Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Digitální marketing vládne světu a kdo není online, jakoby nebyl. Jak vůbec internetový byznys funguje, co platí a čemu věnovat pozornost, nám řekl Marek Wiener, specialista na online marketing v e-commerce.
Marku, pojďte se nám zkraje rovnou představit.
Jsem Marek Wiener a ve vodách online marketingu se pohybuji již přes deset let. Mám za sebou zkušenosti ve dvou firmách, kde jsem pracoval na full-time. Od roku 2015 jsem na tzv. volné noze a svůj čas věnuji všem, kteří mají zájem o mé služby v oblasti online marketingu. Působím v Brně, ale je pro mě běžné zajet za klientem do Prahy, Olomouce či jiného koutu naší země. O marketing jsem se zajímal už na střední škole, na vysoké jsem studoval průmyslový management a marketing na VUT v Brně.
Jak jste se dostal k podnikání?
Inzerce | Chci tu být také
Podnikat jsem začal hned na vysoké – tehdy jsem primárně dělal grafiku, uměl jsem dobře ve Photoshopu a InDesignu. Po škole jsem pracoval pro výrobní nábytkářskou firmu, která byla pro mě jistým probuzením, ale také mi otevřela dveře do online marketingu. Uvědomil jsem si, co je pro mě důležité a jak rozhodně nechci skončit. Dost mi vadila rutinní práce a překvapovalo mě, že ostatním kolegům to víceméně vyhovovalo. Potom jsem začal pracovat pro slevový portál, kde jsem se seznámil onlinem důkladně a poznal, že to je „ono“, co chci dělat.
Jakým mottem se při své práci řídíte?
Není to úplně motto, ale svoje zákazníky primárně dělím na dvě skupiny. První jsou ti, kteří se na mě obrátí s velkou důvěrou, protože chtějí pomoci s marketingem. U těch druhých pak naopak vidím, že se posunout dále v podstatě nechtějí.
Můžou vůbec existovat takoví podnikatelé, kteří se ve svém byznysu nechtějí vyvíjet a posouvat se kupředu?
Jistě, oni si to však neuvědomují. Většinou jsou tito adepti nadšení a chtějí do toho šlapat, ale teprve po nějaké době se ukáže, nakolik to myslí vážně. Například když někteří klienti začnou postupně rušit některé domluvené aktivity, které jsem zavedl hned na začátku. U menších e-shopů mě třeba dokáže zklamat, pokud někdo zavede minimální cenu pro uskutečnění objednávky. U větších firem to je zase stornování několika koncepčních řešení na zlepšení marketingu. Zkrátka taková ta práce, kdy se odvádí těžká dřina, ale není za vámi nic vidět, protože se většina činností nerealizuje, jelikož ji klient odsune na posouzení k dalším kolegům do dalších oddělení :)
Čemu se věnujete v online marketingu nejčastěji?
Prim u mě hrají PPC a zbožové srovnávače, to je moje specializace. Jsem Google i Heureka partnerem a mám ověření u Zboží.cz a Skliku. Jsem také hrdým partnerem Shoptetu. Nemám sice s firmou až tak úzké vztahy, ale cca 60 % mých klientů jsou čerství „e-shopáři“ na Shoptetu. Takové SEO řeším jen okrajově. Mám o něm široké povědomí, ale hloubkově se jím nezabývám. Potenciál vidím spíš v rozšíření dané firmy a najmutí nějakého SEO specialisty, který celou tuto oblast pokryje.
Co považujete za jednoznačný aktuální trend?
Rozhodně sociální sítě. Možná je to už taková standardní odpověď, ale musím uznat, že na „sockách“ vše vyřídíte a ještě se i pobavíte. Od náboru kolegů, přes zajímavé oborové tipy a diskuze až po hledání práce. Je to taková praktická kombinace osobního a pracovního života a zábavy. Sociální sítě je však potřeba umět efektivně využívat a nečekat dech beroucí zázraky ve všech odvětvích podnikání.
Kde jste teď a kam se chcete posunout?
Nyní funguji v malé kanceláři a mám k ruce externí copywriterku a programátora. Spolupracuji ale také s firmami, které se věnují specializovaným činnostem jako je třeba kódování stránek. Chci se stále držet činnosti, které věřím – poskytovat komplexní řešení v oblasti online marketingu jako nabízí jiné větší agentury, ale s tím rozdílem, aby si takové služby mohli dovolit i začínající podnikatelé.
Jak toho chcete docílit?
Nenabízím hloubkové analýzy dat a mezi mé klienty se neřadí zákazníci, kteří potřebují důkladně segmentovat mailing nebo ti, co potřebují řešit personalizaci webů a e-shopů. Mým cílem je nabízet tyto pokročilé oblasti online marketingu ve zjednodušené formě, která je i pro klienta smysluplná. Řekněme si to upřímně, ale nástroje jako PowerBI nebo Keboola nejsou pro úplně každého.
Máte pro naše čtenáře nějaké tipy, jak online marketingu přijít na kloub?
Počítejte s tím, že online marketing je velká dřina, ale když se do něj ponoříte, výsledky stojí za to. Doporučuji vám zamyslet se nad komplexním marketingovým mixem a nevynechat ani jednu část. I určitá drobnost vás totiž může hned na začátku zbrzdit natolik, že byznys pověsíte na hřebík. Nedělejte také jednu z nejčastějších chyb, že si necháte od odborníka něco profesionálně nastavit, a potom člověk postpupuje metodou pokus omyl. Věnujte se vysloveně vašemu podnikání, pokud máte, e-shop řešte nové dodavatele, ceny, marže, obchod obecně a marketing svěřte marketingovému specialistovi.
O online marketingu se dočtete i na mém blogu www.wiener.cz.
Marek Wiener je majitelem digitální agentury MarkMedia ta se mimojiné stará o klienty jako jsou krabičkové diety LinieBox, pokladní systémy KASAmax, specializované e-shopy jako jsou Gourmet Káva, Sudlička, Geshop a další.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |