Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jsou to už déle než dva roky, co jsem publikoval článek Kdo nakupuje na Facebooku? Fanoušci to zpravidla nejsou. Dva roky utekly, fanoušci stále nenakupují (nebo jen sporadicky), a přesto je firmy stále loví. Facebook mezitím vykazuje často až pozoruhodné prodejní obraty, které pomocí Google analytics někdy dohledáte, ale někdy ne.
Tak kdo nakupuje přes Facebook? Kdo je tedy skutečný fanoušek vaší firmy? Je to ten, kdo navštěvuje její webové stránky, používá košík a má taky Facebook. Že vám takový kupec jen málokdy dá like na vaši fanpage? No, a to vadí? Chcete prodávat nebo štěbetat?
Tenhle guestpost píšu na vyzvání Jirky Rosteckého jako rozvedenou reakci na revitalizovaný rok starý rozhovor s Evou Řehákovou. Přesněji v reakci na tuhle větu: „Při správě sociálních sítí je ideální, když si klient najde alespoň jednou měsíčně čas na to, aby dodal vhodné materiály z firmy, o které mu napíšu…“
Ta věta je rok stará, ale situace je pořád stejná. Můj článek není v žádném případě proti Evě Řehákové, jejíž práci bych si nedovolil kritizovat. Je proti praxi, kdy firmy delegují starost o obsah svých facebook stránek na někoho zvenčí. Pravda je podle mě tahle: Pokud nemáte nějaké vnitřní puzení nebo silný důvod vést svou fanpage, nic vás přece nenutí postovat dvakrát denně. Stačí, když budete rychle, přesně a včas reagovat na dotazy těch, kteří se vás ptají. Nový obsah přidávejte jen tehdy, když máte něco skutečně důležitého na srdci.
Inzerce | Chci tu být také
Vytvořila se nám totiž zvláštní situace. Firmy mají pocit, který jim někdo dobře prodal, že MUSÍ mít své facebook stránky. Musí je mít prý proto, aby budovaly svoji Brand Awareness, ať už se tím myslí cokoliv. A také, aby budovaly vztahy se svými fanoušky. A protože firmy netuší, jak by takový vztah měl vypadat, přijímají pomocnou ruku externích znalců.
Měřitelný výsledek prý není důležitý, důležité jsou ty vztahy, ta Brand Awareness a proklaté lajky a fandové. Ani počet vstupů do stránek prý není důležitý, hlavně když firma působí jako zábavný chlapík. Facebook a jiné sociální sítě se tak staly jedinou neměřitelnou oblastí jinak přesně změřitelného online marketingu. Co je však ještě horší, tahle v 99 % naprosto zbytečná činnost je zpravidla výrazně dražší, než by byla efektivní inzerce stejné firmy na stejném Facebooku.
Existuje několik základních inzertních strategií na Facebooku, které vedou k cíli, tedy k obchodnímu obratu. Některé z nich jsou opravdu, ale opravdu „za hubičku.“ Většina z nich souvisí s plně sofistikovaným nasazením Facebook pixelu do vašich stránek. Proč to?
Protože jakmile to uděláte zjistíte, že minimálně 25 % návštěvníků www stránek i s tou nejnudnější komoditou, jako jsou plastová okna nebo vodoměry, až po 80 % návštěvníků u stránek s módou, má Facebook a používá jej denně. Víte to? Že ne? Tak si to sami vyzkoušejte.
Druhý krok je pak samozřejmě remarketing na ty, co již byli na vašich stránkách a zatím nic neudělali. K tomu nám Facebook nabízí možnosti vytváření „podobných“ publik, kdy z pouhé stovky návštěvníků, kteří mají Facebook, dokáže vytvořit desítky tisíc kontaktů na lidi stejných vlastností, na které je možné vysoce efektivně cílit svoji inzerci.
Garantuji vám, že tohle publikum ji ale nebude brát jako inzerci. Vezme ji jako zajímavou zprávu, jako informaci, kterou by jinak museli pracně hledat. Tihle lidé na vaši zprávu o sedmikomorovém profilu skutečně čekají. Často se teprve rozhlíží, co a u koho nakoupí, a tak nějakou tu zajímavou zprávu navíc ocení.
Popravdě, ocení ji i v případě, že jsou už rozhodnutí nakoupit. Do vyhledavače pak nepíší dejme tomu „plastová okna“, ale název vaší firmy. To je skutečná Brand Awareness. Co víc, kromě nákupů, se vám dostane i těch lajků shares a doporučení, tentokrát od skutečných příznivců. Získáte fanoušky kupce, namísto ukecaných trubců.
Devět zásad správného lovu fanoušků-kupců
- Nasaďte Facebook pixel, pokud možno včetně všech sledování.
- Vytvořte správná publika z lidí, kteří navštívili vaše stránky a mají Facebook.
- Připravte správnou landing page včetně CTA výzvy k akci.
- Připravte si inzerát a označkujte kampaň.
- Vše měřte pomocí Google Analytics a Facebook statistiky.
- Výsledky hledejte v Google Analytics ne pouze u Facebooku, ale také v directu a na brandových výrazech ve vyhledávání – odhalíte tak ztrátu atribuce.
- Reagujte na vývoj včas, ale ne předčasně.
- Dejte tomu čas a pravidelnost – rok a déle. STDC strategie vážně funguje (jen pozor na trubce).
- Klidně to svěřte někomu, kdo ví, jak na to, vyplatí se vám to.
A ještě jedna zásada nad všechny předešlé. Než se pustíte do propagace, zamyslete se důkladně nad veškerými benefity svého produktu. Pokud žádné nenajdete, pak nic, ani dovádějící kočičky, vaši komunikaci nezachrání.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Je pravděpodobně nejstarší facebookový profesionál na světě. Je majitelem on-line marketingové agentury INT v Brně. Nejčastěji publikuje na firemním blogu INT, který také dlouhodobě rediguje.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |