Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Koupě webu zajímá asi nejednoho podnikatele na internetu. Může jít o zaběhnutý projekt, který “exituje” jeho zakladatel, nebo naopak nutnost pro nové podnikání. Jak ke smlouvě o koupi webu přistoupit?
Samozřejmostí je, že se převádí doménové jméno. To je však jen maličkost a základ celého převodu. Většinou se převádí i nehmotný majetek (brand, ochranná známka, databáze apod.). Transakce se však může dotknout i zaměstnanců a dalšího vybavení. To vše má své implikace.
Z právního hlediska je tedy vhodná např. smlouva o koupi závodu či jeho části. Obchodní závod je podle zákona organizovaný soubor jmění, který podnikatel vytvořil a který z jeho vůle slouží k provozování jeho činnosti. Má se za to, že závod automaticky tvoří vše, co zpravidla slouží k jeho provozu.Výhodou tedy je, že touto smlouvou se převede vše, co s webem nutně souvisí (včetně zaměstnaců).
V praxi je i tak lepší věci přesněji určit a jasné podmínky sjendat a vždy podepsat písemnou smlouvu. To se týká i konkrétních záruk za to, že je web tím, čím se zdá být a převádí se vše potřebné. Web bez ochranné známky může být problém. To je také nejčastější chybou, tedy kupování webu jako zajíce v pytli nebo bez důležitých součástí.
Inzerce | Chci tu být také
U velkých transakcí proto doporučujeme postupnou platbu a třeba i ručení mateřské společnosti za konkrétní záruky ve smlouvě.
Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.