Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Skupinu správců sociální sítí v rámci výkonnostního marketingu bych dnes rozdělil na dva tábory. Ti, kteří nic neví, bezhlavě postují nějaký obsah, promují jej a povídají si s lidmi.
A ty druhé, kteří vám budou tvrdit, že je všechno strašně složité a proto si je potřebujete najmout. Až na výjimky vlastně taky nic neví. To se bohužel netýká jen freelancerů, ale i lidí v největších českých agenturách.
A já se to snažím trochu změnit. Postupně, po kouskách.
Dneska vám představím strategii, která se úspěšně používá k prodeji zboží na Facebooku. Aplikovat lehce pozměněnou ji můžete i na služby. Zvládnete si ji nastavit sami a nevyžaduje žádné super duper znalosti z jaderné fyziky.
Inzerce | Chci tu být také
Vytvoříte si 4 kampaně a na konci vám budou padat objednávky. Projdeme si postupně celé nastavení i práci s rozpočtem a na konci pro vás mám zajímavou nabídku. Ano i já prodávám.
V prvním kroku musíte mířit na studené publikum, tedy lidi, kteří o vás nikdy neslyšeli. Nebyli na vašich stránkách, nejsou vašimi fanoušky na Facebooku ani je nemáte v emailové databázi. Publikum si můžete vybrat dle preferovaných zájmů nebo pomocí podobných publik.
Co je to podobné publikum?
Facebook z lidí registrovaných na FB v České republice sám vybere 1-10% těch, kteří jsou nejblíže vašim publiků. To můžou být fanoušci, zákazníci, kontakty v databázi nebo třeba návštěvníci vašich stránek.
Jako obsah zvolte video, v druhé kampani vám bude jasné proč. Tohle video musí být opravdu vymakané. Jedná se o prvotní oslovení a cílem této kampaně je, aby se na to video dodívali. Musí upoutat pozornost a ihned lidem ukázat, kam je produkt posune, v čem jim pomůže, jak se budou cítit.
Pokud dodržíte ve videu tyto pravidla, tak to nemůže nefungovat:
Teď když už se lidé podívali na vaše video, je třeba začít budovat důvěru.
Důvěru však nevybudujete tak, že dáte garanci, nebo řeknete, že máte vše skladem a jste na trhu 10 let a ručně šijete vaše šály na koleni. Můžou vám věřit, ale nemají k tomu moc důvod.
Na vaši FB stránku tedy budete zveřejňovat příspěvky, které jdou ještě hlouběji do popisu funkcí a benefitů vašich služeb nebo produktů. Cílem této kampaně je, aby si lidé přečetli komentáře pod příspěvkem, zapojili se do diskuze. Velmi efektivní využití sociálního důkazu. Nejčastěji se pro to hodí fotografie, avšak nezapomeňte také na odkaz na vaše stránky.
Co je sociální důkaz?
Jedná se o techniku, používanou při prodeji, kdy zvýšíte důvěru u zákazníka pomocí referencí ostatních lidí.
Důvodem, proč jsme v prvním bodu zvolili jako obsah video je snadné cílení na ty, jenž viděli 25-95% vašeho Facebooku. Snadno si vyberete video a cílovou skupinu. Já doporučuji cílit na lidi, kteří viděli alespoň 50%, lépe však 75% nebo 95% vašeho videa. Publika sice budou menší, ale přesnější.
Přidat můžete lidi, kteří byli na vašem webu posledních 30 dní, ale nekoupili.
Tady už přichází na řadu prodej. Čas pro prezentaci vašich obvyklých akcí, výprodejů novinek, omezených nabídek apod. Cílit budete jen na lidi, kteří už byli na vašich stránkách, ale nenakoupili a to klidně i za 90 dní a vaše FB fanoušky. Proklikli se na ně buď z videa nebo v rámci příspěvku, budujícím důvěru nebo právě těchto kampaní, které mají za cíl nákup.
Máte-li malý sortiment, můžete je nastavit ručně, ale už v případě, že máte 30 a více produktů se vyplatí využít Dynamických reklam. Ty již budete zobrazovat jen těm, kteří byli na vašich stránkách, ale nedokončili nákup.
Co jsou to dynamické reklamy?
Na základě událostí na vašem webu vytváří Facebook publika těch, které navštívili nebo vložili do košíku specifický produkt a ten díky propojení s XML feedem vašeho eshopu propojí automaticky s fotkou daného produktu.
V našem příkladu můžeme pracovat s rozpočtem celkem 1000 Kč.
První týden doporučuji celý rozpočet dát do video reklam. Musíte nasbírat dostatečné publikum na to, abyste jim mohli následně zobrazovat další příspěvky. V druhém týdnu už můžete pomalu přelívat rozpočet do příspěvků na budování důvěry. A skončit byste měli u rozvržení, tak, aby byl zajištěn neustálý přísun nových kontaktů.
Pokud vše bude fungovat můžete začít rozpočty navyšovat. Pokud nikoliv, je třeba testovat nové studené publika a vaše nabídky.
A takhle to ve vašem účtu bude vypadat. 4 kampaně, z nichž upravovat a testovat můžete v prvních třech. Zkoušet nové videa, nové i staré příspěvky, které už mají komentáře a budují důvěru a dávat nové nabídky v třetí kampani.
Remarketingovou kampaň můžete nechat spuštěnou a nemusíte nijak upravovat. Bude neustále čerpat z nových kontaktů, které na stránku budou chodit.
Připravili jsme s Honzou Bartošem kurz, ve kterým vás provedeme základy, ale také dalšími pokročilými strategiemi. Nazvali jsme ho Prodávej na Facebooku a je celý online. Podívejte se na lekci zdarma, která se věnuje cílení a sami se rozhodněte, jestli se vám kurz vyplatí.
Zdroj náhledového obrázku: Fotolia.com | Autor obrázku: peshkova
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
David je zakladatelem vzdělávacího portálu Modrákrev.cz, kde učí konzultanty, markeťáky a podnikatele vydělávat díky výkonnostní reklamě na Facebooku. Sám optimalizuje kampaně s rozpočtem 200 000Kč týdně.
Před 11 měsíců
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |