Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Často se setkávám s lidmi, kteří jsou hodně šikovní v tom, co dělají, ale bojí se začít podnikat sami na sebe. Strach vyplývá především z nezkušenosti, z historek kolegů nebo z denních zkušeností jiných podnikatelů, o kterých si mohou na internetu přečíst opravdu hodně.
Ne nadarmo se říká: „Kdo se bojí, nesmí do lesa“. Čím více zkušeností budete získávat, čím více věcí z praxe vyzkoušíte a čím více se budete zajímat, tím pro vás podnikání bude snadnější a strach postupně opadne. Každý nějak začínal, toto je důležité si uvědomit a také, že „učený z nebe nespadl“. Ze začátku je to hodně o informacích. Čím více jich budete mít, tím lépe pro vás. Dejte si ale pozor na nedůvěryhodné zdroje.
Nebojte se ptát, nebojte se zjišťovat věci, obětujte tomu ten čas, i když vás to nebaví a chtěli byste se už věnovat přímo práci samotné. Informace jsou základ pro podnikání a ušetří vám spoustu problémů a trápení do budoucna.
Nejprve si zvolte působiště podnikání. Zjistěte si, jakou živnost potřebujete, co obnáší živnostenský list, co je to daň, zdravotní a sociální pojištění, a jak se to platí. Nebojte se v začátcích vyhledat zkušenějšího z oboru a ptát se. Doporučuji ptát se i více lidí postupně, jelikož každý má svůj pohled a jiné zkušenosti. Pokuste se už při začátku podnikání najít svou budoucí účetní a ptejte se jí na vše, co sami nevíte, jistě vám ráda poradí. Vždy doporučuji osobní setkání, jelikož člověka lépe poznáte a sami se naučíte lépe vyjadřovat. Na každou takovou schůzku přijďte připraveni. Napište si otázky, poznámky, příklady nebo modelové situace. Příprava na schůzku se vám bude hodit do budoucna, když se budete setkávat s klientem. Ten si pak o vás udělá jiné mínění, než když přijdete nepřipraveni a budete „vařit z vody“.
Než se vrhnete do podnikání, měli byste si spočítat, kolik vás bude stát samotný začátek. Zda musíte nakoupit technická zařízení, software nebo další nezbytné věci. Snažte se být připraveni na možné kontroly nebo problémy do budoucna, tedy od legálního software, přes smlouvy, licence, účetní, správné fakturace, až po zálohu dat a ochranu vašeho podnikání.
Nejčastější otázkou v této fázi je bezesporu: „Opravdu to vše potřebuji od začátku?“. Byli takoví, kteří neměli nic, a přesto začátek zvládli a dnes jsou úspěšní, ale také jsou takoví, co chtějí mít jistotu a nakoupí vše potřebné už v začátcích. Vše se odvíjí především od vaší finanční situace. Osobně doporučuji mít tento základ: legální software, pracovní nástroj, základní smlouvy (raději zkontrolované nebo prověřené kolegy) a již domluvenou účetní. Tento základ vám dává jistotu klidného spaní a vše ostatní přijde s vaším postupným vývojem.
Máte strach z osobních schůzek, kde naproti vám sedí zkušený podnikatel, vy mu máte představit svou práci a udělat nabídku? Pokud na schůzku přijdete připraveni, nemáte se čeho bát. Snažte se dodržovat etiketu, tedy přijít na jakoukoliv schůzku, ať pro vás důležitou, nebo jen „bezvýznamnou“, slušně oblečeni. První pohled na člověka, se kterým máte jednou spolupracovat, je mnohdy ten rozhodující. Spousta lidí bere oblečení, mobil, auto nebo hodinky jako společenský kredit a spousta z nich podle toho posuzuje, s kým spolupracovat chtějí, a s kým nikoli.
Z osobních zkušeností můžu říct, že když jsem se účastnil hromadné schůzky vedení jedné společnosti, tak jejich postavení je na první pohled vidět, ať již podle oblečení, vytáhlých mobilních telefonů nebo klíčů od auta. V této situaci se to nebere „jako frajeřina“, ale je to spíše ukázka postavení. Na toto téma jsou rozporuplné názory a každý se na to dívá jinak. Někdo to bere, někdo je proti. Důležité je, že se během své podnikatelské činnosti právě s takovými lidmi budete potkávat. Nemusíte mít super auto, značkové oblečení a nejmodernější mobil, abyste zaujali na první pohled. Na to myslete.
Trénujte své vyjadřovací schopnosti, snažte se lidem ve svém okolí vysvětlovat složité procesy co nejjednodušeji, jelikož to jsou další aspekty, které vám mohou pomoci získat zakázku. Na osobních schůzkách je budete určitě hojně využívat.
Nikdy nepodceňujte přípravu na schůzku, i když se jedná o první seznamovací schůzku. Už od počátku víte, co asi váš možný budoucí klient bude chtít, tak si připravte podklady. Snažte se mu ukázat a říct, jak by mohl daný produkt vypadat, co vše by mohl obsahovat, jaké bude řešení a především, jak by se mohl obohatit, nebo co by pro něj mohlo být velkým plusem. Nezapomeňte zmínit vše, co děláte „navíc“. Mnohdy to nejsou věci navíc, jelikož některé firmy to berou jako samozřejmost, ale když se o tom budete bavit, tak bude klient automaticky vědět, že myslíte na vše a že vaše nabídka je opravdu kvalitní. Klientovi nechte podklady nebo poznámky v ruce, jelikož on s nimi už po této prvotní schůzce může pracovat.
Už na začátku podnikání byste si měli stanovit přesný ceník, hodinovou sazbu a ceny za všechny služby, které budete nabízet. Říct pak potencionálnímu klientovi např. po telefonu, že nevíte, kolik by to mohlo stát, ale „že asi teda přibližně by to možná mohlo být asi tolik“, a přitom se několikrát odmlčíte, tak toto už není dobrá vizitka a je velice málo pravděpodobné, že si vás klient zvolí.
Nebojte se si už za začátku zvolit ceník a přesně se podle něj řídit. Ušetří vám to spoustu starostí a především klient bude ihned vědět, jaká je cena a tudíž zda se vleze do svého rozpočtu, nebo nikoli.
Pokud začínáte, tak určitě máte své sny a myslíte na to, jaké by to bylo, kdyby už jste byli zkušení podnikatelé a vydělávali byste „ty milióny“. Nebojte se si už za začátku stanovit stupně vašeho vývoje, vaše cíle, ale vždy reálné a dosažitelné. Tyto stupně vám budou pomáhat ve vývoji.
Nejčastějším stupněm vývoje bývá například počet realizovaných zakázek a následné zvýšení cen za vaše služby, jelikož jste nabrali zkušenosti. Jiným stupněm je například počet vydělaných financí a následné zakoupení smluv na míru atd. Tyto stupně vám umožňují se stále rozvíjet a zdokonalovat se. Nebojte se si stanovit takových stupňů více.
Obrovský problém začínajících podnikatelů je přece jen v organizaci času. Najednou zjistíte, že „nemusíte“ sedět 8 hodin denně v práci, což vás vede k „lajdačení“. Čas, který věnujete práci, se bude postupně krátit vlivem Facebooku, ICQ, jiných aktivit, jako jsou hry, akce s přáteli atd. Po určité době zjistíte, že měsíčně nevyděláte ani na poplatky a už je zle. Snažte se od začátku mít kvalitní organizaci času a plňte jednotlivé úkoly na čas. Dochvilnost zakázky je další obrovské plus pro vás.
Nepodceňujte přípravu a začátky podnikání a snažte se si vše důležité zjistit. Čím více toho budete ze začátku vědět, tím pro vás bude podnikání snadnější. Pro ty z vás, co se bojí a neví, zda mají podnikat, nebo ne, doporučuji si to minimálně vyzkoušet. Tato zkušenost pro vás bude k nezaplacení, a pokud i poté zjistíte, že na to nemáte, nebo vás to nebaví, tak můžete kdykoliv skončit.
Přeji hodně štěstí všem začínajícím podnikatelům.
Celé video najdete zde.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Před 1 rokem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |