Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Pokud existuje nějaký web, kde jsou přítomni dnes skoro všichni lidé, pak je to rozhodně Facebook. Trávíme na něm spoustu času, ať už jsme kdekoli. Není divu, že tak láká inzerenty a podnikatele z celého světa. Je to místo, kde můžete velice jednoduše oslovit lidi kolem vás.
Těch výhod ovšem skýtá ještě víc:
Největší výhoda je ovšem v možnostech, které reklamní systém FB skýtá.
Všichni uživatelé Facebooku totiž dobrovolně poskytují mnoho informací o sobě nebo své rodině. A Facebook je naprostý genius ve využívání těchto dat. Podle vaší aktivity, podle toho, co odebíráte, čtete, na co reagujete a kde se pohybujete, si dělá dokonalou představu o tom, kdo jste. A tyto informace dává na dosah inzerentům.
Inzerce | Chci tu být také
Reklamu můžete cílit na uživatele podle:
A je toho ještě mnohem více. Můžete dokonce kombinovat všechny tyto faktory dohromady, nebo je navzájem vylučovat. Dají se s tím dělat opravdu obratné kousky.
Proč i přesto mnoho lidí dnes odsuzuje reklamu na Facebooku?
Důvody mohou být různé, nejčastěji se ovšem setkáte s následujícím problémem: uživatelé Facebooku nejsou v „nákupním módu“.
Co to znamená? V případě lidí, kteří vyhledávají na Googlu nebo Seznamu nové lyže nebo křeslo do obýváku, můžeme docela sebevědomě říct, že si ty nové lyže či křeslo chtějí koupit. Přinejmenším to zvažují. Co když ale propagujete lyže nebo křeslo na Facebooku? Ti lidé aktivně nehledají nic podobného. V tom je zásadní rozdíl mezi klasickou PPC reklamou a Facebookem.
Facebook není ideální místo pro agresivní prodej, je to zcela ideální místo pro navazování přátelství, vztahu a zábavu.
Jak tedy sakra na Facebooku prodávat a podnikat?
Máte především dvě univerzální možnosti:
První je osvědčená cesta, která vám bude fungovat vždy, a jakmile ji jednou celou ujdete, stane se pro vás Facebook nekonečným zdrojem zisku. Druhá metoda je rychlejší a méně pracná, ale bude mít krátkodobější účinek. Představíme si obě.
Podívejme se na následující schéma.
Nejdříve ze všeho musíte přitáhnout pozornost vašeho cílového návštěvníka. Kdo je vaším typickým zákazníkem? Žena ve věku 18-25 let se zájmem o fotografování, nebo starší muž 40-50 let se zájmem o cestování? To víte nejlépe vy, nicméně v první fázi musíte ze všech uživatelů Facebooku přivést na váš web právě tyto lidi, tedy uzpůsobit tomu tón a podobu vaší propagace.
Pokud byste místo své cílové skupiny oslovovali širší masy a ve svých inzerátech byli „obecnější“, zbytečně byste přitahovali pozornost nežádoucích lidí, kteří u vás nenakoupí, a zbytečně vám také budou „vyžírat rozpočet“ na reklamu.
Ve druhé fázi musíte návštěvníka seznámit – ať už s produktem, vaší činností nebo obecně s vaší firmou. Jak bylo ale řečeno, typický uživatel Facebooku není v tuto chvíli pravděpodobně připraven hned nakupovat. Nejlepší cestou, jak to tedy provést, je dát mu především najevo, co mu váš produkt může přinést, jak ho daná věc může obohatit nebo jak vyřeší jeho problém.
Zcela klíčové je dodat člověku už v této úvodní části něco, co ho nadchne, nebo co mu může reálně pomoci s určitým problémem, aniž by hned něco musel objednávat. Určitou hodnotu. Něco, co zapříčiní, že si vás jako osobnost či značku oblíbí a bude vás vnímat jako autoritu nebo důvěryhodný či oblíbený zdroj.
Zkrátka vaším úkolem je odlišit se od ostatních a navázat s člověkem vztah.
Váš postup se samozřejmě bude lišit podle toho, jaký typ podnikání máte. Zda propagujete služby nebo produkt a podobně.
(Pokud byste chtěli pomoci vymyslet tento postup, můžete využít naší konzultace zdarma. Pomůžeme vám navrhnout vhodnou strategii.)
Např. firma, která odstraňuje graffiti z domu, může zdarma publikovat články o tom, jak se takové odstraňování provádí krok po kroku, na co si dát při tomto procesu pozor a další podobné tipy a triky.
Tím, že to udělá, najednou vystoupí z řady stovek podobných firem, které nabízí sice stejné služby, ale na webu u nich nenajdete kromě ceny a kontaktu nic. Jakmile k vám potenciální zájemce chová větší důvěru a respekt, protože jste mu umožnili nahlédnout trochu do zákulisí, v některých případech můžete být klidně dražší než konkurence a stejně si zvolí vás.
Pokud by firma z tohoto příkladu ke všem marketingovým trikům přihodila ještě případové studie a fotogalerii před/po úspěšných projektů, získala by okamžitě výhodu vůči ostatním.
Nezapomínejte vzít si kontakt. Pokud si na vašeho cílového návštěvníka nevezmete email, nebo ho alespoň „nedokopete“ k tomu, aby sledoval vaše profily na sociálních sítích, vyhazujete nejspíš většinu peněz za reklamu z okna. 90 až 99% návštěvníků z vašeho webu odejde, aniž by něco nakoupili.
Což je důvod, proč tak často vidíte ostatní firmy sdílet a publikovat ebooky, videa nebo semináře zdarma výměnou za email. Berou si tak kontakt na potenciální zákazníky, se kterými následně komunikují dále. Dodávají jim další hodnotné informace zdarma společně s produktovými informacemi nebo nabídkami služeb.
Pokud dokážete takto vztah s vaším cílovým uživatelem vybudovat, nebude pro vás problém proměnit vaše reklamní kampaně ve vysoce ziskové zdroje zakázek a objednávek. Díky budovanému vztahu stoupne mnohonásobně počet lidí, kteří si produkt opravdu koupí.
Pak mu musíte prodat ještě více!
Protože jakmile jednou návštěvník urazí tuto dalekou cestu od neznámého cizince k ochotnému fanouškovi a zákazníkovi, nabízí se vám jedinečná příležitost vytěžit z toho maximum. Když už jste si dali takovou práci, proč končit u jednoho produktu?
Zřídkakdy člověk vyřeší veškeré své problémy jediným produktem. Koupí si televizi, takže teď potřebuje kabelovku. Nebo si koupí hamburger ale chce k tomu ještě hranolky a kolu. Jakmile naleznete navazující produkty, co můžete nabídnout dále, váš zisk vyroste raketově.
Hlavním důvodem, proč vždy zahrnout i navazující produkt, je ten, že jakmile si člověk u vás jednou něco koupí, je asi 10x taková pravděpodobnost, že ho přesvědčíte k další koupi, než kdybyste přesvědčovali zase úplně cizího člověka.
Určitě chápete, proč jsou slevy tolik oblíbenou taktikou. Heureka rozdává zdarma kredity, DameJidlo.cz také rozesílá „peníze“ ve formě kreditů do mailu, případně podobně jako u Slevomatu můžete o kredity zdarma losovat v kole štěstí. Soutěžemi se také internet jen hemží. Na každém rohu prostě můžete narazit na nějakou akci nebo omezenou nabídku.
Primární účel je zřejmý – donutit vás, abyste se nechali unést emocemi, okamžitě rozhodli něco koupit a vyndali peněženku.
Málokdo si ale uvědomuje, co se odehrává v pozadí této „hry“.
Všechny tyto akční nabídky jsou tak časté, protože fungují. Je tu však velké ALE. Kvůli nepochopení této taktiky obrovské množství firem přichází o peníze. Často, jakmile se podnikatel rozhodne propagovat na internetu a lidé na jeho nabídku nereagují tak, jak by si přál, sáhne po jediném „řešení“, které ho napadá – zlevní. Nabídne slevu, ukrojí si část zisku a tuto nabídku prezentuje lidem.
A ono to většinou zafunguje, lidé začnou více nakupovat. Podnikatel si však trhá vlasy. Proč?
Výroba produktu nebo výkon služby něco stojí. Čas a peníze. Propagovat to mezi lidi také stojí čas a peníze. Nehledě na to, že určití lidé, kteří jdou pouze po slevách, bývají často neodbytnější a nepříjemnější než ti, kteří nejsou tak pozorní na své peníze.
Sečtěte toto všechno dohromady a zkombinujte to s tím, že původní zisk je snížený o slevu, a máte holé neštěstí.
Proč to tedy všichni ti obři jako Heureka, Slevomat, Alza a jiní dělají?
Protože chápou, že sleva nebo akční nabídka je pouze vstupní branou. Rozdíl mezi ztrátovým podnikáním a opravdu ziskovým podnikem je v chápání účelu slevy.
Průměrný podnikatel, který prodělává, si myslí, že sleva je způsob, jak více vydělat. Jak přitáhnout více lidí, zvýšit zájem, navýšit obraty a tím i více vydělávat. Ačkoli se mu to může někdy podařit, většinou to dopadá špatně nebo, jak se říká, „od nuly k nule“.
Zkušený podnikatel, který vydělává, ví, že na slevě pravděpodobně nic nevydělá, nebo jen málo. Velice si ovšem cení psychologického přínosu této slevy nebo akční nabídky. Získá díky ní dalšího „kupce“. Tedy platícího zákazníka, kterého může dále využít.
Podívejte se na schéma.
Logika za tímto schématem je velice jednoduchá a jakmile ji pochopíte, dokážete rychle i vy proměnit slevy a akční nabídky v ziskový marketingový model.
Nejtěžším úkolem, který se pro vás v podnikání na internetu ukrývá, je přesvědčit uživatele, aby vám dal své peníze. Na tom se zakládá vše ostatní. Čím dříve to dokážete, tím méně peněz utratíte – ať už za reklamu či jiné výdaje – a o to více zisku vám přibude.
Ono to ale často není příliš jednoduché a ve většině případů váš finanční výdaj na získání 1 platícího zákazníka bude docela vysoký. Tuto cestu si však lze velice významně zkrátit právě akční nabídkou či slevou.
Díky tomu, že uživateli nabídnete slevu, rychleji z něj vytvoříte platícího zákazníka. A jak už jsme psali výše, platícího zákazníka je asi 10x jednodušší přesvědčit, aby u vás nakoupil opakovaně.
Zapamatujte si prosím nejdůležitější a hlavní pravidlo akčních nabídek či slev: Jakmile se středem vaší propagace stane sleva nebo jiná akční nabídka, vždy mějte za cíl prodat uživateli ještě něco dalšího.
Prvotní nákup bude pouze vstupní branou do „komunity vašich zákazníků“. Nemusíte na něm nutně vydělat, dokonce na něm můžete i trochu tratit. Ale je nezbytně nutné mít k tomu nějaký navazující prodej.
Tento navazující prodej může uživateli být nabídnut okamžitě po „přidání do košíku“ nebo „odeslání formuláře“. Stejně tak mu může být nabídnut v delším časovém horizontu, například pomocí již zmiňovaného email marketingu.
Pravidlo č. 2 této metody je ovšem také důležité: Dávejte si pozor na zneužívání slev. Neustálé zlevňování může mít negativní vliv na nákupní morálku vašich odběratelů z dlouhodobého hlediska, stejně tak jako může snižovat psychologický účinek. Úkolem slevy je zvýšit krátkodobě zájem nad standardní průměr. Bude-li sleva však běžet příliš dlouho nebo často, tento efekt zmizí a vám zůstane produkt cenově nastavený s nižším ziskem, na což už si lidé zvykli.
V ideálním případě budete pravděpodobně využívat zdravou kombinaci obou těchto metod. Nicméně je vážně důležité držet se výše zmíněných pravidel a nikdy nezapomínat na budování vztahu s vaší komunitou, odběrateli, zákazníky. V tom totiž spočívá váš „zlatý důl“.
Již dávno skončila doba, kdy bylo možné zákazníky pouze bombardovat nabídkami. Dnes si doba žádá lidštější a propracovanější přístup. Zkuste to a sami uvidíte, že vaše výsledky budou zcela a nesrovnatelně odlišné.
TIP na závěr: Pokud vás zajímá, jak by se dal využít marketing na Facebooku pro vaši firmu, kontaktujte digitální agenturu fresh, která nyní nabízí úvodní konzultaci online strategie zdarma.
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Nicolas Vrba již přes 4 roky konzultuje v digitální agentuře Fresh Services, s.r.o. a pomáhá malým i středním podnikatelům využívat efektivně různorodé online kanály k stabilnímu získávání nových zákazníků. Mezi nejvýznamnější klienty, na jejichž projektech pracoval, patří Metrostav Development a.s. nebo ERGO Pojišťovna a.s.
Před 1 rokem
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |