníky ve všech jednotlivých fázích. Takto co nejkomplexněji pokryjete celou cílovou skupinu a zvýšíte tím pravděpodobnost, že u vás zákazníci nakoupí. Ať už prodáváte pánve, párky v rohlíku nebo lety balónem.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |