Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Nebojte se obsahu pro zdánlivě nudné segmenty. Čtivé a obchodně úspěšné texty jdou napsat vždy. Podívejte se na příklad e-shopu zaměřeného na domácí spotřebiče rodiny Whirlpool.
Původně servisní centrum spotřebičů „AP Servis“ nyní provozuje 2 weby: prodejní e-shop spotrebice-whirlpool.cz a servis-whirlpool.cz – zaměřený na záruční a pozáruční opravy a prodej náhradních dílů. Obsahové aktivity oddělujeme. Sbíhají se u společných sociálních sítí. Cílíme na všechny fáze, v nichž se zákazník při výběru a používání spotřebičů ocitá. Vzhledem k vlastnímu servisu a prodeji náhradních dílů je pro nás velmi důležitá CARE fáze a budování vztahu se zákazníkem.
Potřeba a reálná využitelnost definic cílových skupin a konkrétních person pro psaní je otázkou, která rozděluje marketéry na víc táborů. Osobně souhlasím s klientem, že se vyplatí až při dostatku relevantních dat a zkušeností v daném segmentu. Praktický přínos záleží nejen na typu a cílech projektu, ale i vývojové fázi. AP Servis má přes 20 let zavedený způsob komunikace a s cílením na klientelu hledající koupi nebo opravu spotřebičů pracuje „selským rozumem“. Díky dennodennímu kontaktu se zákazníky a jejich zpětné vazbě ví nejlépe, co právě potřebují.
Nejen samotné psaní (popisků zboží, kategorií, kampaňových landing pages nebo externích článků), ale rovnou i nahrávání textů přes CMS na web. Klient si tak „kupuje hotový produkt“. Pro obě strany v tom vidím spoustu výhod. Pro kopíka hlavně:
Inzerce | Chci tu být také
Tento typ spolupráce vyžaduje oboustrannou důvěru a u copywritera znalost základů práce s CMS a kódem stránky. Přístup do e-shopových systémů pomáhá poznání sortimentu i různých specifik oboru, která nejsou na první pohled patrná.
Jakmile textař tvoří jen doma „od stolu“, je to (skoro) vždycky poznat. AP Servis je v tomto směru příkladem ideální spolupráce. Potřebu kvalitního obsahu tu chápou úplně všichni a já jako copywriter funguji jako koordinátor a „dotahovač“ témat, která společně vymyslíme. Prodavači nejlépe ví, které produkty mají právě sezónu. Servisní specialisté zase kdykoli poradí k odborným tématům. Konečné slovo nad schvalováním obsahu má vedení firmy. Společně hledáme ten správný poměr mezi relevancí a technickou i SEO stránkou.
Hodně firem se zdráhá začít s blogováním a pochybuje v otázkách „budeme mít co psát?“, „nevyčerpáme se za půl roku?“, „neusne blog nedostatkem autorů?“. Pochybnosti se nevyhnou nikomu, ale hlavní je začít. Základní linkou AP blogu je novodobé FAQ s cílem zodpovědět článkovou formou nejčastější otázky.
Nová témata tak vlastně otevírají sami zákazníci. Blog pak usnadňuje práci i zákaznické podpoře – například na nejčastější dotaz „kde najdu servisní informace o své pračce?“ stačí poslat odkaz na příslušný článek o servisních štítcích. Blogové články vzdělávají i nové zaměstnance firmy.
Celým blogem se prolíná naše snaha o zdůraznění konkurenční výhody, kterou je odbornost a úzká specializace v segmentu domácích spotřebičů. Budujeme a podporujeme tak AP brand jakožto autoritu ve svém oboru. Celý blog po zkušenostech překlápíme také do angličtiny pro zahraniční zákazníky, kteří se zdržují v ČR a vybavují domácnost, nebo hledají odbornou pomoc.
Aktuálně nás čeká redesign blogu. Za 2 roky existence jsme nasbírali dost podnětů na zlepšení, které bychom rádi zapracovali. Výsledek uvidíte už brzy.
Sociální sítě Facebook, Instagram, Google+ nebo Twitter využíváme jako podpůrné komunikační kanály a startéry vztahu se zákazníkem. Sdílíme veškerý obsah blogu, novinky z firmy i zajímavé recepty.
Jako doplněk k textaci využíváme také videoobsah. V některých případech opravdu vydá sekunda videa za tisíc slov. Typicky třeba ukázka hlučnosti pračky. YouTube kanál AP Servisu obsahuje vlastní produkci i upravená videa výrobce. Nejpopulárnější video „instalace vestavné myčky“ má přes 60 000 zhlédnutí. Pro většinu videí připravujeme vlastní popisky.
Výhodou video obsahu je možnost sdílení v e-shopovém detailu produktu, což zvyšuje konverzní poměr oproti produktům, které video nemají.
Kromě klasických produktových popisků a popisků kategorií chystáme pro zákazníky i specifické kampaňové landing pages pro přiblížení sortimentu a usnadnění nákupu. Opět vycházejí z potřeb a požadavků zákazníků. Letošním ústředním tématem je spuštění 360° (spinových) fotek produktů.
Pro servisní web jsme loni připravili možnost objednání náhradních dílů podle komerčních kódů spotřebiče. Každá domácnost i servisní profesionál si tak pár kliky vyhledají všechny náhradní díly ke konkrétní pračce, myčce, ledničce a dalším domácím pomocníkům. K této kampani jsme připravili článek na blog doplněný instruktážním videem.
Budování obsahu znamená vždycky běh na dlouhou trať a opravdu spoustu práce. Ale nebojte se. Když si ji dobře nastavíte, budete se radovat nejen z výsledků, ale i spolupráce samotné.
Trpělivost je i moje rada pro vás: Obsah poctivě budujte jako skládačku. První půl/rok nespěchejte na výsledky. Určitě se dostaví a už vám je nikdo nevezme. Stejně jako důvěru zákazníků, které svými tipy oslovíte.
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Zuzka je copywriterka na volné noze. Kromě psaní textů pro weby, mailingy a sociální sítě připravuje i obsahové analýzy a strategie, školí nebo navádí klientovy copywritery, aby na nic důležitého nezapomněli.
Před 1 rokem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |